GS Holding GmbH iz njemačkog Regensburga trenutno je jedan od najznačajnijih i najaktivnijih investitora u Bosni i Hercegovini.
Većinski vlasnici su tvrtka GS-Tvornica mašina Travnik, odnosno GS-TMT, koja je jedna od tehnološki najnaprednijih tvornica u Bosni i Hercegovini. Travnička tvrtka prvenstveno se bavi proizvodnjom i ugradnjom industrijskih komponenti u složene proizvode prema zahtjevima i potrebama kupaca.
Uskoro na cestama
Ali ono što je sada najvažnije je proizvodnja prvog električnog dostavnog vozila koje je napravljeno u ovoj tvornici – EVO. Spomenuto vozilo je dizajnirao, razvio i proizveo GS-TMT zajedno s vanjskim suradnicima i dobavljačima.
Prema podacima iz ove tvrtke, EVO je novi “igrač” na tržištu čija je serijska proizvodnja predviđena za 2024. godinu. Glavni naglasak bit će na njemačkom tržištu, ali namjera je da budu više zastupljeni i u regiji.
Prema ranijim najavama iz tvrtke, vozilo će se moći vidjeti i na ulicama gradova Bosne i Hercegovine, početkom 2025. Grupa mladih inženjera travničke tvornice strojeva, prateći svjetske trendove, pobrinula se da bh. prvijenac bude konkurentan na europskom tržištu.
“Osnovne karakteristike ovog električnog vozila jest njegova autonomija od 100 kilometara, uz dva baterijska modula i nosivost od 300 kilograma. Ono što je još jedna njegova velika prednost je njegova zapremina kargo prostora nešto veća u odnosu na naše glavne konkurente”, objasnio je ranije za N1 Denis Bešić, rukovoditelj razvoja u GS TMT.
Još jedna od prednosti je što se na vrhu nalazi solarni panel, što znači da se ovo električno, dostavno vozilo može puniti i sunčevim zracima. Iako Bosna i Hercegovina još uvijek kaska za europskim zemljama u pogledu električnih vozila, EVO bi mogao biti uzdanica te napraviti veliki iskorak u privredi susjedne zemlje. Entuzijasti iz ove travničke tvornice, na ovom projektu surađivali su i sa kolegama iz regije.
“Suradnja na ovom vozilu bila s još dvije kompanije, to je jedan mladi tim momaka iz Zagreba, naši dizajneri iz Beograda. Time smo posebno ponosni, da smo napravili jednu sinergiju u regiji, naravno TMT jest nositelj posla.
To je pokazatelj da ovdje ima znanja, ima pameti, da se može raditi i da ekonomija ne poznaje granice”, govori izvršni direktor GS TMT-a Senad Beganović. Vozilo EVO ima maksimalnu nosivost od 300 kg i može prijeći do 100 kilometara.
Impresivno poslovanje
Prema podacima BiznisInfo.ba, GS-TMT je u 2023. godini ostvario impresivne prihode od 65,8 milijuna KM i dobit od 5 milijuna KM. Broj zaposlenih popeo se na 505, što je četrdeset više nego godinu ranije.
Ali tu nije kraj. Riječ je o istom njemačkom investitoru koji će uskoro otvoriti tvornicu u Prozor-Rami, koja je već izgrađena. Naime, isti Holding vlasnik je tvrtke GS-Rama.
Tvornica GS-Rama će u svojim počecima prvenstveno proizvoditi dijelove za kompaniju Liebherr, a nakon potpune realizacije isporuke narudžbi tvornica će započeti s radom za Knorr-Bremse i Njemačke željeznice.
Nakon toga slijede drugi projekti. Tvornica bi u početku trebala biti dom za 100 radnika, a u punom kapacitetu za njih 250 do 300.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu