CRBC gradi koridor vrijedan 606 milijuna eura, projekt će zaposliti veliki broj ljudi

Autor: Poslovni dnevnik , 08. listopad 2020. u 08:00
Na Fruškogorskom koridoru naći će se i tunel Iriški vijenac dugačak 3,5 kilometara, koji će biti najduži u Srbiji/shutterstock

Na ovoj prometnici naći će se i tunel dužine 3,5 kilometara, a kod nas ne postoji duži tunel, tako da je i to jedna od osobina ovog koridora.

Vlada Srbije i kineska kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC) potpisali su u utorak Ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora od Novog Sada do Rume, dugačkog 47,7 kilometara, čija je ukupna vrijednost 606 milijuna eura.

Ugovor su potpisali Zorana Mihajlović, ministrica građevinarstva, prometa i infrastrukture i Zhang Xiaoyuandirektor CRBC-a u Srbiji, a svečanosti su bili nazočni i srpski predsjednik Aleksandar Vučić i Chen Bo, veleposlanica Kine u Srbiji, javlja portal eKapija. Vlada je sredinom rujna usvojila komercijalni ugovor za izgradnju Fruškogorskog koridora s kineskom kompanijom CRBC, vrijedan 606 milijuna eura.

Sredinom kolovoza vlada je dobila odobrenje kineske Exim banke, odnosno kineskog ministarstva, za financiranje Fruškogorskog koridora.“Sve dalje su tehničke stvari. Do kraja godine ćemo završiti projektno-tehničku dokumentaciju i vjerujem da ćemo do kraja sljedeće godine konačno moći početi radove na ovoj prometnici”, rekla je nekoliko dana ranije ministrica Zorana Mihajlović.

Prometnica će se prostirati od Kaćke petlje na cesti Novi Sad–Zrenjanin, a s autocestom E-75 križat će se kod benzinske crpke Minut. Koridor s novom prometnicom dalje će voditi prema Dunavu, zatim preko Fruške gore do autoceste Beograd–Zagreb.

Brza prometnica će na srijemsku stranu prijeći preko novog mosta koji će se izgraditi pokraj crkve na Tekijama, dalje će voditi prema Bukovcu preko tunela ispod Fruške gore. Tunel će ići prema petlji za Vrdnik, potom će nastaviti prema Rumi. Kako je ranije najavljeno, izgradnja autoceste Novi Sad-Ruma bit će podijeljena u četiri faze.

Planiran i most na Dunavu

Prva faza je Ruma-ulaz do tunela kroz Frušku goru, druga je izgradnja tunela, treća faza je izgradnja izlaza iz tunela do petlje na Mišeluku i četvrta obilaznica oko Petrovaradina.

Fruškogorski koridor povezat će Koridor 10 i Koridor 4 i stvoriti najkraću vezu između Bosne i Hercegovine i Rumunjske. Najvažniji značaj koridora Novi Sad-Ruma s tunelom je taj što će se konačno riješiti veliki problem prolaska teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig, kuda prolazi jedna od najprometnijih cesta u Srbiji, s dnevnim prosjekom od 10.000 do 12.000 vozila.

47,7

kilometara dužina je prometnice između Novog Sada i Rume

Na Fruškogorskom koridoru naći će se i tunel Iriški vijenac dužine 3,5 kilometara, koji će biti najduži u Srbiji. Izgradnjom nove brze prometnice Novosađanima će beogradski Aerodrom Nikola Tesla biti dostupan za manje od pola sata. Ključni građevinski objekat prometnice Novi Sad – Ruma, uz dvocjevni tunel kroz Frušku goru, od Iriga do Paragova, bit će još jedan most preko Dunava dugačak oko 1,8 kilometara.

Stručnjaci ističu da je odlično što će uskoro početi graditi ta dionica, kao i što će, kada bude završena, veliki broj vozila zaobilaziti Frušku goru.

“Dobro je što ćemo dobiti taj koridor. Tu je promet gust i bitno je da se zbog zaštite okoliša izmjesti prolazak teretnih vozila preko Fruške gore. Projekt će zaposliti veliki broj ljudi, a svakako je dobro da se u zemlji grade ceste. Na ovoj prometnici naći će se i tunel dužine 3,5 kilometara, a kod nas ne postoji duži tunel, tako da je i to jedna od osobina ovog koridora”, kaže Goran Rodić, stručnjak za građevinarstvo.

Povezat će tri općine

Ekonomist Milan Kovačević kaže da je Fruškogorski koridor vrlo značajan za taj dio Srbije jer povezuje tri općine, ali i spaja zemlju sa širim okružjem, tako da će puštanje u promet te ceste olakšati dotok robe.

“Dobro je da se grade cestovne mreže, ali je vrlo značajno i da se vodi računa o zaštiti prirode na Fruškoj gori. Također, kada je riječ o financiranje, trebaju se postaviti prioriteti budući da pregovori o financijama još uvijek traju, a već imamo dugove”, dodaje Kovačević.

Kineska kompanija CRBC državna je korporacija za ekonomsku suradnju. Djelatnost CRBC-a prije svega je usmjerna na izgradnju cesta, mostova, tunela i luka, kao i druge prometne infrastrukture, piše Srbija danas.

U Srbiji je ta kompanija gradila most Zemun-Borča, dok sada radi na Koridoru 11, i to dionicu od Preljine prema Požegi. Uključeni su i u izgradnju Industrijskog parka u Borči.

Komentirajte prvi

New Report

Close