Tri investitora gradit će željeznički i autobusni kolodvor, 100-metarski neboder, stambeni blok…

Autor: Poslovni.hr , 07. kolovoz 2023. u 12:30
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL

Komercijalni dio projekta Emonika koji uključuje trgovački i zabavni centar te poslovne prostore sa stanovima i hotelom, gradit će Mendota Invest u vlasništvu mađarske bankarske kuće OTP.

Već 60 godina se priča da su Ljubljani potrebni primjereni autobusni i željeznički kolodvor, ali poslije svih mogućih studija, analiza, potrošenog vremena i novca, napravljeno nije ništa. No, prema pisanju Dela, stvar se konačno pomiče s mrtve točke. U tijeku su pripreme za nadogradnju željezničkog kolodvora, Slovenske železnice gradit će u 2024. novu autobusnu stanicu, a Mendota Invest za projekt Emonike čeka na integralnu građevinsku dozvolu. Prema izračunima ljubljanskog dnevnika, država i privatni ulagač u jedan od najvećih projekata u Ljubljani uložit će 741,11 milijuna eura.

Stranim turistima prvi dodir s glavnim gradom Slovenije, putuju li autobusom ili vlakom, ostavlja pomalo neočekivan dojam s obzirom da je glavno prometno čvorište u samome središtu grada tako malo i zastarjelo. No, ako je vjerovati nadležnima pri Ministarstvu infrastrukture, 2026. slika će biti posve drukčija. Prema dokumentaciji koju je u veljači dostavilo resorno ministarstvo na čijem je čelu Alenka Bratušek, projekt Putničkog centra Ljubljana (PCL) podijeljen je u tri dijela.

Do 2027. sve gotovo

Nadogradnja kolodvora, perona i kolosijeka u domeni je države, zajedno s izgradnjom nove autobusne stanice, njenim uredima i garažom.

S druge strane, komercijalni dio projekta Emonika koji uključuje trgovački i zabavni centar te poslovne prostore sa stanovima i hotelom, gradit će Mendota Invest u vlasništvu mađarske bankarske kuće OTP. Ukupno su tri investitora uključena u izvedbu cijelog projekta, pojašnjavaju u resornom ministarstvu – Direkcija za infrastrukturu (DRSI) financirat će nadogradnju željezničkog kolodvora, urediti kolosijeke i sve pristupe peronima. Vrijednost tog dijela prethodno je procijenjena na 171 milijun eura, no na upit Dela, iz resornog su ministarstva odgovorili da je zbog učinaka inflacija ona narasla na oko 201 milijun eura, no kako je u pitanju svota u koju nije uključen porez na dodanu vrijednost moguće je da ukupni račun ode i do 245,83 milijuna eura.

153 hotelske

sobe u sklopu nebodera bit će idealne i za sve koji dolaze na kongrese

Slovenske železnice, pak, procjenjuju da će ih izgradnja novog autobusnog kolodvora s pripadajućom zgradom i garažom koštati 68,32 milijuna eura (uključen DDV), a država bi u javni dio projekta PLC-a uložila ukupnih 314,5 milijuna eura.

Usklađenost svih projekata vezanih za novi putnički centar najavljena je još za mandata Janeza Janše na čelu Vlade Slovenije, a investitori DRSI, Slovenske železnice i Mendota Invest cijelo vrijeme koordinirano pripremaju početak radova. Da bi sve počelo, potrebno je provesti predradnje među kojima je i izgradnja nadvožnjaka nad Dunajskom (Bečkom) cestom. Izgradnji središnjeg dijela željezničkog kolodvora prethodit će objava javne nabave, a početak pripremnih radova predviđen je kroz 2024. godinu. Do kraja 2025. predviđen je dovršetak tih radova, dok bi gradnja novog autobusnog “pristaništa” ušla i u 2026. godinu.

Za taj je projekt još u tijeku pri Gradu Ljubljani postupak lokacijske provjere, a tek nakon toga slijede građevinska dozvola, okolišna suglasnost te odabir izvođača radova.

Ambulante, hotel…

Mednota Invest inače je pri Ministarstvu prirodnih izvora i prostornog uređenja već zatražila dozvolu za izgradnju kompleksa Emonika City koji bi se prostirao od Bečke ceste do željezničkog kolodvora. I tu je, prema odgovoru investitora na Delov upit, došlo do povećanja vrijednosti projekta s početnih 280 na 350 milijuna eura. No, kad se uključi i DDV, to bi bilo i 427 milijuna. Iz dokumentacije priložene u postupku dobivanja integrirane građevinske dozvole razvidno je da investitori s južne strane željezničkog kompleksa namjeravaju graditi sto metara visok trgovačko-poslovni neboder s garažom na četiri etaže kapaciteta 749 parkirališnih mjesta. Prve tri etaže bit će namijenjene prvenstveno trgovačkim djelatnostima, dok je četvrta predviđena za kongresni centar, ali i zdravstvene ambulante te sadržaje za slobodno vrijeme. Od petog do devetog kata predviđeni su za hotelsku i kongresnu svrhu. Ukupno su predviđene 153 hotelske sobe. Preostale etaže bit će namijenjene raznim uredima, a uz garažu planiran je i dostavni centar. Projektantsko društvo Elea iC vrijednost investicije 100-metarskog nebodera procijenila je na 114 milijuna eura bez DDV-a (s porezom je 139).

Što bi rekli u reklamama, i to nije sve… Mednota Invest duž Vilharjeve ceste koja paralelno prati sadašnje perone gradit će tri stambena bloka s ukupno 205 stanova, također garažom te trgovačko-poslovnim prostorima u prizemlju uz dva ugostiteljska objekta. Gradnja tog dijela kompleksa Emonika procijenjena je na vrijednost od 87,8 milijuna eura s DDV-om.

Komentirajte prvi

New Report

Close