Uspješni lideri osnažuju 
i motiviraju svoje ljude

Autor: Ivana Radić , 20. srpanj 2017. u 21:59
Dobar direktor sluša svoje zaposlenike i motivira ih FOTOLIA

Pomoć za direktore malih i srednjih tvrtki kako bi promjenili razmišljanje i vođenje.

Činjenica je da današnji direktori i vlasnici tvrtki premalo vremena posvećuju strateškim ciljevima, inspiriranju i motiviranju zaposlenika. Kako tvrdi Ivana Radić regionalna direktorica Alpha grupe za jugoistočnu Europu koja se bavi se savjetovanjima direktora malih i srednjih tvrtki tvrdi da su mnoge pretpostavke, načini razmišljanja i vođenja ljudi su se promijenile od prošlog stoljeća. Radić napominje kako u današnje vrijeme više nije dovoljno biti samo šef već se traže neke druge vještine.

“Poslodavcima je bitno da dobro posluju, da im je tvrtka uspješna. No, to se ne može postići ako nemate zadovoljne zaposlenike s kojima zajedno gradite vašu priču. Ljudi ne rade samo zbog plaće koju dobiju na kraju mjeseca. Žele biti zadovoljni na svom radnom mjestu što mnogim poslodavcima predstavlja novi izazov. Zaposlenici koji misle da tvrtka u kojoj rade ne ide u dobrom smjeru teško će biti motivirani i dati sve od sebe na svom radnom mjestu. Uspješni lideri u poslovnom svijetu sve su više fokusirani na osnaživanje i motiviranje svojih ljudi, kako bi i oni vjerovali u ideju i smjer u kojem tvrtka ide”, pojašnjava Radić.

Motivacije je ključ

Kako tvrdi, u Hrvatskoj se pojavljuje sve veći problem pronalaženja kvalitetnih zaposlenika, a ta je problematika sve aktualnija i poslodavci ju često ističu kao jedan od izazova s kojima se susreću. Ona pak smatra kako prosječni hrvatski direktori nisu dovoljno posvećeni motiviranju svojih zaposlenika. Kako tvrdi do toga je dovela neprilagođenost na promjene na tržištu koje su sve veće, brže i koje predvode nove generacije s kojima nije lako ići u korak.

“To su novi ljudi s novim idejama i pogledom na posao. Tradicionalni načini vođenja tvrtke ne mogu ih natjerati da u njima ostanu ako im se ne pruži ono što očekuju. Najčešće su direktori i vlasnici svjesni da treba nešto mijenjati, ali bi to najradije ostavili za kasnije pa se stalno vrte u istom krugu. Imaju razne izgovore od toga da im se ne da išta mijenjati do velike kontrole, koju se boje izgubiti ili jednostavno ne žele pričati o svojim izazovima s drugim ljudima”, kaže Radić.

Tvrtka je vaša preslika

Najčešće pogreške u vođenju ljudi su nepovjerenje u njihove sposobnosti i težnja za kontrolom. Radić napominje i kako je često prisutan i neadekvatan način vođenja. “Kada gledate svoju tvrtku vidite ustvari presliku sebe i svog načina vođenja. Ako vas se zaposlenici boje ili ako vas ne poštuju to je vaš loše odrađen posao. Nepovjerenje u dobrobiti koje donose aktivnosti koje nisu core business, a koje morate razvijati kao npr, marketing, PR, edukacije su boljka hrvatskog tržišta. To se smatra bacanjem novaca, a ne ulaganjem u vlastitu edukaciju druženjem s ljudima u sličnoj situaciji u kojoj se nalazite, ali s drugim problemima. Više ljudi više zna. Ulaganje u razvoj vlastitih vještina je prije svega investicija koja može poboljšati performanse tvrtke”, poručuje Radić.

 

Kvalitete dobrih direktora

“Dobar direktor zna delegirati, ali i motivirati, on je podrška kada treba, ali zna i ukazati na one stvari koje nisu dobre. Odličnom direktoru možete vjerovati, on je inspiracija svojim zaposlenicima i oni ga poštuju i slijede. Poštovanje treba zavrijediti, dobar direktor to zna. Pozitivan stav, jasna vizija firme i strast prema poslu koji rade su zaposlenicima iznimno važni te ih motiviraju”, zaključuje Radić.

Edukacije koje Radić održava nude potpuno drugačiji i novi pristup vlasnicima i direktorima poduzeća te jedinstven koncept na tržištu. Radionice za direktore malih i srednjih poduzeća, jednom mjesečno s jednom od pedesetak tema na čiji izbor mogu utjecati kada postanu članovi, ovisno o njihovim potrebama te potpuno nova metodologija daje izvrsne rezultate.

“Direktor jedne firme koji je dolazio na Alpha grupu povećao je prodaju za 20% na zasićenom tržištu. Imam i primjer gdje je direktor firme riješio komplicirane vlasničke odnose, drugi je riješio nemotivirane zaposlenike, treći se odlučio na povećane marketinške i aktivnosti koje su u konačnici rezultirale povećanom prodajom… Direktori mijenjaju organizaciju, način vođenja, razmišljanja. Fokusiraju se na strateško vođenje, a ne na operativu, promišljaju o svojim odlukama, razgovaraju s drugim direktorima i vlasnicima, a rezultati su impresivni”, poručuje Radić. Za kraj je napomenula kako direktori prije svega trebaju biti dobri slušači, jer od toga sve kreće. Znate li dobro slušati čut ćete što sugovornik želi, što ga motivira, što mu smeta.

Predavačica : 
Ivana Radić, 
regionalna direktorica Alpha grupe za jugoistočnu Europu     

Komentirajte prvi

New Report

Close