ArcelorMittal” iz Zenice obavijestio je protekloga tjedna “Željeznice RS” da će zbog teške situacije na tržištu obustaviti transport željezne rude iz Omarske, a u tom javnom poduzeću Republike Srpske nadaju se da će obustava teretnog željezničkog prometa biti prekinuta. promet će biti kratkotrajan. Obavijest o obustavi isporuke rude “Arcelor Mittal” je na adresu ŽRS poslao 8. studenoga.
Tržišne promjene
– Nažalost, situacija na tržištu je i dalje teška i neizvjesna. AM Zenica od 10. studenoga primorano je prekinuti utovar rude. Raspoložive vagone utovarite sutra, a od petka do daljnjeg nemojte vršiti dalji utovar – navodi se u obavijesti koju je “Arcelor Mittal” u srijedu uputio ŽRS. Uprava tvrtke se nada da će obustava teretnog prometa biti samo kratkotrajna.
– Do sada se događalo da transport rude zaustavlja ArcelorMittal. Imaju nekih problema sa svojim sindikatom i radnicima. Do sada je obično trajalo nekoliko dana, pa se nadamo da će tako biti i ovaj put. Za sada nije ništa zabrinjavajuće, a za naredni period, za iduću godinu, trenutno ne možemo ništa reći – rekao je za “Glas Srpske” direktor ŽRS Slađan Jović.
Koliko je suradnja sa “ArcelorMittalom” iz Zenice značajna, ističe Jović, govori podatak da to javno poduzeće za željeznički promet od te suradnje ostvaruje 40 posto ukupnih godišnjih prihoda.
Radnici ŽRS navode da bi duži prekid teretnog prometa imao nesagledive posljedice za “Željeznice”.
– ArcelorMittal je najveći poslovni partner ŽRS. Na temelju te suradnje tvrtka ostvaruje najveće prihode, sve ostalo je minorno. Zbog prekida transporta željezne rudače iz Omarske za Zenicu, radnici su od danas raspoređeni na korištenje radnog vremena. Do sada su na radnom mjestu bila dva nadzornika, a danas će biti jedan, drugi će koristiti odrađene sate – rekli su za “Glas” radnici “Željeznica”.
Glavni odbor Sindikata “ArcelorMittala” 3. listopada jednoglasno je donio odluku o organiziranju i provođenju generalnog štrajka sa zahtjevom za sklapanje Pojedinačnog kolektivnog ugovora za 2023./2024. godine s povećanjem plaća i naknada radnicima zbog povećanja troškova života. Tada je najavljeno da će štrajk započeti 20. studenog i trajati do ispunjenja sindikalnih zahtjeva.
Povećan gubitak
“Željeznice RS” su za devet mjeseci ove godine ostvarile gubitak veći od 13 milijuna maraka, dok je u istom periodu prošle godine gubitak u poslovanju iznosio nešto više od šest milijuna maraka. Poslovni prihodi poduzeća na kraju rujna OVE GODINE iznosili su 47,05 milijuna maraka i bilježe pad u odnosu na isto razdoblje prošle godine, kada su iznosili 49,22 milijuna maraka. Ukupni akumulirani gubitak ovog javnog poduzeća na kraju rujna iznosio je 142,39 milijuna maraka.
Podsjećamo, nakon desetljeća gomilanja gubitaka, “Željeznice RS” su se prije nekoliko godina našle na rubu ponora, pa je pojas za spašavanje bacila Svjetska banka, koja je 2017. godine ponudila plan restrukturiranja.
Ovaj proces financiran je kreditom Svjetske banke od 100 milijuna KM, koji će građani Republike Srpske otplaćivati duge 32 godine.
Prema prvobitnom projektu, restrukturiranje je trebalo biti završeno do kraja 2021. godine, ali je menadžment ŽRS dva puta tražio produženje roka, što je Svjetska banka prihvatila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu