S obzirom na to da je prebacivanje u digitalnu sferu jedan od najpropulzivnijih globalnih trendova općenito, razvoj tehnologije neminovno utječe i na sektor financijskih usluga. Bilo da se radi o plaćanjima, bankarstvu, osiguranju ili upravljanju imovinom ili tržištu kapitala općenito u današnje je vrijeme nezamislivo imati usluge koje ispred sebe u nazivu nemaju predznak "e", odnosno electronic. Zapravo, e-transakcije su odavno postale standardom jer većina banaka ima pripadajuće aplikacije putem kojih se može pratiti stanje na računu, vršiti uplate te skupljati nagradni bodovi.
Dobar primjer do kud su tehnologije došle krije se u mobilnom e-novčaniku, odnosno brzoj, sigurnoj i jeftinijoj metodi za upravljanje vlastitim novcem koja uživa sve veći broj poklonika, posebice među 'milenijcima'. Njih 55 posto se, pak, u jednom istraživanju koje je proveo Mastercard® izjasnilo da koristi ili bi koristilo uslugu e-novčanika. Taj podatak ne iznenađuje nimalo kad mu se pridruži onaj iz Deloitteova izvješća o učestalosti korištenja mobitela u kojem se 56 posto ispitanika u dobi 16 – 24 godine i 55 posto ispitanika u dobi 24 – 34 godine izjasnilo da ga koristi gotovo neprekidno.
Naravno, kao i sa svakom drugom netradicionalnom uslugom, i kod pojave e-novčanika među širom javnosti je nekoć vladala određena skepsa vezana za sigurnost podataka. Korisničko je povjerenje ovaj način plaćanja osigurao iznimno visokim stupnjem zaštite koji se, naravno, neprekidno nadograđuje i u čije besprijekorno funkcioniranje institucije koje takve usluge pružaju sustavno ulažu. Tako i Mastercardov digitalni novčanik Masterpass korisničke podatke zaštićuje na nekoliko razina koji jamči istu razinu povjerljivosti čak i slučaju gubitka pametnog telefona s kojim je povezan. Najveće prednosti Masterpassa su što funkcionira u gotovo svakom dijelu svijeta, odnosno osigurava istu onu fleksibilnost kakvu Mastercard svojim korisnicima pruža već odavno u više od 210 zemalja i teritorija.
Posebno se praktičnim ovaj sistem plaćanja aplikacijom i e-novčanikom ili beskontaktnim načinom pokazuje u situacijama kada kod sebe nemate gotovine, a k tome niti jednog bankomata u blizini ili ste jednostavno zaboravili novčanik. K tome, eliminira se ili barem smanjuje i rizik kašnjenja zbog čekanja u redu na kupnju karte za vlak, autobus ili neko treće prijevozno sredstvo koje funkcionira u osjetljivim vremenskim intervalima. Govoreći o uštedama u vremenu, kod korištenja e-novčanika ili beskontaktnog plaćanja nema stvaranja gužve koja nastane dok kupac čeka na povratak preostalog novca. Također, moguće je pohranjivanje podataka o programima vjernosti ili poklon bonovima na istom mjestu, a ništa manje važan podatak nije ni to što se ovim načinom eliminiraju problemi sa zaboravljanjem lozinki i PIN-ova. Dapače, Mastercardovo istraživanje Digital Payments Study provedeno 2016. godine pokazalo je kako bi 43 posto ispitanika pri korištenju e-novčanika izabralo mogućnost biometrijske provjere identiteta.