Najbolji veliki izvoznik
AD Plastik d.d.
Vodeća smo kompanija za razvoj i proizvodnju komponenti interijera i eksterijera automobila u Hrvatskoj i jedna od vodećih u Istočnoj Europi. Više od trideset i pet godina iskustva, strast i znanje naših zaposlenika utkani u svaki proizvod, garancija su naše kvalitete i pouzdanosti. Multinacionalna smo kompanija s osam proizvodnih lokacija u pet zemalja i gotovo 3000 zaposlenika, a svoje proizvode isporučujemo u 24 zemlje diljem svijeta. Naša se korporativna kultura temelji na održivosti, poticanju suradnje i prepoznavanju izvrsnosti. Osiguravamo jedinstvenu vrijednost u svakom segmentu svog poslovanja, podižući stalno standarde kvalitete svojih proizvoda, usluga i načina rada.Novi materijali i tehnologije, digitalizacija, robotizacija, sigurnost i kvaliteta, trendovi su automobilske industrije kojima se svakodnevno prilagođavamo. Stalnim istraživanjem i razvojem materijala i tehnologija, svakodnevno doprinosimo ciljevima održivog razvoja automobilske industrije. Društveno odgovorno poslovanje nedvojbeno je naš izbor, a zadovoljstvo svih dionika svakodnevna nam je zadaća. U 2018. smo godini ostvarili rekordne poslovne prihode i neto dobit te tako završili još jednu u nizu vrlo uspješnih godina. Poslovni prihodi AD Plastik Grupe u 2018. godini iznose više od 1,3 milijarde kuna, a ostvarena neto dobit iznosi 89,32 milijuna kuna i u odnosu na godinu ranije porasla je za 27,23 posto. Prošlu je godinu uvelike obilježila kupnja mađarske kompanije Tisza Automotive čime smo ostvarili jedan od svojih strateških ciljeva daljnjeg razvoja i rasta kompanije. Nova tvornica nalazi se na jednom od najbrže rastućih tržišta u automobilskoj industriji i time smo dodatno osigurali uvjete za organski rast lokacije i grupacije u cijelosti.
Najbolji srednji izvoznik
Tehnix d.o.o.
Kompanija Tehnix vodeća je eko industrija u ovom dijelu Europe za projektiranje, proizvodnju, servisiranje strojeva i opreme koji su u funkciji zaštite okoliša s velikim proizvodnim mogućnostima te stalnom prisutnošću na domaćem i svjetskom tržištu. Visoka motiviranost stručnjaka i svih zaposlenih koji rade i posluju primjenjujući i koristeći najnovije informatičke tehnologije u poslovanju poduzeća i komunikaciji s tržištem, čine Tehnix uspješnom globalnom kompanijom. Petsto zaposlenih s kooperantima svrstavaju Tehnix u red uspješnijih poduzeća u Republici Hrvatskoj. Ukupni prihod poduzeća u 2018. godini iznosio je 292 milijuna kuna, od čega je 80% ostvareno izvozom vlastitih proizvoda. Direktor poduzeća s vodećim menadžerima koji upravljaju resursima poduzeća imaju jasnu strategiju razvoja koja svim zaposlenima osigurava visoki standard rada i primjeren osobni dohodak koji motivira stručnjake i sve zaposlene da stalno inoviraju svoje znanje i vještinu rada, ugrađujući ih u proizvode Tehnixa. Prosječna plaća u 2018. godini iznosila je 1250 eura, a plan je u 2019. ostvariti prosječnu plaću od 1350 eura. . U 28 godina postojanja poduzeće tvrtka bilježi visoki i kontinuirani rast i razvoj u svim segmentima poslovanja. Od prvog dana radili su profesionalno kao poduzeće koje redovno servisira sve svoje obveze prema državi, radnicima, te određuje vlastitu strategiju razvoja i osigurava vlastiti razvoj proizvoda i proizvodnje. Poduzeće posjeduje 55 vlastitih patenata i inovacija koje su ugrađene u preko 360 vlastitih proizvoda koje uspješno plasiraju na tržište kao vlastiti proizvod ili prodaju licence ili inovaciju. Surađuju s mnogo stručnjaka i institucija te vodećim poduzećima u Republici Hrvatskoj. Sudjeluju na gotovo svim značajnim sajmovima u EU i prate što se na području naše djelatnosti događa ne samo u Europi nego i u svijetu. Sudjelujemo na simpozijima i surađujemo sa stručnim časopisima koji se bave zaštitom okoliša. Tehnix je iz malog poduzeća od pet zaposlenih izrastao u najuspješnije srednje poduzeće. Sada je kompanija veliko poduzeće s prihodom od 300 milijuna kuna, što znači rast prihoda za 20% godišnje i rast zaposlenosti za 10%. Kontinuirano ulažu u rast i razvoj poduzeća. Investicije u 2018. iznosile su 150 milijuna kuna, a u 2019. će to biti 50 milijuna kuna s 50 novozaposlenih radnika. Ostvarili su odličnu suradnju s kompanijom Mercedes te je većina investiranja izvršena u servisno-montažni centar specijalnih komunalnih vozila EKOMUNAL = TEHNIX + MERCEDES. Od ukupnog prihoda, 10% ulažu u inovacije, patente i tehnološki razvoj, što kompaniju Tehnix čini konkurentnom i inovativnom na tržištu. Svojim doprinosom kvalitetnim suvremenim strojevima i opremom značajno utječu na razvoj i unapređenje sustava zaštite okoliša. Pomažu i financiraju društveno razvojne projekte, izgradili su sportsku dvoranu i dječji vrtić. Za veliki doprinos na razvoju sustava zaštite okoliša, za postignute rezultate na projektiranju i proizvodnji dodijeljena su im visoka državna i međunarodna priznanja te stručne i tehničke nagrade.
Najbolji mali i mikro izvoznik
Tremak d.o.o.
Od tvrtke s tri djelatnika osnovane 2012. godine, Tremak se razvio u srednje poduzeće koje danas u Hrvatskoj i Srbiji na nekoliko mikrolokacija okuplja oko 200 zaposlenih u više djelatnosti. Uz naglasak na zadovoljne i kompetentne djelatnike, te visoke standarde u kvaliteti i ekološkoj osviještenosti, njeguju etičku, moralnu i društvenu odgovornost, koja uz suradnju s kooperantima indirektno ulazi u nekoliko tisuća domaćinstava diljem svijeta. Izgradnjom nove proizvodne hale u Međimurju protekle su godine direktnim ulaganjem i novim zapošljavanjima dodatno upotpunili tržište koje obuhvaćaju, za obradu metala, kao i čeličnu industriju. Uz 100% izvoza po najvišim europskim standardima kvalitete, okosnica rada su im proizvodi za autoceste i armature koje se betoniraju na pregradnike. Prosječan godišnji rast prihoda: 30%. Kvalitetu, društvenu odgovornost i znanje svog stručnog tima, prenijeli su i u koncept modularnih pametnih kuća – Trex Living System. Tako su 2016. tržištu ponudili jedinstveni proizvod gradnje bez građevinskih radova, po principu mobilnosti i modularnosti, kuću prilagođenu željama kupca, potpuno opremljenu i montiranu u nevjerojatna tri sata. Osim cijene, revoluciji u gradnji životnog prostora pridonijela je upravo modularnost koja kupcu omogućava nadogradnju, ali i oduzimanje modula u svakom trenutku, pa Trex kuća raste s obitelji ili se smanjuje selidbom jednog modula npr. s kontinenta na more. Interes za takav inovativan proizvod premašuje sva očekivanja što dokazuje i prodaja u zemlji i inozemstvu koja se iz godine u godinu udeseterostručuje. Time je kažu tek započeo njihov put prema većem cilju, napretka i rasta cijele zajednice.
Najinovativniji izvoznik
ALTPRO d.o.o.
Tvrtka ALTPRO počela je s radom 1994. i bavi se razvojem i proizvodnjom signalno – sigurnosne opreme za željeznička vozila i infrastrukturu. Proizvodi tvrtke u potpunosti su razvijeni u Hrvatskoj na bazi vlastitog znanja te su dokazali svoju konkurentnost na globalnom tržištu. S dvije niše kompletnih sigurnosnih sustava za željeznička vozila i infrastrukturu, ALTPRO je trenutno jedan od nekoliko proizvođača navedene opreme u svijetu. Proizvodi tvrtke nalaze se u 48 država na šest kontinenata kroz razvijenu globalnu mrežu agenata. Najvažniji izvozni proizvodi tvrtke su certificirani za najvišu razinu sigurnosti SIL4 u TUV RHEINLAND, što izdvaja tvrtku od konkurencije na međunarodnim tržištima. Tvrtka trenutno zapošljava 146 djelatnika. Tvrtka ima dva razvojno inovacijska centra, za infrastrukturu ODRA 1 (2000m2) i za vozila ODRA 2 (1500m2) otvoren 2018. i mehatronički centar Vrbovec (1200m2). Razvojno-istraživački laboratoriji su na 500m2 s jedinstvenim testnim poligonom, projektni uredi s konstrukcijom na 500m2 te proizvodni prostori od 2000m2. Tvrtka Altpro je jedna od vodećih i najinovativnijih razvojnih hrvatskih proizvođača – poduzetnika, na što ukazuju brojne društvene nagrade i priznanja za gospodarstvo i inovativan rad. Značajan doprinos izvozu i razvoju tvrtke donijelo je članstvo u UNIFE, kao prve tvrtke iz tranzicijske Europe 2004 godine. Tvrtka je punopravni hrvatski predstavnik u čak tri radne grupe UNIFE. Prema podacima European Railway Agency (ERA), Altpro je jedina tvrtka koja proizvodi sigurnosne uređaje za željeznicu na području cijele jugoistočne Europe. Tvrtka je izlagala u suradnji s HGK ili sama na sajmovima po čitavom svijetu što govori o želji za globalnim izvozom. To je rezultiralo komunikacijom s preko 80 zemalja svijeta i stvorenim partnerstvima s vodećim globalnim tehnološkim tvrtkama. Tvrtka je u 2018. na tržište izbacila novi inovativni proizvod – 'Metro' senzor za primjene na metro, APM i monorail (jednotračničkim) vlakovima. To su tržišta s najvećim potencijalom jer se nalaze u rastućim megapolisima. Prve probne narudžbe su realizirane za tržišta Kine, Japana i SAD-a, a očekuju se i iz Južne Koreje. Kupci su najveće svjetske multinacionalne kompanije jer je ALTPRO trenutno jedini proizvođač takvog novog inovativnog proizvoda na svijetu. Instalacije 'Metro' senzora s najvećim japanskim, kineskim i američkim tvrtkama, 2018. su donijele veliki broj novih poslovnih prilika na tržištu monorail metroa.Iste godine potpisani su ugovori o lokalnoj proizvodnji brojača osovina za tržište Indije i Kine te prve veće isporuke za ta tržišta.
Najbolji izvoznik u Italiju
Vetropack Straža d.d.
Vetropack Straža d.d. iz Huma na Sutli jedini je proizvođač staklene ambalaže u Hrvatskoj. Utemeljena je 1860. kao mala šumska staklana u kojoj su se proizvodile boce za punionicu mineralne vode u obližnjoj Rogaškoj Slatini. Od 1996. je u vlasništvu švicarskog Vetropacka, koji uz ovu hrvatsku ima još i tvornice stakla u Švicarskoj, Austriji, Češkoj, Slovačkoj, Ukrajini i Italiji. Proizvodan program čini ambalažno staklo – raznovrstan asortiman koji obuhvaća standardne i ekskluzivne oblike boca i staklenki u bijeloj, zelenoj, smeđoj, olive i cuvee boji. Uvođenjem tehnologije bojanja stakla u feederu, mogu se proizvesti i boce u nijansama drugih boja. U tvornici su instalirane tri staklarske peći i 11 proizvodnih linija, s kapacitetom od oko 260.000 tona ambalažnog stakla godišnje. Uz standard kvalitete ISO 9000:2008, Vetropack Straža ima uveden i FSSC 22000 (standard sigurnosti hrane), čime kupcima jamči visoku kvalitetu procesa i proizvoda. Vetropack Straža isporučuje svoje proizvode na domaćem tržištu i u sve države regije. Preko sestrinskih staklana prodaje i u druge europske zemlje. U prošloj godini hrvatsko gospodarstvo nastavlja s rastom, što je rezultiralo pojačanom potrošnjom. Potražnja za proizvodima pakiranim u staklenu ambalažu rasla je i u državama regije. To je i razlog što Vetropack Straža, unatoč punoj iskorištenosti kapaciteta, nije mogla zadovoljiti sve zahtjeve pa je od sestrinskih staklana i od trećih dokupljeno preko 94 milijuna staklenih jedinica. Prodano je 1,131 milijardi boca i staklenki, od čega je gotovo 74 posto plasirano na izvozna tržišta. Proizvedeno je 262,7 tisuća tona ambalažnog stakla. Krajem 2018. u tvornici je zaposleno 612 radnika. Vetropackova strategija bavljenja staklom jest strategija širenja i čuvanja. Cilj nam je zadržati vodeću poziciju na domaćem tržištu – uz jako regionalno učvršćivanje.
Najbolji izvoznik u Njemačku
E.G.O. Elektro-komponente d.o.o.
E.G.O. Elektro – komponente d.o.o. vodeći je hrvatski proizvođač i jedan od najvećih europskih proizvođača komponenti za kućanske aparate. Svakog radnog dana na svjetsko tržište izveze se preko 150.000 komada raznih proizvoda, gdje se proizvodi E.G.O. Elektro – komponenti ugrađuju u kućanske aparate proizvedene na pet kontinenata. Osnovan još davne 1926. godine, E.G.O. Elektro – komponente uspješno su prebrodile sve ekonomske i političke promjene, potvrđujući se kao stabilno i uspješno poduzeće. Danas zapošljava preko 800 radnika, s ukupnim prihodom od gotovo 60 milijuna eura, od čega se gotovo 100% ostvaruje izvozom. Tržišni uspjeh poduzeća gradi se isključivo na povjerenju kupaca u kvalitetu isporučenih proizvoda i usluga. Neprekidno ulaganje u tehničko-tehnološki razvoj, primjena suvremene poslovne organizacije, stalno obrazovanje kadrova, odnos prema kvaliteti, usklađenost s najnovijim ISO standardima, zaštita radnika, zaštita okoline i visok stupanj društvene odgovornosti važni su element poslovne politike koja se kontinuirano provodi i daje zapažene rezultate. Ti rezultati svrstavaju E.G.O. Elektro – komponente u grupu najboljih velikih tvrtki u Hrvatskoj.
Najbolji izvoznik u Sloveniju
LTH Metalni lijev d.o.o.
LTH Metalni Lijev, kao članica LTH Castings grupacije, ima dugogodišnju tradiciju na području tehnologije tlačnog lijeva na osnovu koje danas proizvodi odljevke od aluminijskih legura. Proizvodnja odljevaka doseže godišnju razinu od 8000 tona aluminija. Pored samog lijevanja, proizvodni proces također obuhvaća i CNC strojnu obradu kao i visoko sofisticirane operacije pranja, montaže i testiranja. Gotovo cjelokupna proizvodnja se plasira na tržište Europske Unije, a proizvodna paleta je u potpunosti namijenjena automobilskoj industriji. Najznačajniji kupci dolaze iz kruga premium proizvođača kao što su Mercedes, BMW ili Audi, ali isto tako i drugi veliki 'igrači' kao npr. Continental, ValeoSiemens ili WABCO, redom renomirane multinacionalne kompanije u sektoru automobilske industrije, imaju značajan udio u prodaji. Proizvodi LTH-a bilo direktno ili kao dijelovi složenijih sklopova, ugrađuju se u većinu automobilskih brendova. Za naglasiti je da cjelokupni poslovni proces zadovoljava vrlo visoke standarde kvalitete koje diktira automobilska industrija te je interni sustav upravljanja kvalitetom certificiran po međunarodnoj normi IATF 16949. Pored kvalitete, LTH Metalni Lijev održava visoke standarde i u drugim aspektima poslovanja. Sukladno tome firma je također certificirana i po normama ISO 14001 za sustav upravljanja okolišem, ISO 18001 vezano za upravljanje rizicima za zdravlje i sigurnost na radu te ISO 50001 za sustav upravljanja energijom. Godišnji prihodi od prodaje kreću se na razini od oko 400 milijuna kuna i to uz stabilan rastući trend u proteklih nekoliko godina. Firma trenutno zapošljava 600-tinjak djelatnika, uglavnom mlađeg kadra metaloprerađivačke i strojarske struke. Sve prethodno navedene činjenice čine LTH Metalni Lijev jednom od najuspješnijih firmi u Zadarskoj županiji, pa i šire, ali i općenito u ovoj grani gospodarstva. Strateški razvoj firme je usmjeren prema daljnjoj modernizaciji proizvodnog procesa te kreiranju veće dodane vrijednosti izvođenjem dodatnih ili zahtjevnijih operacija, bilo da se radi o postojećim tehnologijama ili kroz usvajanje novih.
Najbolji izvoznik u Bosnu i Hercegovinu
Podravka d.d.
Podravka je jedna od vodećih kompanija u jugoistočnoj, srednjoj i istočnoj Europi. Danas posluje u dva glavna poslovna segmenta: prehrana i farmaceutika, a brojni potrošači u više od šezdeset država širom svijeta prepoznali su vrijednost njenih proizvoda. U prehrambenoj industriji, Podravka je inovativni lider, prvenstveno u regijama koje obuhvaćaju jugoistočnu, centralnu i istočnu Europu te se razvija kao kompanija sposobna brzo odgovarati na promjene u poslovnoj okolini. Njene vlastite tvrtke i predstavništva nalaze se u 24 zemlje svijeta, a pored toga ima razvijenu vlastitu distributivnu mrežu u 11 zemalja centralne i jugoistočne Europe te proizvodnju u četiri zemlje. Danas Podravkin asortiman sadrži više od 1000 različitih proizvoda, a Podravka, Vegeta, Lino i Dolcela spadaju u red najpoznatijih marki proizvoda u regiji. Uz stvorene brojne robne marke, kao i dobivene nagrade i priznanja za širok spektar poslovnog djelovanja, najvećim Podravkinim uspjehom smatra se upravo lojalnost njenih potrošača. Od drugih kompanija razlikuje se po razumijevanju njihovih potreba, visokoj kvaliteti proizvoda te uspješnom prilagođavanju sve većim zahtjevima tržišta. Podravkini proizvodi su visokokvalitetni, praktični i sigurni zbog odabranih i kvalitetnih sirovina, znanja i modernih tehnoloških procesa. Koristeći prednosti globalnog i lokalnog prilagođeni su nacionalnim kuhinjama, njegujući osobitosti lokalnog okusa. Temeljna vrijednost Podravke, pored njenih robnih marki, su njeni zaposlenici te znanje i stručnost koje posjeduju. Podravka danas broji oko 6600 zaposlenika koji se neprestano razvijaju zahvaljujući ulaganjima u njihovo znanje, što rezultira brojnim inovacijama i novim proizvodima. Brojni potrošači u više od 60 zemalja širom svijeta prepoznali su vrijednost Podravke i njenih proizvoda te im poklonili svoje povjerenje.
Najbolji izvoznik u Austriju
Predionica Klanjec d.o.o.
Predionica Klanjec d.o.o. ima sjedište u Klanjcu i proizvodi predivo od 1962. godine. Zadnjih 16 godina dio je grupacije Linz Textil iz Linza, Austrija. Proizvodni pogon radi 24 sata dnevno tijekom cijele godine i zapošljava 120 radnika.Na tri različita tipa proizvodnih linija (prstenastim, rotorskim i zračnim predilicama) dnevno se proizvodi više od 30 tona prediva koje se u cijelosti izvozi. Predivo je pamučnog tipa; najzastupljenije sirovine su viskoza, tenzel i modal, a rade se i mješavine s pamukom, vunom, svilom, poliesterom. Uz standardne proizvode, kontinuirano se istražuju i implementiraju novi sirovinski sastavi koji otvaraju tržišta za prediva novih karakteristika.Prošle je godine dovršen investicijski zahvat izgradnje novog proizvodnog pogona koji je opremljen strojevima nove generacije, a u tijeku je izrada projekta novog skladišnog prostora površine 3000 m2 koji bi omogućio dodatne logističke prednosti, odnosno direktnu distribuciju prediva u zemlje širom svijeta.
Najbolji izvoznik u Srbiju
DS Smith Belišće Croatia d.o.o.
DS Smith Belišće Croatia d.o.o. tvrtka je sa 135-godišnjom tradicijom proizvodnje papira i kartonske ambalaže. Svoje početke bilježi u davnoj 1884. godini, kada je obiteljska tvrtka S. H. Gutmann podigla tada najveću europsku pilanu za prorez hrasta i time utemeljila drvoprerađivačku industriju u Belišću. Uskoro se grade tvornice bačava, dužica i parketa, a zatim kemijske tvornice tanina i suhe destilacije drva. Šezdesetih godina prošloga stoljeća, puštena je u rad tvornica za proizvodnju poluceluloze, papira i ambalaže od valovitog kartona, te Belišće od tada postaje predvodnik u industriji ambalažnih papira i u proizvodnji ambalaže od valovitoga kartona. DS Smith Belišće Croatia 2015. godine postaje dio globalne grupacije DS Smith sa sjedištem u Londonu, koja zapošljava preko 32.000 ljudi u četiri osnovne divizije (Recikliranje, Papir, Pakiranje i Plastika) u 37 zemalja i 270 proizvodnih pogona. Hrvatska je jedna od rijetkih zemalja koja ima tvrtke predstavnike u sve četiri divizije. DS Smith Belišće Croatia u 2018. godini zapošljavala je 373 radnika, kojima je ispaćena prosječna neto plaća od 6668 kuna. Glavni proizvodni pogoni sastoje se od dva papirna stroja i stroja za proizvodnju valovitog kartona, doradnih strojeva za proizvodnju ambalaže, te energetike i postrojenja za recikliranje starog papira i pripremu vlakana. Ukupna proizvodnja u 2018. godini bila je 205.055 tona papira i 62 milijuna m2 ambalaže. Glavni fokus povećanja proizvodnje usmjeren je ka izvozu. Osim na tradicionalna tržišta Hrvatske, Srbije i Bosne i Hercegovine, plasman proizvoda usmjeren je na tržišta Italije, Austrije, Slovenije, Slovačke, Mađarske i Njemačke. Od 926 milijuna kuna prihoda preko 67%, a to znači 619 milijun kuna ostvaren je na izvoznim tržištima. Izvoz po zaposlenom bio je preko 1,7 milijuna kuna. U 2018. godini, u odnosu na 2017. prihodi su bili veći za 9%, izvoz za 6%, a dobit za 235%. Tijekom 2018. tvrtka je investirala 97 milijuna kuna u poboljšanje tehnologije i proširenje proizvodnih kapaciteta. Grupacija DS Smith je usmjerena na osiguranje sigurnosti rada zaposlenika, te poduzima sve aktivnosti kako bi radno okruženje bilo sigurno i zdravo. Također, DS Smith stavlja poseban naglasak na društvenu odgovornost, odgovornost prema svojim zaposlenicima te svim poslovnim partnerima.
Najbolji izvoznik u Mađarsku
Žito d.o.o.
Žito grupa poljoprivredna je i prehrambena industrija iz Slavonije u čijem se sastavu nalazi 29 poslovnih subjekata i 1600 zaposlenika. S prihodom od 400 milijuna eura, vodeća je prehrambena grupa u Slavoniji. Nastala je 1992. godine u Osijeku, a rast tvrtke temeljen je na akvizicijama i izgradnji novih pogona. Žito grupa pokriva sektore ratarstva, svinjogojstva, govedarstva, peradarstva, trgovanja i kooperacije, industrije, silosnih kapaciteta i obnovljive energije. Time grupa konzumentima nudi prehrambene proizvode za industrijsku proizvodnju, ali i brendove koji se nalaze u svakom domaćinstvu poput čepinskog Tena ulja, Tena brašna, Svježih jaja, Premijer šećera i trajnih mesnih proizvoda DOBRO.Tvrtka Žito d.o.o. raspolaže s 20.400 hektara obradivih površina, a zahvaljujući 3000 kooperanata ukupna obradiva površina doseže i do 80.000 hektara. Plodno tlo i osnovni poljoprivredni proizvodi čine bazu na koju se nadograđuju sve djelatnosti Žita. U Žitu je zahvaljujući ratarskim kulturama vrlo razvijeno područje trgovine i kooperacije. U 15 kooperacija vrši se otkup poljoprivrednih kultura te se trguje gnojivom, sjemenom i sredstvima za zaštitu bilja. Još jedna od djelatnosti je i uslužno skladištenje budući da Žito raspolaže silosima ukupnog kapaciteta od 276.000 tona. Također, Žito u četiri bioplinska postrojenja godišnje proizvede 43 GWh električne energije. Što se tiče industrije, unutar grupe nalazi se i osječka šećerana koja šećer plasira na tržište pod brendom 'Premijer' – najstariji brendirani šećer. Iz Tvornice ulja Čepin dolazi ulje 'Tena', a ono je ujedno i jedino hrvatsko ulje koje je nastalo toplom rafinacijom bez upotrebe kemijskih otapala. Proizvodi pšeničnog i kukuruznog mlina u Đakovu je na tržištu također zastupljen pod brendom 'Tena'. Tvornica stočne hrane 'Vitalka' 70 posto proizvodnje plasira interno, na farmama Žito grupe, a ostatak se na tržište plasira pod brendom 'Vitalka'. Stočarstvo je vrlo razvijena grana u grupi, sastoji se od sedam svinjogojskih farmi ukupnog kapaciteta 200.000 tovnih svinja godišnje, tri farme muznih krava koje godišnje proizvedu 21,4 milijuna litara mlijeka te četiri farme tovne junadi kapaciteta 6000 grla godišnje. Farma koka nesilica Vuka je potpuno prilagođena zahtjevima Europske unije, a s godišnjom proizvodnjom od 140 milijuna jaja Žito grupa najveći je proizvođač jaja u Hrvatskoj. 2016. Žito je svom sastavu proizvodnih pogona dodao i mesnu industriju u Čepinu, u kojoj nastaju DOBRO trajni mesni proizvodi, a istu čine pogoni za pakiranje, narezivanje i godišnju proizvodnju 150.000 pršuta, 3000 tona trajnih salama i 2200 tona trajnog mesa. Žito grupa je u privatnom vlasništvu obitelji osnivača, Marka i Marijane Pipunić. Uz značajan utjecaj na hrvatsko gospodarstvo, tvrtka ima podjednako važnu ulogu i u lokalnoj zajednici prakticirajući društveno odgovorno poslovanje. Žito grupa aktivno podupire lokalne sportske klubove te je velikodušnom investicijom Osijeku omogućila najmoderniji gimnastički centar u regiji. Uz to, redoviti je sponzor brojnih kulturnih i edukativnih događanja diljem Hrvatske.
Najbolji izvoznik u Francusku
Aluflexpack Novi d.o.o.
Aluflexpack Novi d.o.o. sa svojim povezanim poslovnim subjektima ("Aluflexpack Grupa" – AFP Grupa) čini grupu proizvodnih tvrtki s modernom proizvodnjom i priznatim standardima kvalitete integriranih u švicarsku Montana Tech Components Grupu. AFP Grupa je 3. lipnja 2019. godine objavila da se, u drugom kvartalu ove godine, priprema za javnu ponudu (IPO) i uvrštenje dionica na švicarsku burzu. Očekivani ukupni bruto prihod od novih dionica je približno 140 milijuna eura namijenjenih za daljnja ulaganja i akvizicije od čega je 30 milijuna eura namijenjeno širenju proizvodnog pogona u Umagu. Glavna poslovna djelatnost Aluflexpack Grupe je prerada aluminijske folije, papira i savitljivih filmova u visoko kvalitetne krajnje proizvode – sofisticiranu ambalažu. AFP Grupa sa širokim proizvodnim asortimanom opskrbljuje industrije kave i čaja, konditorsku, mliječnu i ostalu prehranu, kozmetičku i industriju osobne i kućne njege, industriju hrane za kućne ljubimce te farmaceutsku industriju. Više od 90 posto svog prometa ostvaruje na međunarodnom tržištu, a planira se i daljnji rast proizvodnje i izvoza. Dobavljači i kupci Aluflexpack Grupe su vodeće tvrtke u svojim industrijama te priznati domaći i globalni brendovi među kojima i Bauer, Bayernland, Droga Kolinska, Ehrmann, Ferrero, Granarolo, Meggle, Müller, Nestle, Parmalat, PL, Atlantic grupa, Belje, Franck, Fortenova grupa, Gavrilović, Karolina Lactalis Dukat, Ledo, PIK Vrbovec, Pliva, Podravka, Vindija itd.
