Kompanija Arsenal-Rem iz Kraljeva u Srbiji, u vlasništvu Vasilija Pecića, bivšeg tehničkog direktora crnogorskog vojnog brodogradilišta Arsenal u Tivtu i mornaričko-tehničkog pukovnika u mirovini, za koju radi jedan broj bivših inženjera i iskusnih majstora tivatskog Arsenala, dobit će potporu vlade Srbije da obnovi i razvije brodogradnju u toj državi.
To je obećala Ana Brnabić, premijerka Srbije, koja je nedavno posjetila Apatin i tamošnje brodogradilište na rijeci Dunav, a čiji je Arsenal-Rem vlasnik od prošle godine, pišu Vijesti. “Brodogradilište u Apatinu dokaz je koliko su važne domaće investicije. Zahvalila bih kompaniji Arsenal-Rem iz Kraljeva, cijelom timu i obitelji Pecić, jer su pokazali hrabrost da uđu u ovako ambiciozan projekt”, rekla je Brnabić.
Crna Gora odbila sve prijedloge
Kompanija Arsenal-Rem iz Kraljeva, koja ima i istoimenu tvrtku kćer u Tivtu, za 2,1 milijuna eura kupila je Brodogradilište Apatin koje je nakon niza neuspješnih privatizacija završilo u stečaju. U novu opremu za brodogradilište tvrtka je u međuvremenu uložila 800.000 eura.
“Kada već nismo uspjeli spasiti brodogradnju u Tivtu i Crnoj Gori, probat ćemo spasiti brodogradnju u Srbiji”, rekao je je Pecić. On je proteklih desetak godina, od kada je zatvoren Arsenal u Tivtu i Jadransko brodogradlište Bijela, nastojao preko svojih tvrtki iz Kraljeva i Tivta održati kontinuitet brodograđevne i brodoremonte djelatnosti u Boki koja ima dugu tradiciju, a ukazivao je da za to nije bilo razumijevanja kod crnogorske vlade.
Svi Pecićevi prijedlozi da se barem dio kapaciteta Arsenala ili Bijele sačuva i nastavi brodograđevna djelatnost odbijeni su s obrazloženjem da budućnost Boke i Crne Gore nije u industriji, već prije svega u turizmu. Tako mornarica Crne Gore, kao niti brodari koji imaju veća turističko-izletnička plovila, više ne mogu u svojoj državi obaviti remont na svojim brodovima. Apatinsko brodogradilište bilo je najveće riječno brodogradilište u bivšoj Jugoslaviji i drugo po veličini u Europi.
Osnovano je prije sto godina i sa 800 radnika bilo je najveći poslodavac u tom vojvođanskom gradu i jedna od najuspješnijih izvoznih kompanija u Srbiji. Brodogradilište raspolaže tehničkim kapacitetima koji su omogućavali da se u njemu grade riječni, ali i morski brodovi različitog tipa i namjena, od tankera, preko tegljača, do plovila za naftnu i offshore industriju. Izgradilo je više od 400 brodova.
Plaća i do 1200 eura
Gotovo potpuno ekonomski uništeno brodogradilište, ali koje je sačuvalo glavne tehničke resurse Pecić je počeo vraćati u život.
Trenutno u brodogradilištu radi 20 stalnih radnika, ponovno su počeli remonti riječnih brodova i plovila, ali su planovi ozbiljniji, pa je Pecić već sklopio sporazum o suradnji sa Srednjom tehničkom školom u Apatinu gdje će biti uveden sustav dualnog obrazovanja mladih za deficitarna zanimanja u brodogradilištu, prije svega zavarivače i brodomontere.
Ta kompanija je zavarivačima ponudila početnu plaću od 600 eura, ali ona ovisno o njihovoj vještini može dosegnuti i do 1200 eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu