Agencija za komunikacijski menadžement DIALOG komunikacije u 2016. je godini ostvarila prihod od gotovo 4,8 milijuna kuna, što predstavlja porast od 53,7 % u odnosu na godinu prije, dok bi 2017. trebala završiti s ukupnim prihodima od oko 5,5 milijuna kuna. Kako je jedna od najstarijih hrvatskih PR agencija ostvarila takve rezultate otkrila nam je izvršna partnerica Marina Čulić Fischer.
Osim značajnog porasta prihoda, u 2016. ste godini, u odnosu na prethodnu, ostvarili i porast dobiti, i to od čak 111 %. Je li to rezultat nekog novog poslovnog zamaha agencije ili poboljšanje poslovanja možete zahvaliti cjelokupnom rastu tržišta?
Prije svega, htjela bih istaknuti da je DIALOG među vodećim komunikacijskim agencijama na hrvatskom tržištu od samog svojeg osnutka 2000. godine. Naše promišljanje održivog poslovanja s kontinuiranim rastom kreće se u dva pravca. Prvi su dugoročni odnosi sa stalnim partnerima, s nekima od njih radimo od samih početaka agencije. Drugi pravac je kontinuitet u inovaciji. Pažljivo pratimo tržište i nastojimo stalno uvoditi nove proizvode i usluge. U prošloj smo godini pokrenuli DIABLOG, prvu hrvatsku konferenciju o blogerima i influencerima, i time učvrstili svoju poziciju jedne od vodećih agencija u influencers marketingu. Ove godine osmislili smo neke nove stvari, jedna od njih bilo je prvo hrvatsko istraživanje o generaciji Z, koje smo predstavili u listopadu. Naše poslovanje danas počiva na tri stupa, jer smatramo da je diversifikacija usluga osnova za rast i razvoj. Prvi stup čine korporativne komunikacije, disciplina unutar koje smo posebno ponosni na projekte iz domene društveno odgovornog poslovanja. Između ostalog, Hrvatska udruga za odnose s javnošću jedan je od naših CSR projekata iz prošle godine nagradila najvišom strukovnom nagradom, Grand Prixom. Drugi stup čine marketinške komunikacije ili brend PR, unutar kojeg osmišljavamo komunikaciju za neke od najpoznatijih svjetskih brendova, kao što su Nivea, Adidas ili Booking.com. Treći stup čini digitalna ili online komunikacija i to je segment koji zadnjih godina najviše raste. Unutar agencije osnovali smo odjel za produkciju sadržaja i društvene mreže, čiji je do sada najveći uspjeh u tekućoj godini početak suradnje s brendom Nescafe Dolce Gusto, i to na tržištima Hrvatske, Slovenije i Srbije. Dakle, radi se prije svega o novom poslovnom zamahu, iako je činjenica da se i cjelokupno hrvatsko komunikacijsko tržište u zadnje dvije godine u odnosu na 2010. značajno oporavlja.
Spominjete regiju, kako se razvijaju poslovi sa susjednim zemljama?
DIALOG je dio četvrte najveće komunikacijske mreže na svijetu, Ketchuma, i kroz nju možemo upravljati komunikacijom na bilo kojem tržištu u svijetu. S druge strane, Ketchum se često oslanja na nas kada je riječ o zemljama jugoistočne Europe, jer mi na tim tržištima imamo dugogodišnje partnere. Iza nas je već niz uspješnih projekata, ali do sada se nije dogodilo da u jednom kvartalu osvojimo čak tri regionalna klijenta. Takav uspjeh zabilježili smo početkom ove godine, kada smo započeli suradnju s već spomenutim brendom kompanije Nestle, kao i s kompanijama Philips i HTI. Vjerujem da takav uspjeh možemo pripisati našem dugom prisustvu na regionalnom tržištu, kao i tendenciji internacionalnih klijenata da što više poslova vode iz jednog centra. Neko vrijeme kao središte regije hit je bio Beograd, a sada se stvari pomiču prema Zagrebu. Jako smo zadovoljni zbog toga.
Kakvi su planovi za budućnost?
U našem je fokusu i dalje digitalna transformacija kompanije. Smatramo da se radi o dugoročnom procesu kroz koji i sami učimo i ta znanja danas možemo prenijeti i na naše klijente. Vjerujemo da će se u idućih pet godina struktura agencije dodatno promijeniti i očekujemo da ćemo zapošljavati još više stručnjaka koji se bave online komunikacijom, kao i ljude koji su "doma" s vizualnim aspektima komunikacije. Danas već imamo solidan tim vanjskih suradnika koji su u stanju proizvesti sve forme offlinea i onlinea, od web stranica, do videa i aplikacija. Ono što se postavlja kao imperativ je "u kući" imati ljude koji su u stanju takvu komunikaciju osmisliti i voditi, strateški povezati i mjeriti. Drugi ključ uspjeha leži u partnerstvima, od kojih neka njegujemo već godinama, a u neka druga tek ulazimo. Takvih će spojeva biti i u budućnosti, sve su opcije otvorene i spremni smo na promjene.