Najbolji izvoznik u Belgiju
L&P tehnologije d.o.o.
Društvo s ograničenom odgovornošću L&P tehnologije d.o.o., ili skraćeno LPT, osnovano je 2000. godine kao tvrtka kćer multinacionalne američkekorporacije Leggett & Platt, čije je sjedište u gradu Carthageu, savezna država Missouri u Sjedinjenim Američkim Državama. Tvrtka LPT dio je europske divizije Leggett & Platt Components Europe. Posluje u Prelogu, na adresi Hrupine 4, na koju je proizvodnja preseljena 2008. godine. Ukupni proizvodno-skladišno-upravni prostori danas su veličine su 38.000 m2. Društvo danas zapošljava ukupno 490 djelatnika, od čega je 400 u proizvodnji žičanih jezgri, a 90 u strojogradnji. Značajno povećanje proizvodnih kapaciteta u zadnje dvije godine otvorilo je potrebe za dodatnim kadrovima, te tvrtka kontinuirano zapošljava nove djelatnike i djelatnice. Kroz odjela istraživanja i razvoja s 15 inženjera nastoji pratiti suvremene trendove u industriji. Osim internih obuka, društvo LPT osigurava i obuke i razvoj svojih zaposlenika u podružnicama Leggetta širom svijeta. Društvo LPT surađuje s više škola, kroz koje se educiraju i stipendiraju mladi učenici, gdje većina nakon završetka i pronađe svoje stalno zaposlenje. Značajno proširenje kapaciteta, kao i ulaganje u najmodernije tehnologije, opremu, strojeve i kadrove, rezultiralo je poboljšanjem poslovnih procesa, dodatnim konsolidiranjem proizvodnje, a samim time i povećanjem konkurentnosti na postojećim tržištima, kao i pripremu za osvajanje novih tržišta. Tvrtka danas raspolaže s najmodernijom tehnologijom i opremom za proizvodnju žičanih jezgri za madrace, te se fokusira na optimizaciju proizvodnih procesa. Društvo LPT d.o.o. 95% svoje proizvodnje izvozi u preko 30 zemalja plasira svoje proizvode – žičane jezgre za madrace te strojeve, opremu i dijelove za proizvodnju žičanih jezgri. U programu žičanih jezgri LPT danas ima status najvećeg hrvatskog, ali i regionalnog proizvođača različitih tipova žičanih jezgri za madrace i namještaj. U programu strojogradnje, društvo LPT izvozi sve strojeve, te većinu dijelova i opreme širom svijeta. Kroz zadnji ciklus investicije od 150 milijuna kuna i proširenje proizvodnih kapaciteta izgradnjom dodatnih 15.500 m2, stvoreni su preduvjeti za daljnji rast i razvoj. Kroz programe obuke, stipendiranja i razvoj kadrova nastoji osigurati svim svojim djelatnicima sigurnu budućnost.
Najbolji izvoznik u Sjedinjene Američke Države
Pliva Hrvatska d.o.o.
S gotovo 100 godina uspješnog poslovanja Pliva je najveća farmaceutska kompanija u Hrvatskoj i jedna od vodećih u regiji Jugoistočna Europa. Danas je članica Teve, jedne od najvećih farmaceutskih kompanija u svijetu. Proizvodna lokacija u Zagrebu nalazi se među strateškim lokacijama Teva grupe i sjedište je iz kojeg se upravlja svim tržištima Jugoistočne Europe. Kontinuirano ulaže u razvojne i proizvodne kapacitete, a tržištima diljem Europe i svijeta nudi širok portfelj kvalitetnih generičkih lijekova, ali inovativnih lijekova koji predstavljaju vrhunska terapijska rješenja.Jedan je od najvećih gospodarskih subjekata u Hrvatskoj čijih je čak 90% proizvoda namijenjeno je izvozu što ju čini i jednim od vodećih izvoznika, za što je i više puta nagrađivana. Plivin proizvodni portfelj uključuje velik broj gotovih oblika lijekova za gotovo sve terapijske skupine i aktivne farmaceutske supstancije. Usmjerena je na razvoj generika te ima najširu paletu generičkih lijekova u Srednjoj i Istočnoj Europi. Jedina je farmaceutska kompanija u Hrvatskoj s vertikalno integriranom proizvodnjom što znači da lijek u potpunosti nastaje na Plivinim proizvodnim lokacijama u Zagrebu i Savskom Marofu, a to u konačnici omogućava vrhunsku brigu i kontrolu kvalitete proizvoda.
Najbolji izvoznik u NR Kinu
Harburg-Freudenberger Belišće d.o.o.
Tvrtka Harburg-Freudenberger Belišće d.o.o. za proizvodnju strojeva iz Belišća osnovana je 1998. kao zajedničko poduzeće tvrtke Krupp Elastomertechnik GmbH i Belišća d.d. Danas je ova tvrtka u 100-postotnom vlasništvu HF grupe koja pripada grupi Possehl iz Luebecka. HF Belišće proizvodi strojeve za proizvodnju automobilskih guma, a glavni je proizvod hidraulična preša za vulkanizaciju automobilskih guma, a glavni je proizvod hidraulična preša za vulkanizaciju automobilskih guma s kojim je HF Belišće vodeća tvrtka u svijetu po godišnjem broju proizvedenih jedinica. U 2018. proizvedeno je i isporučeno 480 strojeva čiji su najznačajniji kupci vodeći svjetski proizvođači automobilskih guma poput Continentala, Michelina, Goodyeara, Pirellija i Bridgestonea. Osim strojeva za proizvodnju automobilskih guma HF Belišće od 2013. proizvodi i preše za ekstrakciju jestivog ulja u pogonu u Valpovu. Uz gotove strojeve, proizvode se i rezervni dijelovi koji su svoje tržište osim u Hrvatskoj našli na području Europske unije, ali i Rusije, Ukrajine, SAD-a, Australije, Nigerije, Kazahstana i Južnoafričke Republike. Od svog osnivanja tvrtka bilježi konstantan rast tako da je broj zaposlenih povećan s početnih 150 na današnjih 700, no osim toga je razvijena široka mreža kooperanata, malih i srednjih poduzetnika u kojima je zaposleno dodatnih 800 radnika. Tvrtka usko surađuje sa svim značajnijim obrazovnim institucijama Osječko-baranjske županije, posebno kroz svoj novootvoreni HFB Trening centar, čime pomaže stvaranje stručnog kadra, kako za svoje potrebe, tako i za potrebe svojih kooperanata pa i drugih tvrtki na području županije.Tvrtka HF Belišće kontinuirano ulaže u proširenje i modernizaciju proizvodnje. Ulaganja u opremu, poboljšanje tehnologije i proširenje kapaciteta, u zadnjih desetak godina iznosila su preko 300 milijuna kuna. Praćenje suvremenih proizvodnih trendova, ulaganje u proširenje i modernizaciju proizvodnje, poboljšanje tehnologije koja osigurava vrhunsku kvalitetu proizvoda, povećanje zapošljavanja većinom visoko kvalificiranih kadrova, konstantno ulaganje u edukaciju radnika te stalna prisutnost na inozemnim tržištima osiguravaju ovoj tvrtki mjesto lidera gospodarstva grada Belišća i Osječko-baranjske županije te vodećeg svjetskog proizvođača hidrauličnih preša za vulkanizaciju automobilskih guma.
Za tržišta Sj., Sr. i Južne Amerike – najbolji izvoznik u Argentinu
Weidmann Izo-prod d.o.o.
Weidmann Izo-prod d.o.o. bavi se proizvodnjom i preradom izolacijskog materijala za transformatore tako da primarno djeluje u elektro industriji, gdje kupce čine vodeći svjetski proizvođači i korisnici transformatora. Tvrtka posluje u Hrvatskoj od 1991. godine gdje počinje rad kao mala obiteljska tvrtka u vlasništvu obitelji Malašić. U samim počecima, kao partner Weidmanna koji je globalna tvrtka i posluje već preko 140 godina, Weidmann Izo-prod d.o.o. u Hrvatskoj primarno djeluje kako bi bio podrška lokalnim proizvođačima transformatora. Broj djelatnika vremenom raste, te do 2014. prosječan broj zaposlenika broji oko 20 osoba. Unatoč teškim ratnim godinama na samom početku, tvrtka svake godine bilježi pozitivan rast, te povećanje proizvodnje i izvoza.Zbog ulaska u Europsku uniju i Hrvatske kao atraktivne proizvodne lokacije, otvaraju se nove mogućnosti, tako da 2015. godine, Weidmann Grupa ulazi u vlasničku strukturu kao većinski vlasnik društva, pokreće ulaganja i preseljava značajni dio proizvodnih procesa i pogona iz Švicarske u Hrvatsku te se tada naglo povećava broj zaposlenika, kao i prihodi. Weidmann kao grupacija diljem svijeta zapošljava 3665 osoba, a proizvodne pogone, prodajne urede i laboratorije ima u svim većim svjetskim središtima. Poseban naglasak stavljaju na razvoj i istraživanje, uvođenje novih tehnologija i tehnoloških procesa te na ekološki prihvatljivu i održivu proizvodnju. Lokalno, tvrtka Weidmann Izo-prod d.o.o. trenutno zapošljava oko 180 djelatnika, od čega 25% visoko obrazovanih stručnjaka; velikom većinom ugovorom na neodređeno, te manji broj studenata i sezonaca sukladno tekućim potrebama. Prihodi su u 2018. godini iznosili oko 86 milijuna kuna, a u 2019. kao i u sljedećem petogodišnjem razdoblju očekuje se povećanje proizvodnih kapaciteta, nove investicije, a sukladno tome i povećanje prihoda, od 10 do15% godišnje. Danas tvrtka Weidmann Izo-prod d.o.o. 90% svojih proizvoda izvozi u sve svjetske regije i na sve kontinente.
Za tržište Afrike – najbolji izvoznik u Alžir
Končar – Inženjering za energetiku i transport d.d.
KONČAR KET je dioničko društvo, koje se od osnutka 1991. etabliralo kao respektabilna inženjering tvrtka s osnovnom djelatnošću inženjeringa pri izgradnji i rekonstrukciji složenih objekata i postrojenja u energetici, transportu i infrastrukturi te industriji uz ugradnju opreme društava iz grupe KONČAR – ELEKTROINDUSTRIJA d.d. te vlastitih IT rješenja digitalne transformacije. Prepoznatu su po kvaliteti, stručnom znanju, pouzdanosti i korisničkoj podršci u ostvarenju poslovnih izazova i ostvarenju značajnih benefita uz visoke standarde izvedbe. Istraživanje i razvoj te ulaganje u inovacije jedan je od najvažnijih faktora njihove konkurentnosti. Posluju u skladu s održivim razvojem, što znači da teže integraciji gospodarskih, okolišnih i društvenih čimbenika u svakodnevno poslovanje. Žele biti pokretač društvenog i gospodarskog razvoja, vodeći brigu o ljudima i okolišu te njegujući odgovorno poslovanje, lokalna i globalna partnerstva. Jedno od naših važnijih poslovnih područja KONČAR KET-a je inženjering djelatnost u izgradnji i obnovi objekata i postrojenja za proizvodnju električne energije. Vlastitim razvojem te gospodarskom suradnjom s domaćim i inozemnim partnerima ovladali su svim potrebnim znanjima za pružanje kompletne usluge inženjeringa u gradnji i opremanju hidroelektrana, termoelektrana i obnovljivih izvora energije. Svoju inženjering djelatnost u području proizvodnje električne energije naslanjaju na proizvode primarne (generatori, transformatori, sklopni aparati) i sekundarne elektroopreme (uzbudni sustavi, mjerni, zaštitni i regulacijski uređaji, komandne ploče, sustavi automatskog upravljanja) iz proizvodnog programa grupe KONČAR, ali i drugih poznatih svjetskih proizvođača.
