Lidl traži lokacije. Na tržištu ove države želi krenuti u sedam gradova

Autor: Poslovni dnevnik , 07. svibanj 2024. u 07:28
Foto: SHUTTERSTOCK

Mnogi vjeruju da bi dolazak njemačkog diva bio dobra vijest za kupce.

Prošle su dvije godine i četiri mjeseca od prvih najava dolaska njemačkog diskontnog lanca Lidl na crnogorsko tržište, a trgovinama još ni traga. Njihov dolazak je izvjestan jer su već kupili neke parcele, a kako su potvrdili Televiziji Vijesti, traže još neke lokacije za trgovine i logističke centre.

Neke neslužbene informacije govore da bi mogli krenuti na jesen. “U ovom trenutku nismo u mogućnosti dalje komentirati detalje naših planova, aktivnosti, lokacija, kao ni potencijalnog datuma otvaranja”, priopćili su iz Lidla.

Upitni rokovi

U Agenciji za investicije ne navode ni termin, iako su za TV Vijesti u 2022. godini rekli da ih očekuju do kraja 2023. godine. “U ovom trenutku nije moguće dati preciznu procjenu hoće li ovaj sveobuhvatni proces biti završen do jeseni”, odgovorili su iz Agencije.

Pitanje je što koči taj proces, jer bi Lidl, prema pisanju TV Vijesti, trebao otvoriti tgovine u najmanje sedam općina. Do sada su kupili dvije nekretnine u Podgorici, te po jednu u Zeti i Nikšiću.

I dok traže drugu lokaciju u Nikšiću, čak i na prostoru stare Upravne zgrade Rudnika boksita koju su ranije kupili, radovi ne mogu otpočeti jer se više od godinu dana čeka da Ministarstvo prostornog planiranja potvrdi planski dokument općine.

Lidl je, prema tvrdnjama Općine Zeta, uz prostor koji je kupio za trgovinu, tamo planirao otvoriti i logistički centar, no postoji kočnica nedovršenog razgraničenja s Podgoricom, koja je navodno zbog toga na razgovor pozvala i predstavnike Njemačke.

Općina najmanje pola godine čeka suglasnost Vlade kako bi mogla dati na dražbu zemljište za koje je Lidl zainteresiran. Kako doznaje TV Vijesti, ima interesa i za Cetinje i Pljevlja, a čeka se i ugovor o kupovini prostora u Beranama. Kako sada stvari stoje, u Budvi se vjerojatno neće otvoriti njemački trgovački lanac, barem ne na općinskom zemljištu.

Utjecaj na tržište

Građani čekaju Lidl, a političari se uzdaju u njega, nadajući se da će to dovesti do nižih cijena. Podsjetimo, pet najvećih domaćih trgovačkih lanaca lani je ostvarilo blizu 31,5 milijuna eura dobiti, gotovo 13 milijuna više nego 2022. godine.

Analitičari procjenjuju da su marže lanaca koji trenutno posluju na crnogorskom tržištu ipak pretjerane, pa bi dolazak velikog igrača poput Lidla bio dobra vijest za crnogorske potrošače.

Komentirajte prvi

New Report

Close