Prethodnih tjedana upoznali smo se s imenima kao što su Vili Beroš, Alemka Markotić ili Krunoslav Capak. Gotovo da više i ne postoji netko tko nije čuo za ovu trojku, a sve češće ih nazivamo i herojima trenutne pandemije uzrokovane koronavirusom. Dok se većina hrvatskog poslovanja danas odvija od kuće, oni predvode stručne timove liječnika i medicinskog osoblja koji se danas nalaze na prvoj crti obrane od koronavirusa.
Ipak, na prvoj crti je mjesta puno više nego što mislimo, a da bi sustav zbilja funkcionirao, osim liječnika na prvoj crti obrane danas imamo i prodavače, taksiste, dostavljače, novinare ili telekomunikacijske tehničare i mnoge druge. Iako postoji niz mjera zaštite koje su promijenile način našeg življenja, paradigma istih nije utjecanje na kvalitetu života, a da bi se kvaliteta ipak održala na zavidnoj razini, zaslužni su upravo timovi tih ljudi.
Novinari kao prenositelji informacija
Pravovremena informacija o stanju pandemije postala je žila kucavica, a da bi našla put do nas brinu se uigrani timovi terenskih novinara kojima su odlasci na presice posljednjih tjedana postali dio svakodnevne rutine.
”Čim je počelo, shvatila sam da je ispred nas jedno izazovno razdoblje. Budući da sam ovisnica o adrenalinu i stresu, cijelu sam situaciju prihvatila kao izazov. Dok sam bila u srednjoj školi, razmišljala sam kako bi bilo biti ratna reporterka te izvještavati s prvih linija. Zadnjih, gotovo mjesec dana, izvještavam s nešto drugačijih prvih linija, no svakako svi mi terenski novinari riskiramo zarazu kako bismo napravili dobru reportažu i prenijeli vijest. Na nama je velika odgovornost te je danas, više no ikad, bitna točnost i pravovremenost informacije. Mi odlazimo na presice, u bolnice, laboratorije, karantene, zatvorena bolnička krila te sve ostale terene kako bi svi mogli ostati doma i primiti najnovije vijesti. Taj adrenalin, odgovornost i stres ne bih mijenjala ni za što sada. U najtežim trenucima iz ljudi izađu njihova prava lica, a na prvoj liniji imala sam priliku svjedočiti toliko puno dobrote, nesebičnosti i altruizma što me zaista navelo na zaključak da smo najveći kada nam je najteže”, rekla je novinarka Maja Krištafor.
Sigurna kupnja kao imperativ
Sigurnost je postala imperativ života, a omogućiti siguran rad onima koji daju sve od sebe kako bismo sa što manje stresa prošli kroz ovo razdoblje, nametnulo se kao izazov. S druge strane, imperativ sigurnosti postala je dezinfekcija, a tako primjerice na ulazu u sve poslovnice Kauflanda postavljeni su dozatori sa sredstvom za dezinfekciju ruku kao i detaljne upute za pravilno pranje ruku. Na kraju najbitnijim se nameće omogućiti neometan rad i namirnice za svakoga od nas.
”Naše smo poslovanje organizirali tako da svi dijelovi poduzeća normalno funkcioniraju. Trenutačno radno vrijeme naših trgovina, prema uputama nadležnih institucija, je od 8 do 17 sati i u tome periodu želimo našim kupcima omogućiti sigurnu kupnju, a zaposlenicima maksimalnu zaštitu. Iznimno smo ponosni na sve naše zaposlenike u trgovinama i logističko-distributivnom centru koji unazad nekoliko tjedana ulažu veliki trud kako bi njihovi sugrađani mogli pronaći sve ono što im je u ovim izvanrednim okolnostima potrebno“, rekla je Marija Franić, voditeljica Korporativnih komunikacija.
Dostavljači koji brinu za nas
Različitih smo životnih pa tako i prehrambenih navika, a dok neki kupuju u trgovinama, drugi se u vrijeme pandemije uzrokovane koronavirusom okreću dostavama. Dostavljačke službe potrudile su se novouvedenim mehanizmima poslovanja omogućiti novu razinu sigurnosti, a koncepti poslovanja koje su implementirali u vrijeme pandemije uzrokovane koronavirusom usmjereni su očuvanju našeg zdravlja. Kako govore iz Wolta, implementirali su No-Contact-Delivery način dostave, zaštitili nas mogućnošću plaćanja bez rukovanja gotovinom kao medija zaraze i omogućili da cijela ova situacija ne utječe znatno na naš stil života.
Kako napominje dostavljač Ivan Stefanović, takav način dostave posao čini lagodnijim za njih i same naručitelje usluge.
”Regulative su postrožene, ali sam posao se nije puno promijenio. Ljudi su dobro prihvatili novu uslugu, a ono što nam nedostaje je zadnji kontakt s kupcima. Da ljudi cijene nas i naš posao u ovoj situaciji pokazuje i to što nalaze nove načine ostavljanja napojnica”, dodao je Stefanović.
Taksisti koji voze sve
Oni koje ne smijemo zaboraviti su i taksisti, a iako često ne znaju koga voze, ne oklijevaju pred izazovima. U Boltu su uveli i neke nove usluge pa je nova situacija iznjedrila i novu ulogu.
”Početkom travnja smo uveli i dodatnu uslugu dostave u 6 gradova, Bolt Delivery, koja olakšava razmjenu različitih stvari između korisnika Bolt aplikacije. Usluga je idealna za pošiljke koje je potrebno isporučiti isti dan, pa čak i unutar samo jednog sata kao što su odjeća, knjige, kućne potrepštine, igraće konzole, dokumenti i sve što naši korisnici trebaju poslati, a ograničeni su s vremenom ili žele biti sigurniji. Prilagođavamo poslovanje trenutačnoj situaciji te u pripremi imamo još neke usluge koje bismo uskoro trebali lansirati”, rekli su iz Bolta.
Jeste li čuli da telekomunikacijski tehničari i dalje rade?
Početkom ožujka kad su prvi pacijenti zaraženi s COVID 19 počeli pristizati u OB Pula stigao je zahtjev za hitno preseljenje 40-ak linija u novu zgradu bolnice koja se pripremala za primitak prvih zaraženih bolesnika koji su dolazili većinom iz Italije. Zahtjev korisnika je bio tim izazovniji što nisu imali puno vremena za realizaciju te je u jako kratkom roku, trebalo preseliti linije, instalirati opremu, spojiti opremu, provući optičke kablove, ući doslovno u svaki komunikacijski ormarić vodeći prije svega računa o zaštiti sebe, ali i o prostoru s obzirom na to da se radilo o odjelima koji su se pripremali za primitak pacijenata zaraženih koronavirusom te nisu smjeli biti kontaminirani.
”Iako nam je jedino bilo važno ispuniti zahtjeve korisnika odnosno bolnice, jer bez komunikacijske infrastrukture nije moguće danas obavljati bilo koji posao, a pogotovo u bolnicama, nije svejedno proći kroz vrata na kojima piše odjel za oboljele od COVID -19. Koliko god nam je Italija blizu i kod njih je situacija uzela maha, toliko vas ovakva situacija osvijesti da se sve može dogoditi i nama danas, sutra ili za tjedan ili dva. Najvažnije je sada da slijedimo upute stručnjaka, ostanemo doma i brinemo o zdravlju sebe i svoje obitelj”, rekao je Dean Butković, A1 tehničar za poslovne korisnike.
Sadržaj omogućio A1 Hrvatska