Kinezi u Novom Sadu grade još dva mosta preko Dunava

Autor: Poslovni dnevnik , 15. travanj 2021. u 22:00
Fruškogorski koridor povezat će Koridor 10 i Koridor 4/Shutterstock

Obilaznica oko Novog Sada, koju kao i prometnicu kroz Frušku goru gradi kineski CRBC, značajno će rasteretiti promet u glavnom gradu Vojvodine.

U vladi Srbije potpisan je Memorandum o razumijevanju za projekat izgradnje obilaznice oko Novog Sada, s mostom preko Dunava. Memorandum su potpisali Tomislav Momirović, ministar građevinarstva, prometa i infrastrukture, Aleksandar Antić, direktor Koridora Srbije i Zhang Xiaoyuan, direktor kineske kompanije China Road and Bridge Corporation (CRBC) za Srbiju.

Potpisivanju ugovora bili su nazočni i Miloš Vučević, gradonačelnik Novog Sada, Biljana Vuksanović, državna tajnica u Ministarstvu građevinarstva, kao i predstavnici Veleposlanstva Kine u Srbiji.

“Izgradnja obilaznice oko Novog Sada, s mostom preko Dunava, od velike je važnosti za taj grad jer će rasteretiti promet, ali i za cijelu regiju jer se obilaznica nadovezuje na Fruškogorski koridor čija izgradnja uskoro počinje”, izjavio je ministar Tomislav Momirović.

Nakon potpisivanja Memoranduma o razumijevanju za projekt izgradnje obilaznice oko Novog Sada, Momirović je rekao da je vrijednost tog projekta 130 milijuna eura i da će se raditi u suradnji s kineskom kompanijom CRBC i Koridorima Srbije.

On je istaknuo da je u sklopu obilaznice planirana i izgradnja mosta preko Dunava, a to je, kako je istaknuo, jedan od dva nova mosta koji će se graditi u Novom Sadu. Podsjetio je da je u sklopu Fruškogorskog koridora planirana izgradnja drugog mosta kod Kovilja.

Postavljaju kamp na gradilištu

Aleksandar Antić, direktor Koridora Srbije, rekao je da će do kraja godine početi i realizacija projekta izgradnje autoceste Beograd – Zrenjanin – Novi Sad.

On je dodao da je Memorandumom potpisano da kineska kompanija CRBC može pristupiti izgradi planske i tehničke dokumentacije za taj projekt, idejnim rješenjima, ali i procjeni utjecaja na okoliš.

Antić je istaknuo da je taj Memorandum ključni korak prema realizaciji projekta obilaznice oko Novog Sada.

130

milijuna eura vrijedna je obilaznica oko Novog Sada

Miloš Vučević, gradonačelnik Novog Sada, izjavio je da je uvjeren kako će obilaznica oko Novog Sada i novi most rasteretiti promet u glavnom gradu Vojvodine.

Liu Kai, savjetnik za ekonomsku i trgovinsku suradnju u Veleposlanstvu Kine, objasnio je da je projekt “Obilaznica oko Novog Sada” od velikog značaja, kako za ublažavanje pritiska prometa, tako i za ekonomski razvoj središnje i sjeverne Srbije.

Gradnja Fruškogorskog koridora počet će prvih dana svibnja, najavljeno je na sastanku Igora Mirovića, predsjednika Pokrajinske vlade i Tomislava Momirovića, ministra građevinarstva, prometa i infrastrukture, održanom prije nešto više od mjesec dana.

Mirović je naveo da je Pokrajinska vlada izdala dozvolu za postavljanje kampa na gradilištu, ocjenjujući da je to važna vijest za Rumu, Irig, Petrovaradin i Novi Sad, za gospodarstvo, građane, prijevoz robe i bolju povezanost.

Kredit odobrila Exim banka

Vlada Srbije prošle je godine prihvatila ugovor s kineskom kompanijom CRBC, vrijedan 606 milijuna eura, za izgradnju Fruškogorskog koridora ukupno dugačkog 48 kilometara. Kineska Exim banka odobrila je kredit za izgradnju te prometnice. Važnost Fruškogorskog koridora ogleda se i u tome što će se on nadovezati na dionicu Ruma – Šabac – Loznica.

Fruškogorski koridor povezat će Koridor 10 i Koridor 4 i stvoriti najkraću vezu između Bosne i Hercegovine i Rumunjske. Najvažnije je što će ta prometnica, s tunelom, konačno riješiti veliki problem prolazaka teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig, što je najprometnija cesta u Srbiji s dnevnim prosjekom od 10 do 12 tisuća vozila. Stručna javnost ističe da sadašnjom prometnicom prolazi veliki broj kamiona što utječe na okoliš. Probijanjem tunela taj veliki problem bit će uspješno riješen.

3,5

kilometra dužina je tunela kroz Frušku goru

Fruškogorski koridor je dio cestovnog pravca Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica – granica s Bosnom i Hercegovinom. Taj pravac spaja Srbiju s Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom i širim okruženjem. Kada bude završen, koridor će povezati tri općine, Novi Sad, Irig i Rumu.

Projektom je predviđeno da se na prometnici Novi Sad – Ruma izgradi tunel s dvije cijevi kroz Frušku goru, dugačak 3,5 kilometra, što će ga učiniti najdužim tunelom u Srbiji.

Novosađanima bliži beogradski aerodrom

Fruškogorski koridor imat će četiri prometne trake, a svaka će biti široka 3,5 metra, i bit će uvršten u tzv. brze ceste, a ne u autoceste jer neće imati zaustavne trake. Izgradnjom nove brze prometnice građanima Novog Sada beogradski Aerodrom Nikola Tesla bit će dostupan za manje od pola sata vožnje. Ključni objekt na novoj srpskoj prometnici, uz tunel, bit će još jedan most preko Dunava dugačak oko 1,8 kilometara.

Komentirajte prvi

New Report

Close