Glovo, španjolska kompanija za dostavu putem aplikacije, koja posluje u Srbiji dvije i pol godine nedavno je preuzela istovrsnu domaću platformu Donesi, a promjena vlasništva donijela je i nove načine poslovanja koji se mnogima ne sviđaju.
Naime, brojni korisnici tog servisa za dostavu žale se da je usluga spora i skupa, a tvrde i da je ponuda restorana slabija nego ranije.
Poslovanje tvrtki za online naručivanje i dostavu hrane doživjelo je veliki procvat tijekom pandemije koronavirusa, ali tržište očito raste brže nego što ga tvrtke za dostavu mogu pokriti, pa je i sve više primjedbi na vrijeme dostave, koje nekad traje i po dva sata, piše Euronews Srbija.
Mnogi korisnici se žale i da ne mogu naručivati iz restorana iz kojih su im ranije stizale narudžbe, kao i da se događa da je hrana u startu skuplja nego u ugostiteljskom objektu, a da se dodatno plaća i dostava.
Nedostatak radne snage
Korisnici su, međutim, najviše reagirali zbog naknade za dostavu po kiši i snijegu, koja stoji 75 dinara (oko 0,6 eura).
“Stalno pokušavamo unaprijediti našu platformu i prebroditi probleme s kojima se povremeno susrećemo. Kao i mnoge druge uslužne djelatnosti i industrija dostave suočava se s nedostatkom radne snage, što povremeno dovodi do nemogućnosti održavanja usluge na najvišoj mogućoj razini, na koju su naši korisnici naviknuti”, kažu iz Glova.
Iz španjolske tvrtke tvrde da su prošlog tjedna uspjeli isporučiti više od 85 posto narudžbi za manje od 35 minuta, dok im je za dva posto narudžbi trebalo više od 60 minuta.
Potrošače je posebno iznenadilo naplaćivanje naknade od 75 dinara za loše vremenske uvjete.
“Doplata za loše vremenske prilike obično se primjenjuje tijekom jake kiše ili snijega, kada su uvjeti isporuke zahtjevniji. U takvim situacijama dostavljačima plaćamo bonus. Za primjenu naknade postoji procedura, u kojoj Odjel za operacije u realnom vremenu uključi bonus za dostavljače koji se istovremeno aktivira kao doplata za korisnike”, navode iz Glova.
Velike akvizicije u regiji
Postavlja se i pitanje ide li novac koji se uplaćuje zbog kiše i snijega dostavljačima koji obavljaju isporuke i koji zapravo jedini i osjete posljedice lošeg vremena. Iz španjolske kompaniji za Euronews Srbija kažu da dostavljači primaju bonus u obliku postotka na uobičajenu uplatu, dok Glovo dobiva fiksni iznos.
Glovo je tijekom ove godine preuzeo dio poslovanja njemačke grupe Delivery Hero u sedam zemalja srednje i istočne Europe tj. u Hrvatskoj, BiH, Srbiji, Crnoj Gori, Sloveniji, Bugarskoj i Rumunjskoj. U Hrvatskoj Glovo je preuzeo tvrtku Pauza, u Srbiji, BiH te Crnoj Gori tvrtku Donesi, a u Rumunjskoj i Bugarskoj Foodpandu. U Sloveniji Španjolci su kupili dostavljačku platformu Ehrana.
“Vjerujem da je Glovo u boljoj poziciji za nastavak razvoja iskustva za naše korisnike u ovoj regiji”, rekao je u svibnju Niklas Östberg, predsjednik Uprave Delivery Heroa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu