Novi model poslovanja osigurao im je veliku uštedu vremena i efikasnije izvršavanje zadataka

Autor: PD VL native tim , 17. veljača 2020. u 08:41
Press

Novi model poslovanja u A1 osigurao je uštedu vremena i efikasnije izvršavanje svakodnevnih zadataka i većih projekata.

Korisničko iskustvo stvara konkurentnu prednost i lojalne korisnike te određuje uspjeh ili neuspjeh organizacije. Prema istraživanju CX-a prvi Customer index u Hrvatskoj, koji se mjerio u rasponu od 1 do 5, dosegnuo je prosječnu ocjenu nešto veću od trojke. To ostavlja prostora za napredak, a neki kontinuirano traže mehanizme kojima žele uskočiti u taj vlak napretka. Rješenje je, kako ističu iz A1, u digitalnoj transformaciji koja osim što ima tendenciju digitalizirati korisničko iskustvo, može utjecati i na interne procese.

”Sve je započelo uvođenjem A1 brenda u kojem je središnje mjesto bilo digitalno korisničko iskustvo. Nastavilo se kroz promjenu internih procesa, uvođenje novih metoda rada, modernizaciju radnog prostora te razvoj digitalnih vještina zaposlenika”, rekao je glavni direktor za poslovne korisnike A1 Hrvatska Ivan Gabrić.

Da se model poslovanja promijenio govori i to što su organizacija rada i procesa u A1 danas utemeljene na brzoj reakciji na zahtjeve korisnika i promjene na tržištu, agilnost i inovativnost te odmak od tradicionalnih struktura karakterističnih za velike kompanije. Također, kako napominje Gabrić, novi model poslovanja osigurao im je uštedu vremena i efikasnije izvršavanje svakodnevnih zadataka i većih projekata.

Stupnjem digitalizacije društva Hrvatska u Europskoj uniji sjeda tek na 22. mjesto od 28. zemalja, a tome pridonosi i činjenica što tek 15 posto domaćih tvrtki ima razvijenu strategiju digitalne transformacije. Jedna od vodećih tvrtki u tom području je A1, a osim prema van, oni svoje napore u primjenu digitalne transformacije ulažu i na internoj razini. Kako kažu, pristupom pokušavaju riješiti jednu od najvećih zabluda vezanih za digitalnu transformaciju, a ona se odnosi na smanjivanje broja zaposlenika. Stvarnost je ipak drugačija, a razvoj tehnologija dovodi i do potrebe za kadrovima specifičnih znanja i vještina. Tako osim korisničkog iskustva, utječu i na iskustvo onih bez kojih digitalna transformacija ostaje slovo na papiru – zaposlenika.

”U našoj kompaniji nije bilo otpuštanja niti restrukturiranja prilikom digitalne transformacije, nego se energija usmjerila na tehnologiju i znanja kojima su se dodatno usavršavali zaposlenici. To ih je učinilo konkurentnijima na tržištu rada i sposobnim za obavljanje naprednijih zadataka. Upravo zbog toga smo pokrenuli A1 Digitalnu akademiju u sklopu koje našim zaposlenicima omogućavamo edukaciju novih i usavršavanje postojećih vještina. Ulažemo u njihovo znanje, a kako bismo pratili brze promjene na tržištu, ulažemo više od 3 milijuna kuna godišnje u edukaciju zaposlenika”, dodao je Gabrić.

Sve su to tajne pametnog poslovanja, a trendovi koji tome doprinose vežu se i uz tehnologiju Internet stvari poznatiju i kao IoT, a iako se njegov vrhunac još čeka, s implementacijom se ne bi trebalo čekati. U A1 Hrvatska su pravovremeno krenuli koristiti tehnološke blagodati, a danas jedini pokrivaju cijeli teritorij Hrvatske s NB IoT mrežom. Radi se, kako objašnjava Gabrić, o tehnologiji koja omogućava velikom broju uređaju odnosno senzora da pošalju potrebne informacije. Mrežu karakterizira brza implementacija, velika količina uređaja na malom prostoru, pouzdanost i kvaliteta te niska potrošnja baterije koja osigurava dugu autonomiju od 10 do 15 godina. Riječ je, naime, o radio tehnologiji koja se ističe zbog visoke razine prodornosti signala do mjesta koja su do nedavno bila nedostupna zbog podzemnih garaža ili podruma.

Jedan od izvrsnih primjera upotrebe A1 NB IoT mreže je projekt ostvaren u suradnji s tvrtkom Mobilisis koji je proveden u gradu Vukovaru. Radi se o sustavu pametnog parkiranja koji obuhvaća 121 autonomni bežični parking senzor i informativne LED zaslone povezane upravo A1 NB IoT mrežom. Time je u velikoj mjeri građanima Vukovara olakšano svakodnevno snalaženje u gradu i pronalazak parkirnog mjesta.

”Korisnici su oduševljeni zato što korištenjem jednostavne mobilne aplikacije A1 Smart Parking mogu dobiti informacije o raspoloživim parkirnim mjestima, upute kako doći do njih te spremiti lokaciju parkiranog vozila”, kazao je Gabrić.

Digitalna transformacija podrazumijeva promjene poslovanja na svim razinama, u ovom slučaju uključuje i korisnike i pružatelje usluga te tako u fokus stavlja korisničko iskustvo kao okosnicu napretka.

”Cilj je da svaka promjena poslovanja donese pozitivne rezultate i dodatnu vrijednost. Pružatelji usluga parkinga mogu upravljati sustavom pomoću administracijskog sučelja kojem se može pristupiti bilo kada i s bilo kojeg mjesta zahvaljujući korištenju Cloud tehnologije. Mogu na jednostavan način upravljati sustavom te imaju i mogućnost praćenja popunjenosti i nadzora parkirnih mjesta što im uvelike olakšava svakodnevno poslovanje. Osim toga, mogu i unaprijediti svoje poslovanje zbog pristupa naprednoj analitici koja im prikazuje trendove na dnevnoj, tjednoj ili mjesečnoj bazi”, zaključio je glavni direktor za poslovne korisnike A1 Hrvatska Ivan Gabrić.

Sadržaj omogućio A1

New Report

Close