Nova ažurirana lista prioritetnih infrastrukturnih projekata u Crnoj Gori sadrži 152 projekta, a ukupna procijenjena vrijednost je 6,3 milijarde eura.
Riječ je o projektima iz energetike, prometa, zaštite okoliša, komunalne infrastrukture, zdravstva, prosvjete, kulture, sporta i digitalne infrastrukture koji bi se gradili novcem iz državnog proračuna, te državnih poduzeća, europskih projekata, kredita ili kroz javno-privatno partnerstvo, pišu Vijesti.
U području energetike nalazi se 13 projekata, čija je ukupna vrijednost milijardu i 61 milijun eura.
Plutajuća solarna elektrana
Najviše vrijedi HE Komarnica, čiji su troškovi izgradnje procijenjeni na 271 milijun eura. Tu hidroelektranu gradila bi Elektroprivreda CG od svog novca i kroz povoljne kredite.
Na listi je i izgradnja Jadranko-jonskog plinovoda, odnosno dionice kroz Crnu Goru, čija je vrijednost 210 milijuna eura. Predviđena je i obnova TE Pljevlja i toplifikacija grada, vrijedna 61 milijun eura. Još u studenome 2019. za taj projekt je izabran kineski DEC, s domaći”m partnerima Bemaxom, BB Solarom i Permonteom.
Predviđena je, uz ostalo, i izgradnje vjetroelektrane Gvozd vrijedne 61 milijun eura, kao i plutajuće solarne elektrane na jezeru Slano vrijedne 50,4 milijuna eura. Za širenja i unaprjeđenja prijenosne i distrubucijske mreže potrebno je 210 milijuna eura.
Planirano je 14 prometnih projekata, a ukupna vrijednost je 3,7 milijardi eura.
Na popisu se nalaze sve četiri preostale dionice autoceste Bar – Boljare, za koje će trebati 1,7 milijardi eura. Za dionicu Mateševo – Andrijevica, za koju vlada očekuje povoljne europske kredite i da će gradnja početi krajem ove godine, potrebno je 295 milijuna eura.
Za dionicu Bar Đurmani – Farmaci treba 440 milijuna eura, za Farmaci – Smokovac 233 milijuna, a za dio od Andrijevice do granice sa Srbijom 731 milijun eura.
Na listi se nalazi i tzv. primorska varijanta Jadransko-jonske autoceste, čiji su troškovi izgradnje procijenjeni na milijardu i 13 milijuna eura.
Na popisu, međutim, nema tzv. kopnene varijente Jadransko-jonske autoceste. Ta dionica nalazi se u programu Crna Gora sad – prometni krvotok, kojeg je predstavio crnogorski premijer Zdravko Krivokapić u studenome 2021. godine.
Ministarstvo kapitalnih investicije prije usvajanje ove liste vladi je dalo mišljenje da je u prostorni plan potrebno uvrstiti kopnenu varijantu Jadransko-jonske autoceste, a da je prioritet sada primorska varijanta brze ceste jer ima veći stupanj pripremljenosti projekata.
Ulaganje u Luku Bar
Na popisu se nalazi i obnova preostalih dionica željezničke pruge od Bara do granice sa Srbijom za što je potrebno 246,5 milijuna eura, kao i modernizacija željezničke pruge Podgorica – Tuzi do granice s Albanijom u vrijednosti od 84,4 milijuna eura.
Predviđeno je i produbljivanje dna u akvatoriju Luke Bar i unaprjeđenje lučke infrastrukture u vrijednosti od 30,5 milijuna eura, kao i modernizacija Aerodroma Podgorica (94,8 milijuna eura) i Aerodroma Tivat (72,1 milijun eura).
Na listi je i brza cesta Podgorica – Nikšić – Sarajevo, za koju će trebati 275 milijuna eura, a nalazi se u prijedlogu djelimičnog financiranja iz europskih fondova. Predviđena je i izgradnja željezničke pruge Nikšić – Trebinje, vrijedne 180 milijuna eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu