Nakon svečanog otvaranja, tri godine poslovanja i dobrih uvjeta za radnike, turski lanac pekara Simit Sarayi više nema niti jednu trgovinu u Beogradu.
Posljednje tri koje su radile u samom središtu grada zatvorene su, navodno, zbog Covida-19, piše Blic. Zbog dugova za zakup privatnim vlasnicima, kao i gradu, u međuvremenu su ostali bez prava na korištenje prostora.
Prema podacima Narodne banke Srbije (NBS), kompanija je u neprekidnoj blokadi od 13. siječnja ove godine, a blokirana je bila i ranije. Ukupna vrijednost blokade iznosi 15,4 milijuna dinara (oko 126.000 eura).
U Beograd su došli na “velika vrata”, objašnjava Blic. U jednom trenutku imali su devet trgovina na najboljim lokacijama i ukupno 120 radnika. “Na početku je sve djelovalo fantastično”, kaže jedan od bivših radnika turske kompanije.
“Problemi su počeli 2019. godine, prvo je krenulo s kašnjenjem plaća, tako da smo u prosincu 2019. dobili pet zaostalih plaća, a potom i sa zatvaranjem trgovina.
Ove godine plaće nismo dobili za siječanj, veljaču i ožujak”, kaže bivši radnik i dodaje da su posljednje tri trgovine prestale s radom u ožujku, uz objašnjenje domaćeg menadžmenta kako je riječ o privremenom zatvaranju zbog pandemije. Međutim, nije bilo nikakvog službenog priopćenja vlasnika iz Turske.
Za petnaest godina kompanija je u svijetu izrasla u pekarskog diva koji ima 426 trgovina u 22 zemlje u kojima svakodnevno posluži oko milijun gostiju.
Svoju prvu trgovinu otvorili su 2002. u Istanbulu. Nakon tri godine pokrenuli su tvornicu pekarskih proizvoda. Dodatne pogone otvorili su 2010. u Tuzli i Antalyi, a istovremeno počeli su s radom u Nizozemskoj.
Pogon za proizvodnju slastičarskih proizvoda i ogranak u Saudijskoj Arabiji pokreću 2012., zatim proširuju svoje usluge na catering servis, a 2014. otvaraju trgovinu u New Yorku, zatim u Londonu, gdje 2016. pokreću i proizvodni pogon.
Srbiju je prije turskog pekarskog lanca naglo napustilo još nekoliko stranih kompanija, a javnost i radnike šokirali su i načini na koje je to urađeno.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu