Zalando, vodeća europska internetska platforma za modu i stil života uvodi nove poslovne modele i prakse kružnosti koje će obuhvatiti cijeli životni ciklus proizvoda. Kao dio svoje strategije održivosti do.MORE kompanija se obvezala na primjenu načela kružnosti i produljenje vijeka trajanja najmanje 50 milijuna modnih proizvoda do 2023. godine. Dok modna industrija funkcionira linearno (uzmi – napravi – uporabi – baci), Zalando svojim novim inicijativama nastoji napraviti prijelaz prema kružnom sustavu cjelovitim redizajnom svakog koraka životnog ciklusa proizvoda: dizajn i proizvodnja – uporaba – ponovna uporaba – zatvaranje petlje. Od dizajniranja za kružnost kroz kolekciju „redeZIGN for circularity”, do pilot-projekta popravaka, stalnog povećanja ponude posjedovanih artikala, razvoja platforme otvorenog koda za gospodarenje tekstilnim otpadom u sklopu projekta Sorting For Circularity (sortiranje za cirkularnost) s platformom Fashion for Good: Zalandova strategija nastoji pronaći rješenja za cijeli spektar izazova u industriji koji uključuju kupce, robne marke i partnere.
„Kako bi smanjila svoj negativan učinak na ljude i planet, modna se industrija mora usmjeriti na kružni sustav. Zalando vidi ovaj pomak kao jedinstvenu priliku za predvođenje redizajna modne industrije, otvaranje novih izvora prihoda i iskorištavanje seizmičkih promjena u ponašanju potrošača koje su već u tijeku,” kaže Laura Coppen, voditeljica odjela za kružnost u Zalandu. „Prema našem izvješću o razlikama u stavovima i ponašanju, više od 60% potrošača vjeruje da je važno da njihova odjeća dobije novi život, umjesto da se odvozi na odlagališta. Naš je cilj potaknuti promjene ponašanja prema kružnim proizvodima i iskustvima. Još nemamo sve odgovore, ali surađujemo s ključnim kreatorima promjena u industriji koji testiraju i skaliraju nova rješenja za prelazak na potpuno kružno poslovanje.”
DIZAJN
U fazi dizajna Zalando surađuje sa Zakladom Ellen MacArthur i start-upom iz Berlina circular.fashion na definiranju kriterija kružnosti za cijelu industriju i unapređenja vještina svojih timova privatne robne marke. U tom je smjeru proširena kapsulna kolekcija „“redeZIGN for circularity” privatne robne marke ZIGN. Svih 50 artikala kolekcije muškog i ženskog tekstila, obuće i dodataka imaju svoju digitalnu putovnicu, QR kod na etiketi, te tako kupci mogu posjetiti web-stranicu proizvoda i saznati gdje je proizveden, kako se brinuti o njemu, kako ga popravljati i kako ga zamijeniti u Zalandu.
UPORABA
Zalando je u listopadu pokrenuo pilot-projekt usluga brige o proizvodima i popravaka s ciljem pružanja podrške kupcima nakon kupnje, ali i produženja vijeka trajanja proizvoda. U partnerstvu sa start-up tvrtkom i maloprodajnom aplikacijom Save Your Wardrobe iz Londona, Zalando putem digitalne platforme nudi korisnicima iz Berlina usluge održavanja i popravljanja odjeće i obuće kod odabranih lokalnih studija i krojača. Preuzimanje i vraćanje popravljenih proizvoda obavljat će služba Zalando Premium Logistics. Ova će usluga uskoro biti dostupna i u Düsseldorfu, a zatim će se proširiti na više tržišta.
PONOVNA UPORABA
Kako bi potaknuo kupce na ponovnu uporabu i preprodaju odjeće, Zalando neprestano širi ponudu posjedovanih proizvoda (pre-owned) omogućujući kupcima da kupuju ili mijenjaju svoje artikle u vrhunskom stanju. Od lansiranja u rujnu 2020. do danas ponuda je narasla deset puta, s 20 000 na više od 200 000 artikala. Zalandovi kupci s 13 tržišta cijene brzu dostavu, velik izbor načina plaćanja i povrata te ambalažu bez plastike.
ZATVARANJE PETLJE
Zalando ulaže u nove tehnologije recikliranja s ciljem povećanja trenutačne kvote tekstila recikliranog u nove tekstile u modnoj industriji, a koja iznosi tek 1%. Nedavno je najavio ulaganje u tehnološku grupaciju za regeneraciju tekstila, Infinited Fiber Company, koja stvara novo kružno vrhunsko tekstilno vlakno od tekstilnog otpada kako bi se smanjilo oslanjanje na čiste sirovine u svijetu. Kroz sudjelovanje u projektu Sorting For Circularity (razvrstavanje za cirkularnost) s platformom Fashion for Good, Zalando širi platformu otvorenog koda za upravljanje tekstilnim otpadom. Opsežnom analizom tekstilnog otpada i mogućnosti tvrtki koje se bave recikliranjem tekstila kreirat će se otvorena digitalna platforma koja će povezati tekstilni otpad iz sortirnica s tvrtkama za recikliranje i tako omogućiti izgradnju infrastrukture prema većoj kružnosti u godinama koje dolaze. Zalando je također dio europske inačice accelerating circularity koja robne marke, trgovce na malo, tvrtke koje recikliraju i one koje razvrstavaju povezuje s krajnjim stadijem životnog ciklusa proizvoda kako bi im se omogućilo mapiranje gdje proizvodi završavaju i kako ih preusmjeriti s odlagališta.
Sve ove inicijative približit će Zalando viziji da postane održiva modna platforma s neto pozitivnim učinkom na ljude i planet.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu