Predsjednik M. T. Abraham Group Amir Gross Kabiri zainteresiran je za ulazak u posao s mostarskom zračnom lukom, piše Dnevni list. Od početka pandemije koronavirusa Mostarski aerodrom je u krizi, letova gotova da i nema, tek nekolicina niskotarifnih iz Italije, Poljske i Irske, a broj putnika je mizeran u odnosu na druge zračne luke u BiH i regiji.
Uprava poduzeća ne uspijeva pokrenuti posao. Javnosti je poznato da je Kabiri već preuzeo nekadašnji mostarski Aluminij (odnosno, osnovao je novi na ‘teritoriju starog’), a izraelski biznismen ulaže i u druge poslove u Hercegovini.
Od otvaranja moderne galerije, do finansiranja sportskih klubova, podrške pojedincima i organizacijama, a nedavno je u Mostaru otvorio i Glavni ured Privredne komore Države Izrael u BiH.
Eurowings otkazao
I ranije se spominjala mogućnost da se mostarska luka da u koncesiju, ali dosad se po tom pitanju ništa nije realiziralo. Gradonačelnik Mario Kordić u svibnju ove godine govorio je da je nemoguće pronaći koncesionara za aerodrom koji ima loš promet i aktivnost, te da je kompanija Eurowings upravo iz razloga slabe popunjenosti letova otkazala posao s mostarskim aerodromom.
Riječ o potencijalnom ulasku Amira Grossa Kabirija trebalo bi dati i mostarsko gradsko vijeće, s obzirom da je Grad Mostar većinski vlasnik kompanije, piše Dnevni.ba. Inače, Ured za reviziju Federacije BiH već drugi put je Mostarskom aerodromu dao negativnu ocjenu za poslovanje u protekloj godini.
No, Uprava Aerodroma ne vidi problem. Optimistična je kao i gradska vlast, no brojna ulaganja dosad nisu pomogla da se prebrodi kriza. Samo Vlada FBiH do sada je uložila više od 16 milijuna konvertibilnih maraka u Aerodrom Mostar.
S tim da i ove godine planiramo i već smo dali milijun za subvencioniranje troškova i planiramo dati još dva za kapitalna ulaganja, tako da je to ukupno s ovom godinom oko 19 milijuna KM ulaganja – navodi Amadeo Mandić, zamjenik ministra prometa FBiH.
Nalazimo se u bazenu koji ima svega 150.000 ljudi s okolinom, a tu je i Međugorje koje ima isključivo čarterske linije. I to u zadnje vrijeme zbog skupih cijena energenata prelazi na niskotarifne kompanije, kojima iz raznih razloga Mostar ne odgovara zato što imaju baze u Hrvatskoj ili lete za Sarajevo, što je najbliže.
Konkretno, to je veliki broj niskotarifnih kompanija koje ne žele sijeći noge na stolcu na kojem sjede – ističe Davor Ljubić, predsjednik Udruge turizma, hotelijera i iznajmljivača soba Međugorje.
Nove redovne linije
Direktor Aerodroma Mostar Ivan Ljubić kaže da ne vidi razlog zbog kojeg im se daje negativno mišljenje jer su od 2017. ispoštovali 29 preporuka, a preostalo je 12 koji su administrativne prirode. Radimo na potpisivanju ugovora, u ovoj sezoni i sljedećoj uvodimo dvije nove redovne linije. Želja dalje razvijati mrežu, uvoditi linije i destinacije jer potencijal postoji – smatra Ljubić.
Sugovornici su suglasni da Mostar kao turističko središto mora imati funkcionalan Aerodrom, pogotovo jer Hrvatska uskoro ulazi u Šengen i zadržavanja na granicama bit će puno duža.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu