Nakon više od pola godine od službenog početka izgradnje autoceste od Banja Luke do Prijedora pri kraju su radovi na kampovima u kojima će boraviti kineski radnici, koji bi od ovog mjeseca trebali biti spremni za posao i krenuti u izgradnju te vrlo važne cestovne komunikacije za Republiku Srpsku, ali i Bosnu i Hercegovinu.
Projekt vrijedan 297 mil. eura
“Izgradnja autoceste počinje čim završi izbor nadzornog tima, a to će biti najkasnije do kraja ovog tjedna, što znači da će radovi krenuti u prvoj polovici srpnja”, rekao je za Nezavisne novine Slobodan Stanarević, vršitelj dužnosti direktora Autoputeva RS.
Kako je objasnio Stanarević, to se treba uraditi i prema koncesijskom ugovoru koji su potpisali Republika Srpska i kineski izvođač radova.
“Nakon završetka izbora nadzornog tima, radovi na izgradnji autoceste krenut će punom parom”, obećava Stanarević. Prema njegovim riječima, u izgradnji će sudjelovati oko 150 kineskih radnika, koji će biti smješteni u dva kampa.
“Jedan kamp je već završen, a na drugom su radovi još u tijeku. Kampovi će biti u Omarskoj i Ivanjskoj, te će se postupno popunjavati radnom snagom”, izjavio je Stanarević.
Kako je dodao, u izgradnji će najviše sudjelovati kineski inženjeri, a domaća radna snaga će raditi na gradilištu. “Osim kineskih inženjera, bit će tu i njihovi geometri, kuhari i drugo osoblje. Također, bit će tu i naši inženjeri kao neovisni konzultanti”, istaknuo je Stanarević.
On dodaje da neće biti zastoja kada je riječ o imovinsko-pravnim odnosima. “Riješeno je dva i pol kilometra od Prijedora, a ostalo će ići zajedno s radovima, odnosno kako radovi budu naporedovali, mi ćemo tako rješavati taj dio problema”, rekao je Stanerević.
Glavni izvođač radova je kineska kompanije SDHS-CSI BiH, koja je u Banjoj Luci registrirana kao predstavništvo kompanije China Shandong International Economic i Technical Cooperation Group.
Autocesta Banja Luka – Prijedor bit će dugačka oko 42 kilometara, a vrijednost projekta je 297 milijuna eura. Taj novac osigurat će kineska kompanija koja će u sljedećih 30 godina iskorištavati tu prometnicu, a njihovo ulaganje treba biti isplaćeno na temelju naplate cestarine.
RS je zajamčila broj vozila koja će osigurati oko 30 milijuna eura potrebnih za godišnju otplatu Kinezima, a sve ispod toga bit će nadoknađeno iz cestarina s ostalih autocesta. Ako niti to to ne bude dovoljno, razlika će se osigurati iz proračuna Republike Srpske.
Brži tranzitni promet
Kada je riječ o obavezama kineskih investitora, oni bi trebali plaćati godišnju naknadu od pet posto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesijske djelatnosti, odnosno od prikupljene cestarine.
Izgradnjom te važne autoceste bit će rasterećen dio postojeće cestovne mreže uz poboljšanje uvjeta za putnike između Banja Luke i Novog Grada. Također, bit će omogućen brži i učinkovitiji prolazak tranzitnog prometa, smanjeno vrijeme putovanja i operativnih troškova vozila, a najvažnije – trebao bi se smanjiti broj prometnih nesreća.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu