Niški aerodrom žrtvovan je zbog kompanije Vinci Airports, koja je koncesionar beogradskog aerodroma. Ali, bitka da se niški Aerodrom Konstantin Veliki vrati iz vlasništva države, koja je njegov razvoj stavila pod kontrolu zbog zahtjeva Vincija, u vlasništvo Grada Niša, nije završena.
Vratit ćemo aerodrom Nišu, a u tome bi trebali sudjelovati građani, političari, struka i svi kojima je važan Niš, neke su od ocjena koje su se čule na tribini “Napokon korisna debata: Samo vas gledamo”.
Povod za raspravu bila je Aerodromska deklaracija 018 u kojoj je zatraženo da Aerodrom Konstantin Veliki ponovno bude u vlasništvu Grada Niša, da se otpiše veliki gradski dug za aerodromsko zemljište državi i produže ugovori aerodroma s niskotarifnim kompanijama, koji ističu u rujnu, piše Danas.
Državno upravljanje loš model
Deklaraciju je dosad potpisalo deset nevladinih udruga i oporbenih stranaka, a njeni inicijatori su pozvali građane, udruge, političke stranke, pokrete i inicijative da sljedećih dana svojim potpisom daju podršku ovim zahtjevima.
Država je besplatno preuzela vlasništvo i upravljanje nad niškim aerodromom u kolovozu 2018., nakon što je tri godine prije toga bilježio poslovnu ekspanziju i značajno povećanje broja putnika. Prije toga su Gradsko vijeće i Skupština grada donijeli odluke koje su omogućile preuzimanje, što je izazvalo prosvjede građana u organizaciji neformalne inicijative “Ne damo niški aerodrom“.
Na prosvjedima je izražena sumnja da država želi preuzeti upravljačku kontrolu nad niškim aerodrom kako bi ograničila rast broja putnika u korist koncesionara beogradskog Aerodroma Nikola Tesla.
“Ne znam zašto je Srbija pristala na sve uvjete Vincija, koji je procijenio da niški aerodrom može biti ozbiljna konkurencija beogradskom. Srbija je morala osigurati da niški aerodrom bude regionalni centar niskotarifnog prijevoza”, rekao je novinar Miša Brkić.
On je dodao da je državno upravljanje uvijek loš model, a da je novovosnovana kompanija Aerodromi Srbije, koje sada upravlja niškim i malim aerodromima u zemlji, “mastodont koji ne može zadovoljiti interese građana Srbije”.
Kolateralna šteta koncesije
Brkić smatra da bi oduzimanje niškog aerodroma državi mogao biti samo prvi korak, a da bi nakon toga trebalo pronaći moderniji vlasnički model od vlasništva Grada Niša.
“Dok je Aleksandar Vučić predsjednik Srbije, Konstantin Veliki neće biti vraćen Gradu Nišu. Zato bi Niš mogao ponuditi ‘časnu opciju’ izlaska iz ove situacije, a jedna od točaka mogla bi biti ponuda da niški aerodrom postane dioničko društvo u kojem bi Grad Niš i država bili manjinski vlasnici, a da se veći dio vlasništva ponudi na burzi investicijskim fondovima, zrakoplovnim kompanijama, aerodromima, kontroli leta”, objasnio je Brkić.
Vesna Radojević, novinarka KRIK-a, rekla je da je taj portal imao uvid u dijelove ugovora o koncesiji za beogradski aerodrom.
“U ugovoru stoji da se neće razvijati aerodromi u radijusu od 250 kilometara od aerodroma Nikola Tesla, a niški aerodrom je koleteralna šteta te koncesije”, rekla je Radojević.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu