I u susjedstvu raste ogorčenost zbog prakse Bookinga, Hrvatska je svojedobno imala isti problem

Autor: Poslovni dnevnik , 02. listopad 2024. u 07:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Srbija ima problem što ova platforma reklamira neprijavljeni smještaj i tako potiče sivu ekonomiju.

Nastala iz male nizozemske startup tvrtke, “Booking” je danas jedna od vodećih svjetskih digitalnih kompanija u području putovanja.

Povezao je milijune putnika sa širokim izborom smještaja, od apartmana do hotela. Dostupan je na 43 jezika i ima više od 28 milijuna registriranih smještajnih jedinica diljem svijeta.

Nema predstavništva
U Srbiji nema predstavništva, ali Srbija ima problem što ova platforma reklamira neprijavljeni smještaj i tako potiče sivu ekonomiju. Iako se obvezao da će u svim zemljama poslovati u skladu s nacionalnim propisima, u slučaju Srbije to nije tako – naši zakoni nalažu upravo suprotno od onoga što rade.

Održano je nekoliko sastanaka resornog ministarstva i predstavnika ove tvrtke, ali do konkretnog rješenja još nije došlo. Naš prijedlog je bio da se ubuduće na “Bukingu” oglašavaju samo objekti koji bi prilikom prijave u ovu tvrtku morali priložiti jedinstveni identifikacijski broj, koji dobivaju od Centralnog informacijskog sustava e-Turista. Praktično, bili bi registrirani, ali za sada iz ove tvrtke kažu da im je to neprihvatljivo, piše Politika.

Postoje najave da će Srbija rješenje ovog problema tražiti na razini Europske unije. Inače, ovu tvrtku su zbog ovog i sličnih problema tužile Hrvatska, Austrija i neke skandinavske zemlje. Turska je, primjerice, zabranila njihov rad dok se ne počnu pridržavati lokalnih propisa.

Booking je promijenio i načine plaćanja, pa trenutno gost iznos plaća oglašivaču, pripadajući dio odmah plaća vlasniku smještaja, nakon što odbije proviziju, a vlasnik bi potom trebao navodno sam platiti porez. To se, naravno, ne događa jer je registriranih smještajnih kapaciteta malo. I tako država ostaje bez novca od poreza, a lokalne samouprave bez iznosa koji im pripada od boravišne pristojbe.

Da ne govorimo o šteti koju mogu izazvati ako turisti zbog toga dožive loše iskustvo. I Ministarstvo turizma upozorilo je da je problem što ova tvrtka tijekom suradnje s vlasnicima nekretnina dodjeljuje zvjezdice i za kvalitetu smještaja, što ne odgovara kategorizaciji prema našim propisima. Navodno su iz ove tvrtke na sastancima predlagali sudjelovanje u kampanjama vezanim uz edukaciju onih koji se oglašavaju na njihovoj platformi.

Iskustva Hrvatske
Stručnjaci kažu da je ovdje veliki problem što Srbija nije članica EU i da problem s Bookingom neće prestati sve dok imamo takav status. I Hrvatska je svojedobno imala isti problem, a nakon ulaska u EU “Booking” je automatski promijenio pravila.

Naši sugovornici iz turizma tvrde da naša država može zabraniti poslovanje ove tvrtke dok se ne ispune uvjeti. To je ipak malo vjerojatno.

Komentirajte prvi

New Report

Close