Izgradnja dugoročnog odnosa s klijentima počinje iz koncepta CRM-a (Customer Relationship Management), a pojam veze u vrijeme pandemije uzrokovane koronavirusom nadišao je granice fizičkog. Razvoj ili unapređenje odnosa s klijentima prethodnih tjedana karakterizirala je intuicija, fokus na klijenta i pokazivanje da smo mi tu zbog njega.
Jedan od sektora koji je morao brzo reagirati i ne dopustiti klijentima da čekaju je bankarski. U doba pandemije uzrokovane koronavirusom, banke su se postavile kao stup održivosti i egzistencije. Usluge su se transformirale, a baza pružanja usluge pa tako i sam odnos s klijentom preselio se na online.
Briga za klijente
Kako govore iz Sberbanke u vrijeme kada gospodarstvenici i njihovi zaposlenici rade od doma, online usluga više je nego dobrodošla i predstavlja veliko olakšanje u komunikaciji s bankom. Oni su svojim klijentima prvenstveno poslovni partner, i svakom klijentu pristupaju individualno. U ovim vremenima kada su klijenti pogođeni pandemijom, kreiraju individualno rješenje za svakog klijenta ponaosob, a sve u skladu s mjerama Vlade Republike Hrvatske.
Poslovne aktivnosti brojnih trgovačkih društava, obrta i obiteljskih gospodarstava pod okolnostima COVID-19 pandemije ne mogu ići dalje, a kao vjetar u leđa služe im mjere Vlade Republike Hrvatske. Mnogi su to dočekali raširenih ruku, a predaja zahtjeva je, upravo kao i brojne druge aktivnosti, najefikasnija ako se odvija online. Upravo iz tog razloga u Sberbanci omogućili su brže i efikasnije podnošenje zahtjeva za korištenje mjera Vlade Republike. Sve se odvija u potpunosti online korištenjem portala MJERE.
Nadalje s ciljem poticanja poslovnih aktivnosti klijenata, omogućena je tromjesečna odgoda otplate odnosno moratorij na kredite klijenata koji su bili uredni u otplati.
Navedeno se odnosi na rate ili anuitete koji dospijevaju u razdoblju od 1. travnja do 30. lipnja 2020. godine. Zahtjev za moratorij klijenti također mogu poslati online do 30. lipnja ove godine, a u razdoblju moratorija klijenti ne plaćaju niti glavnicu niti kamatu po kreditu. Banka će po isteku moratorija, a ovisno o financijskim mogućnostima klijenta, dogovoriti sa samim klijentom jedan od prihvatljivih modela podmirivanja obveza iz moratorija (npr. produženje roka otplate, povećanje iznosa zadnje rate, proporcionalno povećanje preostalih rata kredita).
Ipak, uvijek postoji i više od onoga što se događa u banci, a društvena odgovornost i CRM često označava i ono što banke rade, a da klijenti ne traže od njih. Doprinos zajednici okosnica je razvoja društva, pogotovo u situacijama kao što je trenutna. Upravo iz tog razloga, u sklopu SberCARE inicijative koja u cilju ima puno malih dobrih djela, Sberbank je odlučila pokrenuti zabavno-edukativni projekt pod nazivom SBERBANK PRIČAROLIJA, u kojem domaći glumci čitaju popularne dječje priče.
Priče su namijenjene najmlađima kako bi im uljepšale travanj, a možda tako ponudile i svojevrsnu distrakciju koja roditeljima omogućuje neometan rad od kuće onda kada je to najvažnije. Kako ističe predsjednik Uprave Sberbank Hrvatske Csaba Soos, osim što su tako ponudili zabavan i poučan sadržaj najmlađima, glumcima su omogućili da se onda kada su i njihovi angažmani pogođeni pandemijom ponovno povežu sa svojom publikom. U projekt SBERBANK PRIČAROLIJA uključena je jedna od najčitanijih domaćih suvremenih književnica, Sanja Pilić, kojoj je u nedavnom potresu u Zagrebu jako oštećen stan u centru grada.
Priče Sanje Pilić djeci su približili poznati hrvatski glumci i glumice: Csilla Barath Bastaić, Petra Dugandžić, Dean Krivačić i Jerko Marčić, a priče su snimili i pročitali u svojim domovima slijedeći preporuku Nacionalnog kriznog stožera. ‘’Biti pisac je vrlo lijepo zanimanje, a pogotovo biti pisac za djecu. Djeca me često razvesele, volim se družiti s njima, a zahvaljujući svojim knjigama proputovala sam cijelu Hrvatsku, a i dio inozemstva. Međutim, sada su došla neka druga vremena, vremena kada nije moguće izaći iz kuće, a kamoli putovati. Zbog toga me jako raduje poziv za sudjelovanje u ovom projektu, jer treba naći neke nove načine kako bismo komunicirali s djecom’’, istaknula je Sanja Pilić.
Podrška zajednici
Banka je nastavila i dalje aktivno pružati podršku zajednici u kojoj posluje, i to onima kojima je najpotrebnija, te je osigurala donacije Vatrogasnoj postrojbi Zagreb, Nastavnom zavodu za hitnu medicinu, te udruzi Mali zmaj čiji humanitarni rad olakšava svakodnevicu mnoge djece i mnogih obitelji. Banka je ovaj put željela pomoći djeci i obiteljima koji su posebno pogođeni posljedicama pandemije i potresa.