Dok je nedavno u Kerestincu uz dosta medijske pompe i službeno otpočeo Rimčev projekt robotaksija, svega nekoliko desetina kilometara zapadnije, rađa se još jedna važna investicija u automobilskom sektoru.
U Novom Mestu su predstavnici slovenske vlade i francuske tvrtke Renault jučer potpisali memorandum o razumijevanju koji će biti temelj za proizvodnju obnovljene verzije Renaultovog električnog Twinga. Proizvodnja bi trebala početi 2026. godine, a godišnje bi se trebalo proizvoditi 150.000 vozila.
Memorandum o razumijevanju potpisali su slovenski premijer Robert Golob, potpredsjednik za industrijsko područje marke Renault Herbert Steiner i predsjednik Uprave Revoza Jože Bele na svečanosti u prostorijama tvornice, koja proizvodi Renaultova osobna vozila još od 1973. Potpisani memorandum omogućit će održavanje proizvodnje automobila u Novom Mestu, gdje je trenutno zaposleno 1400 ljudi, piše RTV Slovenije.
Prvi je cilj, prema riječima predsjednika Uprave Revoza Jože Belea, zadržati sadašnji broj zaposlenih, no kako je dodao, uspostavom novih procesa predviđaju i otvaranje novih radnih mjesta, posebice onih s višom dodanom vrijednosti. Potpisivanje memoranduma jamči im i stabilno poslovanje i napredak, kako u području digitalizacije tako i umjetne inteligencije, dekarbonizacije i održive mobilnosti, rekao je Bele.
Najveća investicija u Sloveniji
Prema memorandumu, Renault može računati na potporu države pri ulaganju u pokretanje proizvodnje novog modela. Vlada je tu investiciju prepoznala kao stratešku i izrazila snažnu volju da podupre proizvodnju električnih automobila u Revozu.
No, još nije poznato s koliko sredstava i pod kojim uvjetima. Pregovori su započeli prije godinu i pol, kada je budućnost Revoza bila vrlo neizvjesna, rekao je premijer Golob, podsjetivši da je tvornica tada bila suočena sa smanjenjem broja smjena i smanjenjem broja zaposlenih.
“Električni automobili su budućnost”, rekao je ministar gospodarstva Matjaž Han, dodavši kako potpisivanje memoranduma ne jamči samo tehnološki napredak, već i našu predanost održivom razvoju.
Renault je krajem prošle godine predstavio koncept novog električnog modela Twingo. Riječ je o električnom modelu Twingo E-tech, koji je, prema riječima Herberta Steinera iz Renaulta, odgovor na dekarbonizaciju, pitanje kvalitete zraka, cjenovno pristupačne električne mobilnosti i na kraju, ali ne manje važno, reindustrijalizacije Europe.
Prema Beleovim riječima, novi električni model izravno odgovara potrebama europskog tržišta automobila. Mali gradski automobil navodno će biti dostupan kupcima za 20.000 eura. Kako neslužbeno doznaje POP TV, Renault bi u pokretanje nove linije trebao uložiti najmanje pola milijarde eura, a investicija bi trebala donijeti 800 novih radnih mjesta.
U tom slučaju bila bi to dosad najveća strana izravna investicija u Sloveniji. Matjaž Čemažar, direktor tvrtke Domel koja se bavi proizvodnjom elektromotora, rekao je za Radio Sloveniju da je Renault donio pravu odluku odabirom Revoza jer Slovenija mnogo ulaže u nove tehnologije i razvoj.
“Slovenski proizvođači u auto industriji jaki su, razvojno orijentirani i povezani u misiju Gremo koju smo usmjerili na prelazak na nove tehnologije elektromobilnosti”, naglašava Čemažar.
Budućnost mobilnosti
Misija Gremo (Green mobility) je strategija slovenske automobilske industrije u suradnji sa znanošću i državom, koja određuje razvoj domaće automobilske industrije i mobilnosti do 2030. Uglavnom predviđa prelazak s proizvodnje dijelova i sustava za motore s unutarnjim izgaranjem na proizvodnju dijelova i tehnologija za električna i elektrificirana vozila.
Domel kao potencijalni podizvođač još nije potpisao nikakav ugovor, no već se natječu za proizvodnju pojedinih komponenti. Direktor i član uprave Hidrije Iztok Seljak dodaje da će se spomenutom investicijom otvoriti prilike i za slovenske dobavljače.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu