Što se dogodi kada vam promet u odnosu na prethodnu godinu poraste za 54%, a prihodi za čak 111%? Jednom riječju – panika.
Agencija za komunikacijski menadžment Dialog komunikacije u 2016. je godini postigla fantastične poslovne rezultate. U ovo vrijeme pred 12 mjeseci bilo je jasno da takav rast poslovanja ne možemo održati i u 2017. i pred nama je bilo veliko pitanje – kako dalje?
Prvo rješenje nametnulo se samo od sebe – dobili smo pozive na nekoliko međunarodnih natječaja za pružanje PR i digitalnih usluga u regiji, na sve smo izašli – i sve smo dobili. Da ne bi bilo zabune, naša regionalna prisutnost rezultat je napora koje smo u tom pravcu uložili u zadnjih deset godina. Kako je jednom netko pametan izjavio – "Potrebne su godine napora da biste postali iznenadna senzacija."
Drugo čega smo bili svjesni je da ne smijemo stati s inovacijama. Nakon 2016., u kojoj smo osmislili i proveli prvu konferenciju o blogerima i influencerima DIABLOG, u 2017. smo osmislili prvo hrvatsko istraživanje o generaciji Z. Ispostavilo se da je cijelom nizu poslovnih subjekata takvo istraživanje bilo nasušno potrebno kako bi mogli na ispravan način postaviti svoje komunikacijske strategije prema djeci i mladima rođenima između 1995. i 2005. godine, što nam je otvorilo neke sasvim nove poslovne prilike.
U međuvremenu je stigla još jedna potvrda da radimo dobar posao – osvojili smo čak dvije nagrade Grand PRix Hrvatske udruge za odnose s javnošću, što je najviše strukovno priznanje na našem tržištu.
Kako bismo pratili dinamični razvoj kojeg smo potaknuli, osnažili smo i svoje PR i digitalne timove i angažirali četvero novih suradnika. Dobili smo zdravi miks iskustva i svježih ideja, napravili veliki korak prema vizualnom oblikovanju komunikacije i u agenciju donijeli neku novu energiju.
Rezultat svega navedenog je daljnji porast prihoda od oko 20%, osvajanje nekoliko izuzetno respektabilnih domaćih i stranih klijenata i nastavak suradnje s većinom naših dugogodišnjih poslovnih partnera. U 2017. godini komunikacijski smo savjetovali dvadeset i devet kompanija, brendova, javnih institucija i neprofitnih organizacija.
Kako će nam izgledati 2018.?
Prije svega, pobrinut ćemo se za svoj tim – nova godina donijet će restrukturiranje, kako bismo što efikasnije odgovorili na izazove koji su pred nama. Tim ćemo ujedno osnažiti za nove stručnjake, a naš prvi oglas za zapošljavanje izlazi već početkom siječnja.
Dalje, nastavljamo s procesom digitalne transformacije, unutar kojeg ćemo lansirati i novi web, s novim funkcionalnostima, prostorom za video sadržaj i blog – kako bismo konačno sve naše stručne tekstove imali na jednom mjestu.
Treće, birat ćemo natječaje na koje se javljamo. Nedavno smo odbili jedan veliki natječaj jer smo osjetili da nismo dobar "fit" s klijentom, a međusobna "kemija" i povjerenje su jedini način da s nekim dugo i uspješno surađujete.
Četvrto, nastavljamo s uspješnim projektima, pa ćemo u 2018. realizirati treće izdanje konferencije DIABLOG, a nadalje ćemo pratiti i razvoj generacije Z. Uz to, sve nas više zanimaju neke specifične tržišne grupe, kao što su mlade mame, ljudi stariji od 50 godina ili zaposlene neudane žene, pa možda nešto osmislimo i za njih.
Peto, dodatne napore posvetit ćemo kreiranju novih modela za mjerenje uspješnosti komunikacijskih kampanji, jer se komunikacija mijenja skoro istom brzinom kao i svijet oko nas i stari modeli jednostavno više ne odgovaraju našim potrebama.
Zadnje, u fokus našeg poslovanja postavit ćemo kreiranje relevantnog sadržaja, komunikaciju prilagođenu potrebama i navikama ciljanih javnosti i upravljanje reputacijom u digitalnom svijetu, kako bismo rasli zajedno s novim generacijama, u novim okolnostima i s novim izazovima. Slijedeća godina bit će nam najbolja do sada!
Piše: Marina Čulić Fischer, izvršna partnerica