Za ostale europske zemlje – najbolji izvoznik u Rusku Federaciju
Belupo lijekovi i kozmetika d.d.
Belupo je druga po veličini farmaceutska kompanija u Hrvatskoj prema tržišnom udjelu, osnovana 1971. godine u sastavu Grupe Podravka. Moderna je farmaceutska tvrtka koja u tehnološkom, tržišnom, ali i razvojnom pogledu drži korak s vremenom i visokim standardima farmaceutskog poslovanja. Kompanija zapošljava oko 1450 zaposlenika i posluje na 18 inozemnih tržišta, s kojih dolazi 58 posto prihoda od prodaje. Najveća su Belupova tržišta – tržište Republike Hrvatske, Ruske Federacije te Bosne i Hercegovine. Nastojeći zadovoljiti rastuće potrebe tržišta, Belupo punih 48 godina ulaže u gradnju i opremanje proizvodnih kapaciteta koji udovoljavaju strogim zahtjevima regulatornih tijela. Za to je vrijeme Belupo u Ludbregu, a potom i u Koprivnici otvorio šest tvornica lijekova, mikrobiološki laboratorij te suvremeno skladište gotove robe. Samo u posljednjih 19 godina kompanija je investirala oko milijardu kuna u gradnju i opremanje proizvodnih kapaciteta. Belupova 'najnovija' tvornica, krutih, polukrutih i tekućih oblika lijekova, otvorena sredinom 2017., jedna od najvećih greenfield investicija u Republici Hrvatskoj, u čiju je gradnju i opremanje uloženo 535 milijuna kuna. Uz najsuvremeniju tehnologiju i organizaciju procesa prema najnovijim standardima dobre proizvođačke prakse, ova tvornica predstavlja jedno od najmodernijih farmaceutskih postrojenja u regiji, koje je zaposlilo dvije stotine zaposlenika. S novootvorenih proizvodnih linija, koje su povećale proizvodni kapacitet od 150 posto u odnosu na postojeći te osigurale proizvodnju 200 milijuna pakiranja lijekova godišnje, Belupovi lijekovi odlaze na 18 svjetskih farmaceutskih tržišta. Značajan udio u Belupovom izvozu čini tržište Bosne i Hercegovine. Prošle se godine Belupo na BiH tržištu Belupo pozicionirao na 9. mjesto, po tržišnom udjelu, 6. mjesto po broju prodanih pakiranja. Najveći udio prodaje Belupovih lijekova u BiH čine lijekovi za srce i krvne žile – 43%, a u ovoj grupi drže 4. mjesto prema tržišnom udjelu. Belupo je tržišni lider u prodaji dermatika uz rast prodaje od 17% u odnosu na 2017. godinu. U grupi lijekova za živčani sustav Belupo drži 3. mjesto prema tržišnom udjelu, uz rast prodaje od 7% u odnosu na 2017. godinu. Najveći rast u odnosu na 2017. godinu ostvaren je na bezreceptnim lijekovima, 26%.Jedno od tržišta iznimno velikog potencijala je svakako tržište Ruske Federacije, na kom je Belupo prisutan pune 24 godine i s kojeg dolazi više od trećine (36%) prihoda s izvoznih tržišta. To je četvrto po veličini farmaceutsko tržište u svijetu, s ostvarenih 18,5 milijardi eura prometa u 2018. Na njemu posluje 1570 farmaceutskih tvrtki, a Belupo se nalazi na 100. mjestu na ljestvici, prema tržišnom udjelu. Povećanjem portfelja preparata i sustavnim marketinškim pristupom, Belupo u Ruskoj Federaciji ostvaruje dvoznamenkaste stope rasta prihoda od prodaje. Strategija razvoja kompanije u sljedećih pet godina počiva kako na organskom tako i na anorganskom rastu – fokusu na odabrane terapijske skupine, diversifikaciji portfelja, rastu na postojećim te otvaranju novih tržišta, akvizicijama te strateškim partnerstvima.
Za 'rastuća tržišta' – najbolji izvoznik u Rumunjsku
Wollsdorf Components d.o.o.
Wollsdorf Leder jedno je od vodećih europskih poduzeća u području proizvodnje i obrade kože. Već više od 80 godina proizvodi visokokvalitetnu kožu za automobilsku i avio industriju, kao i za namještaj. Sjedište koncerna nalazi se u Austriji, s podružnicama u Hrvatskoj, Kini, Meksiku, SAD-u i Urugvaju. Poduzeće ima preko 1.000 zaposlenika po cijelom svijetu.Wolldorf Components d.o.o., član koncerna Wollsdorf, jedno je od vodećih poduzeća za obradu kože na području automobilske i avio industrije, specijalizirano za proizvodnju kože za upravljače automobila. Moderna tvornica za krojenje i šivanje u Varaždinu puštena je u pogon u listopadu 2014. Trenutno zapošljava oko 380 zaposlenika na 9.000 m2 površine te raspolaže tjednim kapacitetom od preko 180.000 kožnih setova koji se ugrađuju u najprestižnije automobile kao što su Audi, BMW, Mercedes, Jaguar, Land Rover, McLaren, Ferrari, Bentley, Tesla, VW, Ford i drugi. Pogon šivaone proizvodi cjelokupne kožne interijere zrakoplova, dok odjel razvoja kontinuirano istražuje nove primjene i tržišta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu