Tri regionalna željeznička operatera Željeznice Republike Srpske, Željeznice FBiH i Hrvatske željeznice za putnički prijevoz razmatrala su mogućnosti uspostavljanja međunarodne željezničke linije na relaciji Sarajevo – Banja Luka – Zagreb koja, prema pokazateljima, još nema ekonomsku opravdanost, piše internetski portal ekapija.
Na sastanku, održanom u sjedištu Uprave Željeznica Republike Srpske u Doboju, izražena je spremnost sva tri željeznička operatera da se u narednom razdoblju, čim budu ispunjeni svi tehničko-tehnološki preduvjeti za uspostavljanje međunarodnog željezničkog saobraćaja, nastave razgovori i aktivnosti na regionalnom povezivanju željezničkog putničkog prometa, objavljeno je na Facebook stranici ŽRS-a.
Usuglašavanje partnera
Vršilac dužnosti izvršnog direktora Poslova operacija ŽRS-a Mladen Božić rekao je da je na sastanku sa druga dva operatera usuglašeno da trenutna raspoloživost željezničkim vučnim i vučenim kapacitetima sva tri željeznička operatera, stanje željezničke infrastrukture, kao i pokazatelji analiza ekonomske opravdanosti i isplativosti, još nisu dostigli neophodanu razinu za uspostavljanje ove međunarodne linije.
”Detaljno smo sa kolegama iz Željeznica FBiH i Hrvatskih željeznica razmotrili sve tehničko-tehnološke preduvjeta, komercijalne osnove i isplativost, kao i trenutne potrebe za uspostavljanje međunarodne linije Sarajevo – Banja Luka – Zagreb”, izjavio je Božić.
Kada je riječ o putničkom, ali i teretnom saobraćaju, on je ukazao da je neophodna obnova željezničke infrastrukture, podizanje kvaliteta željezničkih usluga skraćenjem vremena putovanja, kao i nabavka novih voznih sredstava koja bi mogla da apsorbiraju obnovljenu infrastrukturu u budućem periodu.
Nova vozila
Pomoćnik izvršnog direktora za prijevoz putnika u Poslovima operacija ŽRS-a Nebojša Lujić rekao je da je neophodnost nabavke voznih kapaciteta, obnove infrastrukture i sufinanciranje budućih međunarodnih linija od ključnog značaja za uvođenje međunarodnih željezničkih linija.
“Trenutna neisplativost uvođenja međunarodnih linija jasno se ogleda i u statistici iz 2016. godine kada su brzi vlakovi na relaciji Sarajevo-Banjaluka-Zagreb na godišnjem nivou prevozili 20.282 putnika, što po vlaku iznosi oko 28 putnika”, naveo je Lujić.
On tvrdi da je računica jasna, da cijena karte plus broj prevezenih putnika ukazuje na ogromne troškove za željeznicu i trenutnu ekonomsku neopravdanost i neisplativost uvođenja međunarodne linije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu