Domaći turisti spasit će i ovu sezonu u Srbiji, uvjereni su u tom sektoru, zbog čega se nadaju da će država omogućiti i dodatne vaučere za subvencionirani odmor.
Iako je broj gostiju u turističkim centrima smanjen tijekom srpnja, jer su mnogi ipak otišli na more, domaći gosti su i u tom mesecu bili brojniji u odnosu na strance, piše Politika.
U odnosu na prošlu godinu, prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, broj turista je veći za 48 posto, a noćenja za 39 posto.
U lipnju je u odnosu na isti mjesec 2020. broj noćenja domaćih turista veći za 12, a stranih za 270 posto. To ipak ne znači da su se strani gosti vratili u Srbiju, jer najveći broj posjetitelja je iz iseljeništva.
Zadovoljni u planinskim centrima
Iz Udruženja hotelijera i restoratera Srbije kažu da je popunjenost hotela u Beogradu i dalje oko 50 posto, a u planinskim centrima i banjama za oko 10 posto slabija nego prošle godine.
“Posla za hotele nema dok ne krenu rezervacije, a to se i dalje ne mijenja, gosti rezerviraju danas za sutra ili last minute ponude. To je veliki problem zbog planiranja radne snage, ali to su nove okolnosti i moramo se navikavati.
Kada je riječ o Beogradu, od ukupno 124 hotela popunjenost je najveća u središtu grada i gosti su uglavnom poslovni ljudi, a stranih turista je zanemariv broj”, kaže Georgi Genov, predsjednik Udruženja hotelijera i restoratera Srbije.
Kada je riječ o planinskim centrima, ljetnja sezona je zadovoljavajuća. Samo na Zlatiboru trenutačno boravi oko 25.000 posjetitelja. Uz Zlatibor, domaći turisti za odmor najčešće biraju Vrnjačku Banju, Sokobanju, Kopaonik, Taru, Divčibare, Vrdnik i Novi Sad, dok strance najviše privlači Beograd, izjavila je Tanjugu Marija Labović, direktorica Turističke organizacije Srbije.
Prema riječima Vladimira Živanovića, predsjednika Turističke organizacije Zlatibora, u odnosu na 2019. pad posjećenosti i prometa je zanemariv.
“Nakon otvaranja žičare prevezli smo oko 140.000 putnika i zanimanje je i dalje veliko. Imali smo i druge događaje koji su osigurali sadržaje. Trenutačno je hotelski smještaj popunjen, a i većina u privatnom vlasništvu”, objašnjava Živanović.
Ne odlaze u inozemstvo
Iz Ministarstva trgovine turizma i telekomunikacija navode da su se vaučeri za subvencionirani odmor i ove godine pokazali kao vjetar u leđa domaćem turizmu.
“Mnogi su svoju zemlju upoznali tek sada. Iako su strani gosti izostali, domaći su također prestali putovati u inozemstvo i odmor provode uglavnom u Srbiji. To se vidi posebno u slučaju banja”, kaže Žikica Nestorović, državni tajnik za turizam.
Tako je u prva četiri mjeseca 2021. u Sokobanji povećan broj turističkih dolazaka za čak 132,8 posto u odnosu na isto razdoblje 2020., dok je te godine, prema broju realiziranih noćenja, Sokobanja bila među pet najposjećenijih destinacija u Srbiji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu