Izgradnju važne regionalne autoceste od Sarajeva do Beograda, koju će dijelom financirati Rusi, a graditi Turci, trenutačno koči Brčko distrikt, gdje se ne mogu dogovoriti kojom trasom će ta prometnica prelaziti preko njihovog područja.
To je zaključeno na nedavno održanom sastanku Vojina Mitrovića, ministra transporta i komunikacija BiH s entitetskim premijerima Radovanom Viškovićem (RS) i Fadilom Novalićem (FBiH), na kojem su bili nazočni i Esad Kadrić, gradonačelnik Brčko distrikta, Siniša Milić, predsjednik Skupštine Brčko distrikta kao i Dušan Topić, direktor Autoputeva RS, Elmedin Volder, direktor Autocesta FBiH te Michael Scanlan, međunarodni supervizor za Brčko distrikt.
Zaključeno je da Kadrić, kao gradonačelnik Brčkog, sljedećih dana organizira sastanak da se imenuju nositelji posla na izgradnji te da se dogovori datum kada će se sastati i razmotriti varijante za dionicu autoceste koja prolazi kroz Brčko, prenose Nezavisne novine.
Predložili najdužu varijantu
Mitrović je rekao da konačna odluka o izboru trase kroz Brčko pripada distriktu te da je na sastanku bilo različitih mišljenja.
“Gradonačelnik Brčkog predložio je da se obavi revizija predloženih trasa u koju bi se uključili stručnjaci Autoputeva Republike Srpske i Autocesta FBiH”, dodao je Mitrović.
Inače, posao utvrđivanja dijela autoceste od Sarajeva do Beograda koji prolazi kroz Brčko distrikt pripala je Zavodu za projektiranje Brčkog koji je osnovan tek nedavno i koji nema kapaciteta za taj posao.
Zavod je dobio pet ili šest varijanti trase i predložio je jednu, međutim u samoj vlasti Brčkog oko toga nema dogovora. Varijanta koju su predložili iz Zavoda daleko je duža u odnosu na plansku dokumentaciju. Trase koje je razmatrao Zavod za projektiranje Brčko distrikta dužine su 53 ili 54 kilometra, a prema planskoj dokumentaciji dužina te trase je oko 31 kilometar.
“Zavod za projektiranje Brčkog nema dovoljno iskustva. Bilo je različitih mišljenja, pa i da se angažira neovisna kuća koja ima reference”, objasnio je Mitrović.
Uključena ruska državna agencija
Kada je riječ o financiranju izgradnje autoceste, prema njegovim riječima, sporazumom je utvrđeno da je to obveza Turske, međutim, kako je dodao, to neće biti baš tako, a sve izvjesnije je da će prometnicu od Beograda do Sarajeva kroz Republiku Srpsku financirati jedna ruska državna agencija. Federacija BiH financirat će svoj dio autoceste, prenosi Tanjug.
Ipak, i Republika Srpska i Federacija BiH spremne su graditi autocestu, a Turska, koja će biti izvođač radova, trenutačno pregovara o komercijalnom ugovoru.
Kada je riječ o planovima Republike Srpske i Federacije BiH, one za razliku od Brčko distrikta već imaju utvrđene pravce buduće autoceste.
Tako će kroz RS autocesta ići od Rače prema Bijeljini i dalje prema Brčkom. Kada se utvrdi trasa kroz Brčko autocesta će ići dalje prema Tuzli, zatim kroz Zavidoviće i Žepče prema Sarajevu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu