Da se kruzing industrija, teško pogođena pandemijom koronavirusa, polako obnavlja, svjedoče i sve češća isplovljanja brodova na turistička krstarenja, ali i reakcije u regiji gdje Crna Gora ima najjaču konkurenciju, pišu Vijesti.
Tako su od 1. ožujka hrvatske luke ponovno otvorene za prijem svih kruzera i njihovih putnika, uz poštivanje važećih epidemioloških mjera. Proteklih mjeseci bio je dopušten samo dolazak kruzera s najviše 200 putnika. S druge strane, u Crnoj Gori gdje su Kotor i Boka Kotorska nakon Venecije i Dubrovnika bili treća najposjećenija kruzing destinacija na Jadranu, nema promjena.
Na snazi je i dalje odluka starog Nacionalnog koordinacijskog tijela za zarazne bolesti o zabrani dolazaka kruzera, donesena 13. ožujka prošle godine.
Moguća samo smjena posade
Ta odluka je u međuvremenu izmijenjena samo u dijelu kojim se omogućava dolazak kruzera radi smjene posade, a što znači da na tim brodovima nema putnika.
Jedini izuzetak bilo je nekoliko lanjskih uplovljavanja manjeg francuskog kruzera Le Champlain, s putnicima, uz posebnu dozvolu tadašnjeg Ministarstva pomorstva i prometa, ali se taj brod nije zadržavao niti pristajao u Kotoru, već bi samo napravio krug kroz zaljev do Kotora i odmah nastavljao putovanje.
Inače, lani, prije pojave pandemije koronavirusa, bilo je planirano uplovljavanje čak 560 kruzera u Luku Kotor, ali ih je prije zatvaranja doplovilo samo devet.
Godinu ranije Kotor je posjetilo 490 kruzera koji su doveli ukupno oko 650.000 putnika. Broj dolazaka kruzera u 2019. porastao je 15 posto u odnosu na 2018. godinu, dok je putnika s kruzera bilo za trećinu više nego 2018.
Promet vrijedan 50 mil. eura
Osim izravnih prihoda koje kruzeri ostavljaju tvrtki Luka Kotor za lučke i usluge pilotaže, procjene turističkih djelatnika govore da putnik koji u Kotor dođe takvim brodom, u prosjeku za desetak sati boravka troši do 50 eura, što uz neizravne prihode koje ostvaruje lanac ugostitelja, trgovaca, autobusnih prijevoznika i turističkih agencija, dovodi do ukupnog procijenjenog ostvarenog prometa od oko 50 milijuna eura, koji je u 2019. u Crnoj Gori zabilježen od kruzing turizma.
Neke kruzing kompanije već su pokrenule “cruises to nowhere” – putovanja u kojima putnici plove brodom koji nigdje ne pristaje.
Druge, poput MSC Cruisesa, Coste i AIDA Cruisesa počele su i s klasičnim krstarenjima, uz pojačane epidemiološke mjera za putnike, a te brodove i njihove putnike već prihvaćaju luke u Italiji Francuskoj, Španjolskoj i Portugalu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu