Kruzeri još uvijek ne smiju uplovljavati u Kotor

Autor: Poslovni dnevnik , 08. ožujak 2021. u 22:00
Broj dolazaka kruzera u Kotor u 2019. godini porastao je za 15% u odnosu na 2018./SHUTTERSTOCK

Prije pandemije Kotor i Boka Kotorska bili su nakon Venecije i Dubrovnika treća najposjećenija kruzing destinacija na Jadranu.

Da se kruzing industrija, teško pogođena pandemijom koronavirusa, polako obnavlja, svjedoče i sve češća isplovljanja brodova na turistička krstarenja, ali i reakcije u regiji gdje Crna Gora ima najjaču konkurenciju, pišu Vijesti.

Tako su od 1. ožujka hrvatske luke ponovno otvorene za prijem svih kruzera i njihovih putnika, uz poštivanje važećih epidemioloških mjera. Proteklih mjeseci bio je dopušten samo dolazak kruzera s najviše 200 putnika. S druge strane, u Crnoj Gori gdje su Kotor i Boka Kotorska nakon Venecije i Dubrovnika bili treća najposjećenija kruzing destinacija na Jadranu, nema promjena.

Na snazi je i dalje odluka starog Nacionalnog koordinacijskog tijela za zarazne bolesti o zabrani dolazaka kruzera, donesena 13. ožujka prošle godine.

Moguća samo smjena posade

Ta odluka je u međuvremenu izmijenjena samo u dijelu kojim se omogućava dolazak kruzera radi smjene posade, a što znači da na tim brodovima nema putnika.

560

kruzera trebalo je lani uploviti u Luku Kotor, došlo je samo devet

Jedini izuzetak bilo je nekoliko lanjskih uplovljavanja manjeg francuskog kruzera Le Champlain, s putnicima, uz posebnu dozvolu tadašnjeg Ministarstva pomorstva i prometa, ali se taj brod nije zadržavao niti pristajao u Kotoru, već bi samo napravio krug kroz zaljev do Kotora i odmah nastavljao putovanje.

Inače, lani, prije pojave pandemije koronavirusa, bilo je planirano uplovljavanje čak 560 kruzera u Luku Kotor, ali ih je prije zatvaranja doplovilo samo devet.

Godinu ranije Kotor je posjetilo 490 kruzera koji su doveli ukupno oko 650.000 putnika. Broj dolazaka kruzera u 2019. porastao je 15 posto u odnosu na 2018. godinu, dok je putnika s kruzera bilo za trećinu više nego 2018.

Promet vrijedan 50 mil. eura

Osim izravnih prihoda koje kruzeri ostavljaju tvrtki Luka Kotor za lučke i usluge pilotaže, procjene turističkih djelatnika govore da putnik koji u Kotor dođe takvim brodom, u prosjeku za desetak sati boravka troši do 50 eura, što uz neizravne prihode koje ostvaruje lanac ugostitelja, trgovaca, autobusnih prijevoznika i turističkih agencija, dovodi do ukupnog procijenjenog ostvarenog prometa od oko 50 milijuna eura, koji je u 2019. u Crnoj Gori zabilježen od kruzing turizma.

Neke kruzing kompanije već su pokrenule “cruises to nowhere” – putovanja u kojima putnici plove brodom koji nigdje ne pristaje.

Druge, poput MSC Cruisesa, Coste i AIDA Cruisesa počele su i s klasičnim krstarenjima, uz pojačane epidemiološke mjera za putnike, a te brodove i njihove putnike već prihvaćaju luke u Italiji Francuskoj, Španjolskoj i Portugalu.

Komentirajte prvi

New Report

Close