Hrvatska kao zemlja partner i Hrvatska gospodarska komora sudjeluju na jubilarnom, 25. Međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru koji se održava od 16. do 20. travnja. Na sajmu će se predstaviti ukupno 42 poslovna subjekta iz Hrvatske, od kojih 16 tvrtki i institucija izlaže na zajedničkom štandu u organizaciji HGK.
Hrvatski izlagači predstavljaju široku ponudu prehrambenih i poljoprivrednih proizvoda, drvne i tekstilne industrije, ICT sektora i drugih djelatnosti, uz predstavljanje Hrvatske turističke zajednice.
“Bosna i Hercegovina za nas je važan vanjskotrgovinski partner i mostarski sajam je odlična prilika za predstavljanje hrvatskih tvrtki i jačanje gospodarske suradnje. BiH je za Hrvatsku iznimno važna i sa stajališta prometa i logistike. Dovršetak koridora Vc preko Bosne i Hercegovine približit će središnju Europu luci Ploče, ali i ubrzati gospodarski razvoj regija kroz koje će prometovati”, izjavio je predsjednik HGK Luka Burilović.
Obje države već godinama bilježe intenzivnu turističku razmjenu pa je, primjerice, 2023. godine u BiH ostvareno 370.000 noćenja hrvatskih državljana, dok je u Hrvatskoj ostvareno više od 2,7 milijuna noćenja državljana BiH. Ujedno je Hrvatska jedan od glavnih trgovinskih partnera BiH koja se, jednako tako, redovito uvrštava među najvažnije trgovinske partnere RH. Tako se BiH nalazi na 5. mjestu najznačajnijih partnera Hrvatskoj s ukupnom robnom razmjenom u 2023. godini od 3,6 milijardi eura, što čini 5,7 posto ukupne robne razmjene Hrvatske sa svijetom. BiH je 4. najznačajnije tržište za izvoz hrvatskih proizvoda, na koje je ukupno izvezeno proizvoda u iznosu od 2,3 milijarde eura, što čini 10,1 posto ukupnog izvoza roba RH.
Najveći zamah razvitku gospodarske suradnje dviju država bit će pristupanje BiH Europskoj uniji, a nedavna odluka o otvaranju pristupnih pregovora je korak prema ispunjenju tog zajedničkog cilja.
“Pred BiH je izazovan put, ali u tome neće ostati usamljena. Možete računati na podršku Hrvatske i Hrvatske gospodarske komore kao partnera u prilagodbi poslovanja na zahtjevnom, ali perspektivnom EU tržištu”, istaknuo je Burilović.
Mostarski sajam, po broju izlagača i posjetitelja, najveći je sajam koji se održava u BiH. Ove godine na površini od preko 30 tisuća m2 predstavlja se oko 800 izlagača iz 30-ak zemalja, a očekuje se oko 50 tisuća posjetitelja. Na hrvatskom nacionalnom štandu veličine 494 m2. izlaže 13 tvrtki, Udruga Graševina Croatica, Udruženje Vino Dalmacije i Hrvatska turistička zajednica.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu