Crna Gora obnavlja brodsku liniju od Bara do Barija

Autor: Poslovni dnevnik , 23. kolovoz 2020. u 22:00
Brodska veza između Crne Gore I Italije uspostavljena je još 18. lipnja 1965. godine i redovno je vozila sve do 2016.

Novi putnički brod za vezu s Italijom kupuju 2022.

Crna Gora je odlučila obnoviti brodsku liniju Bar-Bari, koja je ukinuta 2016. godine. Na listi prioritetnih infrastrukturnih projeka u pomorskom prometu je kupovina RO-RO putničkog broda koji bi plovio između Bara do Barija. Tako bi Crna Gora obnovila unosnu brodsku liniju koju sada održava hrvatska Jadrolinija, pišu Dnevne novine.

Brodska linija s Italijom počela je s radom 18. lipnja 1965. godine i od tada je, osim za vrijeme sankcija Crnoj Gori, redovno vozila. Prije četiri godine Crna Gora je ostala bez broda Sveti Stefan II kojem je oduzeta klasa. Liniju je preuzela Hrvatska, čija Jadrolinija prevozi putnike na relaciji Bar-Dubrovnik-Bari.

Međutim, kako je navedeno u Strategiji razvoja pomorskog gospodarstva od 2020. do 2030. godine, Crna Gora planira nabaviti novi putnički brod. Kupovina bi trebala biti realizirana 2022. godine.

“Strategija razvoja pomorske privrede predviđa podršku koja se odnosi na nabavu RO-RO putničkog broda s ciljem obavljanja međunarodnog pomorskog prometa i neometanog linijskog prijevoza robe i putnika između Crne Gore i drugih zemalja regije od domaćih brodara”, objašnjeno je u strategiji.

U strategiji su navedene mjere usmjerene na infrastukturu, organizaciju i operacije. Kao prvi cilj usmjeren na infrastrukturni razvoj navedeno je obnavljanje stalne pomorske linije Bar-Bari-Bar. Zatim, unaprjeđenje povezanosti Luke Bar.

“Nužno je povećati tijekove tereta, poboljšati konkurentnost luke i potpunu valorizirati kapacitete luke. Zatim unaprijediti željeznički priključak s Lukom Bar i proširiti dokove u luci”, navedeno je u strategiji. Kako se dodaje, nužna je i obnova prometne infrastrukture pomorskog prometa, koja bi podrazumijevala bolju iskorištenost sadašnje prometne infrastrukture.

“Razvoj lučkog područja Luke Bar značit će povećanje prekrcaja općeg tereta i kontejnera dobivanjem statusa prekrcajne luke, kao i proširenje kapaciteta za prekrcaj i skladištenje suhih rasutih tereta na sjevernoj padini brda Volujica i povećanje prekrcaja tekućih i rasutih tereta”, objašnjeno je u strategiji. Potrebno je također i ojačati stvaranje učinkovitog integriranog sustava prijevoza kroz intermodalnost.

Komentirajte prvi

New Report

Close