Uvođenjem inovacija u poslovanje, počevši s naprednim metodama revitalizacije naftnih ležišta, preko vozila na zahtjev (car sharing) i e-mobilnosti, pa do korištenja velikih skupova podataka (Big data) i razvoja visoko vrijednih specijalnih kemikalija, MOL teži postati jedna od najnaprednijih suvremenih tehnoloških tvrtki u globalnom okruženju.
Globalno gospodarstvo je u konstantnoj tranziciji, a kompanije moraju uvoditi inovacije kako bi preživjele u takvoj poslovnoj klimi. To se posebno odnosi na naftne i plinske tvrtke. Tijekom posljednjeg desetljeća energetski sektor je doživio dramatične promjene. Izuzetno turbulentno razdoblje uzrokovano drastičnim padom cijene sirove nafte vjerojatno će završiti, ali to je samo pola priče. Promjene potrošačkih navika potaknute novim trendovima "ekonomije dijeljenja" i jačanjem ekološke svijesti dobivaju sve veći zamah, što podupire i ubrzani tehnološki napredak.
Prema PwC-u inovacije su važne za poslovanje oko četiri petine naftnih i plinskih kompanija. Međutim, samo polovica njih ima jasno definiranu strategiju koju provode. Bez jasne vizije nema ni uspjeha.
Ipak, neke kompanije su prepoznale priliku među mnogobrojnim poteškoćama. Usvojivši jednu od najnaprednijih strategija koje je regionalna industrija ikada vidjela, MOL grupa ponosno je zauzela lidersku poziciju u Srednjoj i Istočnoj Europi (CEE). Znajući da su inovacije srce svake uspješne transformacije, za grupu MOL to je već postao modus operandi. U MOL-u vjeruju kako tvrtke trebaju primijeniti inovativni pristup u svim područjima poslovanja, od maloprodaje, preko baznog poslovanja, do zapošljavanja i korporativne kulture.
Posve je jasno kako je industrija ušla u novo doba, u kojemu su razlike između tradicionalnih igrača i novih tehnoloških tvrtki sve manje vidljive. Kako se doba fosilnih goriva bliži svom kraju, MOL će uskoro na svojim benzinskim postajama nuditi široki raspon alternativnih goriva, kao i nove proizvode i usluge. Sljedeće godine s partnerima u konzorciju NEXT-E postavlja se preko 250 punionica za električna vozila u široj regiji, uključujući 58 u Hrvatskoj. Uz to MOL grupa planira postati vodeći pružatelj usluge car sharinga u Srednjoj i Istočnoj Europi te intenzivno radi na pokretanju ove pionirske inicijative u bliskoj budućnosti.
MOL grupa nastoji preuzeti vodeću ulogu i u preustroju transporta u CEE regiji, što će biti teško bez istinskih novih partnerstva. Osluškivanje "startup" ili zajednice razvojnih tvrtki ključni je korak u pogledu izgradnje nove otvorene kulture inovacija. MOL je tako odnedavno partner kompaniji InnoEnergy, najvećem europskom poduzetničkom akceleratoru u energetskom sektoru, a bio je i glavni sponzor najvećeg europskog energetskog startup natjecanja – PowerUp!. Nova 2018. donosi i nove izazove. Grupa pokreće i svoj prvi program za razvojne projekte, izabrane na rujanskom pozivu odaslanom startupovima iz regije koji rade na inovativnim rješenjima u području mobilnosti, lojalnosti kupaca, skupova velikih podataka, maloprodaje i isporuke paketa. Pet odabranih startupova programom će dobiti priliku za testiranje svojih inovativnih rješenja u dijelovima široke MOL-ove maloprodajne mreže.
Treba reći kako inovacijama nisu izložena samo nova područja potrošačkih zahtjeva. Osuvremenjivanje se događa i u tradicionalnim segmentima industrije nafte i plina, posebno u ovom cjenovno izazovnom "manje za više" naftnom vremenu.
Primjerice, napredne metode revitalizacije naftnih ležišta uspješno su se primjenjivale u Mađarskoj i Hrvatskoj s ciljem povećanja vrijednosti djelomice iscrpljenih naftnih ležišta. Zahvaljujući razvijenom stručnom znanju, godine pada proizvodnje su preokrenute, a primjerice hrvatska proizvodnja porasla je za više od 30 posto od 2014. godine. MOL ispituje tehnološke inovacije i u preradi nafte i proizvodnji derivata, primjer čega je nedavno implementirano Microsoftovo “Machine Learning” rješenje u Dunai rafineriji u cilju optimizacije procesa proizvodnje koksa uz pomoć ove napredne analitike.
Inteligentne tehnologije ne mogu se provoditi bez prikladnih kadrova koji rade na njoj. Naftne i plinske tvrtke traže kreativne načine za privlačenje novih djelatnika, što je osobito izazovno u slučaju današnjih takozvanih milenijalaca. Nije dovoljno pobijediti konkurenciju u industriji, jer kompanije moraju biti u stanju natjecati se s korporacijama kao što su Google i Amazon. Nije lako, ali MOL dokazuje da je moguće. Tvrtka je prigrlila principe koje milenijalci i digitalne generacije traže na radnom mjestu – od fokusa na kontinuirani razvoj i promocijskog napretka do ravnopravnosti spolova i podrške inovacijama. Programi Freshhh i Growww koji su pokrenuti prije više od deset godina za privlačenje studenata i diplomanata, samo su neki od pozitivnih primjera.
MOL grupa prepoznaje kako se uspjeh kompanije može izravno povezati s ljudima i kulturom koju stvara. U široj regiji kompanija je bila pionir u razvijanju sveobuhvatnog programa poslovne kulture, koji međunarodnoj radnoj snazi pruža otvorenije, kooperativnije i uslužno orijentirano radno okruženje. MOL-ov kampus, nedavno najavljena najsuvremenija 120 metara visoka građevina s najvišim standardima održivosti, još je jedan pravi znak promjena.
Sve u svemu, prihvaćanje inovacija veliki je izazov za industriju nafte i plina, ali ono se itekako isplati onima koji to primjenjuju. U MOL grupi se dobro zna kako korištenje resursa tvrtke za pripremu na nove trendove osigurava bolju startnu poziciju za budući uspjeh. Oni koji se danas ne prilagode, sutra mogu biti izgurani iz igre.