Zbog razine trenutačne zaduženosti Crne Gore planirano je da se sljedeća dionica autoceste Bar – Boljare realizira po nekom od modela javno-privatnog partnerstva (JPP), kako bi se smanjilo dodatno zaduživanje, pri čemu tek predstoji odluka o utvđivanju uvjeta i načinu realizacije, rečeno je krajem prošlog tjedna na sjednici crnogorske vlade.
Na izgradnji prioritetne dionice autoceste od Smokovca do Mateševa, dugačke 41 kilometar, koju gradi kineski CRBC, a financira se kineskim kreditom, završeno je 89 posto poslova, a nadzorna tijela navode da će radovi trajati do sredine sljedeće godine.
Nepripremljeni projekt
Prvi rok za završetak radova bio je 11. svibanj 2019. godine, pa je pomaknut na 30. rujan 2020., a sada bi, kao što je nedavno priznao i premijer Marković, autocesta mogla biti otvorena na ljeto 2021. godine. Izgradnja te prve dionice autoceste ne bi bila završena u roku i da nije bilo problema uslijed epidemije koronavirusa, zbog nepripremljenosti projekta i problema s dijelom podizvođača, rekao je Vijestima član tima koji se bavi tehničkom pripremom projekta.
Usto, kredit je podignut u dolarima čije je jačanje u odnosu na euro dovelo do značajno većih iznosa koje Crna Gora mora vraćati Kinezima.
“Postotak izvedenih zemljanih radova na otvorenoj trasi iznosi više od 90%, a ukupan postotak završenosti radova na otvorenoj trasi oko 70%. Završen je proboj na svih 16 tunela. Na mostovima, na mjestima stupova i temelja, završeno oko 99% radova, dok je na gornjem dijelu mostova završeno oko 96% radova.
Traže novac od EBRD-a
“Istovremeno s radovima na prioritetnoj dionici ubrzavaju se i aktivnosti na stvaranju pretpostavki za početak realizacije sljedeće dvije dionice (Mateševo – Andrijevica i Smokovac – Tološi – Farmaci), koje su Detaljnim prostornim planom autoceste Bar – Boljare utvrđene kao 2. faza.
Ministarstvo prometa i pomorstva u studenome 2018. godine apliciralo je prema Investicijskom okviru za Zapadni Balkan za dodjeljivanje 54,6 milijuna eura za sufinanciranje izgradnje dionice Mateševo – Andrijevica, što je 20% od procijenjenog kapitalnog izdatka za izgradnju te dionice, koja vrijedi 273 milijuna eura, a što je procjena na temelju idejnog rješenja.
Dodatnih 20% namjerava se osigurati kreditom EBRD-a, a preostalih 60% od zainteresiranih privatnih partnera.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu