Samo 16 posto Hrvata nije kupovalo karticama na internetu

Autor: PDnative , 28. studeni 2017. u 11:00
Foto: press

Najviše se kupuje odjeća i obuća, elektronički uređaji i potrepštine za kučanstvo.

Bez obzira na kulturološke vrijednosti, svim ljudima na svijetu jedna je stvar zajednička – sve veći broj njih putem pametnog telefona, tableta ili nekog od brojnih nosivih uređaja obavlja svoju svakodnevnu kupnju. Korisnička je elektronika cjenovno sve pristupačnija, ali i sve korisnija, pa dok su nekoć mobiteli služili gotovo isključivo za komunikaciju, danas putem njih kupujemo hranu, avionske karte i odjeću i plaćamo račune. Ili kako to u svom istraživanju navika mobilnog plaćanja za 2017. godinu navodi analitička kuća Deloitte, pametni su telefoni u posljednjih pet godina sasvim transformirali način na koji živimo.

Što se tiče hrvatskog tržišta, najnovije istraživanje kompanije Mastercard o navikama kupnje pokazalo je sve veću sklonost i hrvatskih potrošača upravo prema online plaćanju, pa tako 84 posto od 1020 ispitanika u dobi od 18 do 55 godina barem povremeno kupuje karticama na internetu. Prednosti su svima jasne –  kupnja se obavlja iz udobnosti svoga doma, u bilo koje doba dana, bez gužvi i čekanja u redovima. Konkretno, ovaj se način plaćanja najviše se koristi za kupnju odjeće i obuće te elektroničkih uređaja te potrepština za kućanstvo. Sljedeći po popularnosti su kozmetika, kulturne aktivnosti, avio karte te druge kategorije. Trećina ispitanika internetsko plaćanje koristi nekoliko puta svaka tri mjeseca, a 27 posto jednom mjesečno te 7 posto ispitanika svaki tjedan.

Paralelno s time, raste i popularnost mobilnog plaćanja, pa se opcijom kupnje putem mobilnog telefona uz plaćanje karticom koristi 21 posto anketiranih korisnika kartica. Za očekivati je kako će taj trend u godinama koje dolaze ići uzlaznom putanjom, tim više što su brige oko sigurnosti u posljednje vrijeme sve manje zastupljene s obzirom na to da se u zaštitu podataka korisnika ulaže sve više. Mastercard je predstavio svoju globalnu uslugu digitalnog plaćanja nazvanu Masterpass. Radi se o jednom od primjera praktičnosti i efikasnosti u obavljanju svakodnevnih obaveza kojoj u današnje vrijeme teži većina ljudi, a glavne su karakteristike pojednostavljena kupnja kod potrošača te povećanje prihoda i smanjenje troškova trgovaca.

I dok danas već imamo 4G mrežu, svakodnevne će se obaveze poput kupnje ili plaćanja računa, prognozira Deloitte, u 2020. obavljati još i brže. Tada se, naime, očekuje dolazak 5G mreže. 

New Report

Close