Crnogorski Žalbeni sud potvrdio je presudu Privrednog suda kojom se Općina Budva obvezuje na isplatu 483.000 eura kompaniji Cable Car Montenegro, ali i ne i šest milijuna eura odštete za izgubljenu dobit, jer nije ispunila ugovorene obveze da će obaviti izvlaštenje gotovo 35 tisuća kvadrata zemljišta na trasi od 2,1 kilometar između Bečića i Brajića, gdje je trebala biti izgrađena prva turistička žičara na crnogorskoj obali. To piše u presudi u koju su Vijesti imale uvid.
Time je Žalbeni sud potvrdio presudu koju je početkom ožujka ove godine donio sudac Privrednog suda Blažo Jovanić, a koji je prihvatio tužbeni zahtjev Cable Car Montenegra da im Općina Budva vrati 483.680 eura, koje je ta kompanija još prije šest godina deponirala na račun Ministarstva financija namijenjen izvlaštenju zemljišta.
Žalbeni sud vratio je Privrednom sudu na ponovno odlučivanje zahtjev da Sporazum o reguliranju međusobnih prava i obveza zaključen 6. studenoga 2015. između Budve i Cable Car Montenegra bude raskinut.
Nije postignut dogovor
Riječ je o jednom od najskupljih sudskih sporova u Crnoj Gori, čiji epilog je mogao ugroziti Općinu Budva, jer bi u slučaju da je dokazana milijunska šteta za Cable Car Montenegro to dovelo u pitanje lokalne financije.
Sudski proces je krajem 2019. pokrenuo Cable Car Montenegro, nakon što je tadašnji, a i sadašnji gradonačelnik Budve Marko Carević odlučio povući s dnevnog reda skupštinskog zasjedanja, održanog 2. decembra 2019., Odluku o utvrđivanju javnog interesa – gradnji žičare između Bečića i Brajića.
Prvi čovjek Budve svoj postupak je obrazložio time što nije postignut dogovor o pravednom izvlaštenju zemljišta lokalnog stanovništva na trasi buduće turističke atrakcije. Odluka je trebala biti donesena još u srpnju te godine, ali zbog svađe u vladajućoj koaliciji tek je u prosincu formalno skinuta s dnevnog reda, a trebala je omogućiti početak milijunskog ulaganja.
Iz Cable Car Montenegra još su ranije optužili Carevića da je samovoljnom odlukom ugrozio njihov projekt, te su odlučili tužiti Općinu jer je pogazila sva obećanja koja je davala proteklih godina.
Doveli i Austrijance
Lokalni stanovnici pozdravili su tada potez gradonačelnika Carevića jer su smatrali da bi im se uz minimalnu naknadu “otela zemlja”.
Tvrtka Cable Car Montenegro izradila je feasibility studiju, projektni zadatak za žičaru, napravila tehničku dokumentaciju geološkog ispitivanja terena za trasu žičare s ovlaštenim i relevantnim organizacijama iz tog područja, te angažirala u svijetu najpoznatiju kompaniju Doppelmayr iz Beča za projektiranje i izgradnju žičare, koja je napravila idejni projekt.
Projekt žičare Bečići – Brajići predviđao je da se na trasi izgradi 14 nosećih stupova, uz visinsku razliku od 730 metara i vrijeme vožnje od sedam minuta.
Žičara je trebala prevoziti 1000 putnika na sat, a njezina izgradnja omogućila bi obnovu tvrđave Kosmač na Brajićima, te izgradnju golf teren u Brajićkom polju, kao i druge turističke sadržaje kao što su pješačke staze, tereni za sport i rekreaciju te objekti zdravstvenog turizma.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu