Na 26. Međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru, na hrvatskom štandu u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK) u utorak se predstavlja 12 domaćih tvrtki i institucija iz različitih sektora, a ukupan broj izlagača iz Hrvatske 55.
Riječ je o događaju koji se održava od 8. do 12. travnja, a okupio je oko 800 izlagača iz tridesetak država, a zemlja partner je Italija, priopćeno je iz HGK.
Značajan partner
“HGK je i ove godine organizirao i financirao nastup hrvatskih tvrtki na Mostarskom sajmu, čime želimo poslati jasnu poruku da nam je BiH značajan vanjskotrgovinski partner te da želimo intenzivirati gospodarsku suradnju.
Vjerujemo da će uskoro doći do nastavaka pregovora BiH s EU i otvaranja pojedinih poglavlja EU acquisa, jer je prilagodba zakonodavstva pravnoj stečevini EU i izgradnja BiH institucija preduvjet stvaranja kompatibilnih sustava poslovanja te će biti dodatni poticaj jačanju gospodarske suradnje”, istaknuo je Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam.
BiH je značajan hrvatski trgovinski partner, nalazi se među četiri najvažnija tržišta za izvoz hrvatskih proizvoda, te je isto tako važno emitivno turističko tržište. U prošloj godini u BiH je izvezeno hrvatskih proizvoda u vrijednosti od 2,69 milijardi eura, što je za oko 17 posto više u odnosu na 2023., a iz BiH je uvezeno robe vrijedne 1,19 milijardi eura ili oko sedam posto manje u odnosu na godinu ranije.
Susjedno bosansko-hercegovačko tržište važno je za tvrtke iz hrvatskog prehrambeno-prerađivačkog sektora, a sudjelovanje na mostarskom sajmu prilika je za ostvarivanje novih kontakata s kupcima i distributerima iz BiH i iz drugih država u okruženju, ističu iz HGK.
Nacionalni štand
Mostarski sajam ima tradiciju dugu 24 godine. Na zajedničkom nacionalnom štandu izlažu PIK Vrbovec plus, Podravka, Franck, Badel 1862, M SAN Grupa – KimTec, Next Instruments, Autoflota, SATO, Hrvatska turistička zajednica, Regionalna organizacija vinara Graševina Croatica, Regionalna organizacija vinara Vino Dalmacije i Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR).
“U doba velikih globalnih promjena i nesigurnosti, iznimno je bitno raditi na daljnjem jačanju gospodarskih odnosa s BiH, kao i s drugim državama jugoistočne Europe.
Relativna blizina tržišta, poznavanje načina poslovanja, kao i prepoznatljivost proizvoda mogu biti dodatni poticaj jačoj suradnji poduzetnika. Kao dugogodišnji partneri u ovom procesu važnu ulogu imaju HGK i Privredna komora Federacije BiH”, navode iz HGK.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu