U ovim sektorima radi oko 18.500 radnika, smatraju se najbržerastućim poslovima u susjednoj državi

Autor: Poslovni.hr , 07. ožujak 2023. u 13:13
Foto: Shutterstock

Procjenjuje se da u ovim sektorima radi oko 18.500 radnika

Pozivni centri i telemarketing poslovi postaju jedna od najbrže rastućih djelatnosti u Bosni i Hercegovini i sektor koji svakako ima veliki potencijal u godinama koje dolaze, izvještava Indikator.ba. Tržište outsourcinga pozivnih centara bilježi konstantan rast iz godine u godinu, a procjenjuje se da je u spomenutim poslovima radi oko 18.500 radnika.

Ova djelatnost nudi širok dijapazon usluga omogućavajući klijentima funkcije korisničke službe, mogućnosti odgovaranja na pozive, zakazivanja termina, primanja narudžbi, praćenja narudžbi, obrade kreditnih kartica, usluga rezervacije, primanje poruka i drugo.

Brzo širenje

Više desetina kompanija otvoreno je u ovom sektoru, a nove stalno pristižu. Prošle godine InstaCall, uslužni provajder za korisnike lociran u SAD-u i Kanadi, otvorio je kompaniju u Bosni i Hercegovini, a medijsku pažnju nedavno je izazvala i kompanija Webhelp, osnovana 2021. godine, koja je uselila u rekonstruiranu zgradu nekadašnjeg Vila Parka u Sarajevu i najavila zapošljavanje čak 500 radnika.

U proteklom periodu švedska kompanija Transcom ostvarila je veliki razvoj otvorivši svoje centre u više bh. gradova. Odranije djeluju NCR, Teleperformance, CCC, Mplus, Servicepoint i brojni drugi. Mnoge strane kompanije regrutiraju kadrove za rad na daljinu, pa osim onih koji su zaposleni u registrovanim firmima u Bosni i Hercegovini u ovoj djelatnosti radi i značajan broj freelencera.

Prema podacima portala mojposao operateri u pozivnim centrima su već neko vrijeme u vrhu najtraženijih zanimanja u Bosni i Hercegovini.

Osoba koja radi u službi za korisnike i call centru u Bosni i Hercegovini, prema dostupnim podacima, prosječno zarađuje oko 1.580 KM mjesečno. Plaće se kreću od 620 KM (najniži prosjek) do 3.420 KM (najviši prosjek). To je prosječna mjesečna plaća uključujući stanovanje, prijevoz i druge naknade. Plaće se drastično razlikuju između različitih zanimanja u službi za korisnike i pozivnom centru. Tako stručnjak za poslovnu podršku zarađuje u prosjeku 1.440 KM, savjetnik u call centru 1.180 KM, voditelj call centra 2.820 KM, analitičar kvaliteta call centra 1.830 KM, predstavnik call centra 850 KM, itd.

Veliki potencijal

Tržište radne snage u ovom sektoru je zanimljivo, pogotovo jer veći pozivni centri u zemlji nude formalno podučavanje zaposlenika i njihovo napredovanje u karijeri.

Tržište outsourcinga pozivnih centara u Bosni i Hercegovini, s visokokvalificiranom, višejezičnom radnom snagom, prema stručnjacima, ima veliki potencijal za daljnji razvoj.

Ova djelatnost je generalno u ekspanziji, jer brojne svjetske kompanije, manje ili veće, traže outsourcing za svoje usluge podrške, te treba očekivati sve više novootvorenih kompanija u Bosni i Hercegovini i stalni rast broja zaposlenika u ovom sektoru.

Komentirajte prvi

New Report

Close