Međunarodna zračna luka Sarajevo komentirala je za Klix.ba mogućnost davanja ove zračne luke u koncesiju.
Za komentar smo zatražili nakon što su američki veleposlanik Michael Murphy i šef Delegacije Europske unije u Bosni i Hercegovini Johann Sattler u pismu premijeru Federacije BiH Nerminu Nikšiću (SDP) poručili da je više nije racionalno odgađati davanje koncesija zračnoj luci.
Jasna poruka
Za Upravu Aerodroma Sarajevo puna koncesija nije dobro rješenje, smatraju da nije u javnom interesu, posebno imajući u vidu činjenicu da je riječ o profitabilnoj tvrtki od strateškog značaja za državu. Objasnili su zašto imaju ovakav stav.
“Mnogi su razlozi za to, ali ono što posebno ističemo je činjenica da smo u dvije godine uspjeli riješiti desetogodišnje imovinsko-pravne probleme na više od 90.000 četvornih metara zemljišta, a taj proces još nije završena, te je izvršeno usklađivanje i isto je uknjiženo kao vlasništvo poduzeća (nekretnina vrijednosti pet milijuna KM zemljišta), što je preduvjet za daljnji rast i razvoj”, istaknuli su.
Napomenuli su da je puno uloženo u Sarajevsku zračnu luku i poručili da to vlasništvo treba ostati u vlasništvu FBiH. Pozvali su na rješavanje infrastrukturne neosposobljenosti zračne luke. “Aerodrom Sarajevo ima jasan plan razvoja i viziju daljnjeg poslovanja, sa kompetentnim kadrovima koji tu viziju mogu ostvariti. Smatramo da je potrebno raditi na rješavanju infrastrukturne potkapacitiranosti”, istaknuli su.
Istaknuli su koji bi model koncesije bio prihvatljiv i objasnili zašto tako misle. “Kao optimalan prepoznali smo model hibridne koncesije u kojem koncesionar ulaže u projekte, a zauzvrat u odgovarajućem postotnom iznosu sudjeluje u raspodjeli dobiti, odnosno upravljanju i vlasništvu”, naveli su.
Istaknuli su da takav model podrazumijeva da Aerodrom Sarajevo ostaje operater, ostaju radnici, a na kraju koncesijskog perioda sva imovina postaje vlasništvo FBiH.
Odluka na vlasnicima
“FBiH u ovom slučaju ne preuzima rizik gubitka još jednog izuzetno važnog javnog dobra, već otvara prostor za privatna ulaganja, odnosno uvođenje privatnog kapitala u svrhu izgradnje dodatnih kapaciteta.
Smatramo da takvo ulaganje od privatnim ulagačima, odnosno kapitalu koji nije u državnom ili entitetskom vlasništvu, potencijalno bi adekvatnije bilo kroz javno-privatno partnerstvo, za što trenutno nemamo odgovarajući zakon, zbog čega bi svakako trebalo urediti to područje biti prioritetno pitanje. Zato je ovaj model hibridni jer se iz njega crpe najvažniji dijelovi postojeće zakonske regulative”, dodaju.
Također su podsjetili da je konačna odluka o ovom pitanju na vlasniku Sarajevskog aerodroma, a to je Vlada FBiH. No, Vlada FBiH još se nije izjasnila po pitanju koncesije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu