Upravljanje poslovnim rizicima

Autor: Poslovni.hr , 01. siječanj 2016. u 09:00
Fotolia / Upravljanje poslovnim rizicima

Bilo bi lijepo poslovati bez rizika, ali ne i realno za očekivati. Oni postoje i utječu na poslovanje, zahtijevaju da se njima bavimo, što bolje štitimo i minimaliziramo ih.

Rizik se definira kao prijetnja uspješnom ostvarivanju ciljeva. Osim promatranja rizika u negativnom smislu,  potrebno je razmatrati prilike za iskorištavanje pozitivnog učinka pojave određenog rizika i prilika koje se mogu pojaviti.

Rizici se mogu odnositi na:

  • sve ono što može naštetiti ugledu organizacije i smanjiti povjerenje dionika
  • nepravilno i nezakonito poslovanje
  • neučinkovito ili nedjelotvorno upravljanje
  • neefikasna organizacija, procesi i aktivnosti
  • nepouzdano izvještavanje
  • nesposobnost reagiranja na promjene ili nesposobnost djelovanja u promijenjenim  okolnostima.

Upravljanje rizicima pomaže organizacijama da postane dinamičnije i usmjerenije prema budućnosti. Aktivno upravljanje rizicima i razvoj strategije upravljanja rizicima ne samo što je obveza za organizaciju nego ujedno daje sigurnost svim dionicima u skladu s njihovim očekivanjima.  Učinkovito upravljanje rizicima stvara pretpostavke za bolje odlučivanje i poboljšanje efikasnosti poslovanja, za bolje predviđanje i optimiziranje raspoloživih resursa. Upravljanje  rizicima je koncept koji pomaže pri upravljanju promjenama, razvoju kompetentnosti i posljedično tome, konkurentnosti. Sastavni je dio procesa upravljanja i omogućuje da se predvide nepovoljne okolnosti ili događaji koji bi mogli  spriječiti ostvarenje strateških namjera i ciljeva  te usmjeri fokus u postupcima planiranja, organizacije i provedbe prema ključnim područjima. 

 

Tijekom seminara polaznici će se upoznati s tijekom procesa upravljanje rizicima: u kojoj je mjeri to sustavan i kontinuiran proces; kako se kreira strategija upravljanja rizicima i metodologije; kako se strukturirano prikupljaju i analiziraju informacije o vrstama i vjerojatnosti nastanka te organiziraju registri; kako se provode mjerenja, dokumentiraju procjene učinaka i izvode zaključci; te kako se delegiraju odgovornosti na osobe i poduzimaju potrebne radnje, posebice putem sustava financijskog upravljanja i kontrola. 

PROGRAM                                                                                      

08:45 – 09:00 Registracija sudionika

09:00 – 10:45

  •  uvod (analiza trendova globalne i lokalne ekonomije)
  • pojmovnik rizika i sustava upravljanja rizicima
  • struktura procesa upravljanja rizicima (COSO okvirna načela)

10:45 – 11:00 pauza

11:00 – 12:45 

  • postavljanje ciljeva (strateški i operativni)
  • ključni čimbenici uspjeha
  • utvrđivanje i procjena rizika (područja iz vanjskog i unutarnjeg okruženja, skupine rizika)
  • pristupi utvrđivanju rizicima, metode utvrđivanja rizicima. opisi rizika 

12:45 – 13:45 pauza

13:45 – 15:30 

  • procjenjivanje rizika
  • procjene učinaka, vjerojatnosti, izloženosti
  • postupanje po rizicima/odgovori na rizike
  • izbjegavanje, prenošenje, smanjivanje i prihvaćanje rizika
  • kontrolne aktivnosti, dokumentiranje i izvještavanje
  • upravljanje promjenama i unaprjeđenjima 

15:30 – 16:00 zaključak

O predavaču:

Nikola Nikšić, savjetnik za menadžment (CMC) licenciran pri ICMCI (The International Council of Management Consulting Institutes), ovlašteni procijenitelj poslovne izvrsnosti pri EFQM (European Foundation for Quality Management) i ovlašteni računovođa.

Od ukupno 35 godine radnog staža u zemlji i inozemstvu, 25 godine je radio na pozicijama menadžera za upravljanje strategijom, financijama i računovodstvom te kontrolingom. Od toga 6 godina u inozemstvu na međunarodnim projektima a 12 godina kao menadžer u hrvatskim poduzećima – članicama međunarodnih grupacija. Od 1992. kao osnivač poduzeća Konter d.o.o. bavi se poslovima menadžerskog savjetovanja, uslugama iz područja organizacije i ekonomike poslovanja te poslovnom edukacijom. Kao gost predavač povremeno održava predavanja na teme iz ekonomike poslovanja na Vern-u, Financijskom klubu pri EFZG, specijalističkom studiju kontrolinga na EFRI, i Visokom učilištu Požega.

Dobitnik je nagrade Primus 2012., za najboljeg poslovnog savjetnika u Hrvatskoj za područje strateškog menadžmenta i organizacijskog razvoja. Član je udruga Hrvatski računovođa, Udruga hrvatskih kontrolera, Hrvatske udruge poslovnih savjetnika te član Društva za organizacijsko učenje Hrvatske. Redovito sudjeluje u projektima koji mjere i potiču razvoj poduzetništva, a u tiskanim i virtualnim poslovnim medijima objavljuje članke s analizama i osvrtima na gospodarske aktualnosti.

Preuzmite detalje o seminaru , program i prijavnicu u pdf formatu.

Kolika je cijena kotizacije? 

Cijena kotizacije za prijave i uplate do 5. siječnja 2016. iznosi 1.000 kn + PDV. Cijena kotizacije nakon 5. siječnja 2016. iznosi 1.250 kn + pdv.

Svi sudionici dobit će i dvomjesečni digitalni ‘all access’ paket Poslovnog dnevnika koji će im omogućiti stalni pristup relevantnim informacijama. All access paket uključuje pristup elektronskom izdanju Poslovnog dnevnika, odnosno svim sadržajima objavljenima u tiskanom izdanju novina. Ujedno vam osiguravamo pristup svim ostalim sadržajima najposjećenijeg poslovnog portala u Hrvatskoj – Poslovni. hr, kao i iPad aplikaciju za tablet uređaje. 

Kako se prijaviti na seminar?

Želite li se prijaviti za sudjelovanje u seminaru, molimo vas da se prijavite popunjavanjem online obrasca ispod teksta. Po zaprimljenoj prijavi poslat ćemo vam predračun za plaćanje kotizacije. Račun ćete dobiti nakon održanog seminara. Za dodatne informacije obratite nam se s povjerenjem!

Poslovni centar znanja
Tel: + 385 1 6326 009
Mob: + 385 91 6300 436
e-mail: poslovni-centar-znanja@poslovni.hr

Komentirajte prvi

New Report

Close