BIG Shopping Centers, jedna od vodećih izraelskih kompanija, pregovara o kupovini podgoričkog trgovačkog centra Delta City, javljaju Vijesti. Podgorički trgovački centar zauzima površinu od 24 tisuće četvornih metara. Informaciju da BIG Shopping Centers pregovara o preuzimanju trgovačkog centra u Crnoj Gori objavili su izraelski mediji ne navodeći o kojem je trgovačkom centru riječ.
“BIG Shopping Centers izvješćuje da je podružnica kompanije CEEBIG.B.V u konačnim pregovorima i da će steći 100 posto dionica ciljane kompanije osnovane u Crnoj Gori, koja ima trgovački centar u Crnoj Gori. Taj centar godišnje generira neto prihod od 7,6 milijuna eura, a vrijednost imovine je 95 milijuna eura”, prenose izraelski mediji. Završetak kupoprodaje, kako navode izraelski mediji, dogodit će se nakon potpisivanja konačnog i obvezujućeg sporazuma za koji se očekuje da će uključiti niz uvjeta, među kojima i kraj bankarskog financiranja i dobivanje odobrenja od Agencije za zaštitu konkurentnosti u Crnoj Gori. Iz Delta Cityja početkom tjedna htjeli komentirati informacije o prodaji.
Mišković prodao dva centra
Delta City, najveći trgovački centar u Crnoj Gori, izgradila je kompanija Delta Holding, poznatog srpskog poduzetnika Miroslava Miškovića, a za kupce je službeno otvoren u listopadu 2008. godine. Vrijednost te investicije Delta Holdinga bila je 60 milijuna eura, dok ulaganja njihovih partnera u zakupljeni poslovni prostor iznose 12 milijuna eura. Mišković je 2016. godine prodao trgovačke centre Delta City u Beogradu i Podgorici, a kupac je bio južnoafrički investicijski fond Hyprop Investments, koji je objavio da je od srpske kompanije Delta Real Estate, koja je dio Delta Holdinga, kupio ta dva trgovačka centra za 202,75 milijuna eura. Južnoafrički investicijski fond je beogradski trgovački centar kupio za 127,75 milijuna eura, od čega je 112 milijuna eura prodajna cijena, dok je nešto manje od 16 milijuna eura isplaćeno za dugove bankama. Delta City u Podgorici prodan je za 75 milijuna eura, od čega je 60 milijuna eura cijena objekta, a nešto manje od 15 milijuna eura bili su bankarski krediti. BIG Shopping Centers, kako piše na web stranici kompanije, vodeća je grupa u Izraelu u razvoju koncepta za otvorene trgovačke centre i životni stil, a kompanija je osnovana 1994. godine. BIG trenutačno upravlja desecima trgovačkih centara diljem svijeta, od čega je 26 u Izraelu, uz još šest u razvoju, na površini od 363 tisuće četvornih metara. Usto, ima 27 trgovačkih centara u Sjedinjenim Američkim Državama, devet trgovačkih centara u Srbiji i tri logistička centra u Francuskoj. Sjedište kompanije nalazi se u Izraelu, te ima dva dodatna sjedišta u SAD-u i Srbiji.
Plan je kompanije BIG CEE (koja je dio grupe BIG Shopping Centers) da raste, kako u Srbiji, tako i na cijelom Balkanu, rekao je u prosincu prošle godine Robert Yahav, tadašnji direktor grupe u sklopu konferencije CEO Summit Beograd.
Šire se na cijeli Balkan
“Počeli smo u Novom Sadu, a sada smo prisutni i u Beogradu, Pančevu, Zrenjaninu. Plan je da se širimo u Srbiji. Jučer sam bio u Novom Pazaru, želim da idemo i u Niš, Zlatibor, Suboticu, pozivam predstavnike lokalnih samouprava da nam se obrate za suradnju”, rekao je tada Yahav.
Prema njegovim riječima, plan je da iz Srbije kao središta rastu na cijelom Balkanu.
“Želimo postati značajan igrač na cijelom Balkanu, u Bosni i Hercegovini, Albaniji, Sjevernoj Makedoniji, Crnoj Gori i Hrvatskoj” istaknuo je Yahav.
On je dodao kako je plan kompanije da ostanu u Srbiji i u sljedećem razdoblju.
“Ovdje sam već 15 godina, 99% ljudi iz mog tima su iz Srbije. Mogu reći da obučeni kadrovi postoje u cijeloj zemlji, te ćemo se fokusirati i na druge gradove izvan Beograda. Ne vidim sebe kao stranog investitora, osjećamo se kao domaća kompanija i bit ćemo ovdje i za 20-30 godina”, izjavio je Yahav.
Tadašnji direktor grupe BIG CEE, kojeg je krajem kolovoza ove godine zamijenio Lev Weiss, istaknuo je i kako je plan da se investicije te kompanije u nekretine, od sektora retaila prošire i na sektor logistike.
“Od trgovačkih centara, maloprodaje idemo i prema logistici. Kada je riječ o maloprodaji mogu reći da smo ovdje broj jedan. Naše investicije, naš know-how privlači i druge. Zato vidimo sebe kao nekog tko može predvoditi razvoj”, objasnio je Yahav.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Po naslovu teksta i kasnijeg sadržaja ispada da uredništvo Poslovnog smatra da je ovo Crna Gora. Tko točno financira izdavanje ovog časopisa za mlade?
Uključite se u raspravu