ART za po DOMA – iz samog naziva može se otkriti sve i ništa. Ako kažemo da je brend nastao vođen željom ulaska u živote ljudi i njihove domove, mogli biste se i preplašiti, no nerazumijevanje okoline i jest ono s čime se umjetnici suočavaju.
Zato je dvojac kojeg čine Marija Adrić Soldo i Marin Adrić odlučio stvoriti nešto što se teško odbija. Riječ je o plakatima i majicama koje ukrašavaju svjetski umjetnici, ali i poznati hrvatski književnici.
Ne moraju biti ‘dosadni’
“Posteri su nešto što će sasvim sigurno obilježiti naše vrijeme. Nisu skupi, praktični su i idealni za ljude koji vole stalne promjene u svom životnom prostoru. U moru ponude postera koji su kreirani u maniri infantilnog crteža i minimalizma, činilo mi se da ima mjesta za jedan ozbiljan pristup crtežu.
Još prije dvije godine napravila sam ‘hommage’ poznatim svjetskim slikarima (Picasso, Frida Kahlo, Modigliani, Klimt, Warhol,…), a kako je Društvo hrvatskih književnika prošle godine slavilo 120. obljetnicu, angažirali su me da u svojoj maniri portretiram najpoznatije hrvatske književnike. Smatrala sam da oni trebaju biti edukativni pa sam na njih dodala i najdraže citate”, rekla je u početku Marija Adrić Soldo.
Naime, naša sugovornica je akademska slikarica, a priča je sama po sebi uspješna i iz još jednog bitnog razloga – interdisciplinarnosti na kojoj je tim sačinjen. Marina Adrića zanima marketing te je upravo njegova perspektiva okrenuta stvaranju dodanih vrijednosti na sve ono što izađe iz Marijine kreativne kuhinje.
Tako je bilo i s hrvatskim književnicima, njemu su se, kaže, portreti svidjeli te je došao na ideju staviti ih i na majice. Želja koja se krila iza ideje bila je odmaknuti se od konteksta dosadnog kakvima se hrvatski književnici danas smatraju.
“Vjerujemo da je to uglavnom zato što se književnici promatraju kroz prizmu škole, a budući da je učenicima škola najčešće dosadna onda su im i književnici dosadni. Mi mislimo da Krleža, Zagorka, Ujević, Tadijanović, Mažuranić, Šenoa i drugi ne zaslužuju biti ‘dosadni’.
Ne želimo da artzapodoma.com bude samo web shop, već da ima i edukativno-zabavni karakter. Tome služe ART za po DOMA priče i opisi postera i majica u kojima je moguće pročitati skraćene, zabavne biografije ovih velikih ljudi. Također, na našem webu mogu se naći i intervjui s nekim stvarno super ljudima”, dodao je Marin Adrić.
Znanje i želja najvrjedniji su resurs koji trebate kod pokretanja bilo kakve poslovne priče. Iako je ovaj dvojac još uvijek na početku, važno je napomenuti kako su upravo njihovi vlastiti napori bili ključ dosadašnjeg uspjeha.
U procesu stvaranja brenda otpočetka su sami, a na konto vlastitih znanja digli su i web stranicu te web shop. Nikada prije toga to nisu radili, no kako ističu, to je bila izvrsna prilika za učenje i nadogradnju postojećih vještina.
Početak uvijek zahtjeva bitan angažman, a motivacija za rad danas im proizlazi iz svake lijepe poruke, ali i želje da majice s hrvatskim književnicima nose oni koji nikada nisu čitali lektire te da na zidovima hrvatskih škola stoje njihovi posteri.
“Budući da nam je želja da umjetnost bude svuda oko nas te da svima bude pristupačna nudimo postere, koji su moderne vrste slika, te tri vrste majica. Za sada su na njima portreti hrvatskih književnika s njihovim citatima te motivi s radova najvećih svjetskih umjetnika. To su sve ljudi koje jako poštujemo i za koje smatramo da češće trebaju biti viđeni.
Voljeli bismo kada bi njihovi radovi bili teme razgovora na neobaveznim kavama dvaju prijatelja. Primjerice, bilo bi fora kada bi dvije prijateljice na subotnjoj špici, barem na kratko, razglabale o tome što je Šenoa htio reći pjesmom Budi svoj, objasnio je naš sugovornik.
Rade bez minusa
Dobar dio dosadašnjih proizvoda temelji se na Marijinim radovima nastalim i prije postojanja samog brenda. Međutim, svjesni su da je istraživanje pola učinjena posla, ali i da su želje njihovih pratitelja prve na listi.
“Nakon što se odlučimo za osobu koja nas je obilježila Marija sjeda za slikarsko platno i radi na slici. To nekad traje dva sata, a nekad tjedan dana. Potom se dogovaramo za citat, a onda ja radim pripremu za tisak, vizuale, tekstove i opise. U suštini, proizvod kojeg kupac dobije nastaje tek nakon narudžbe.
Upravo to je ono što nam omogućava da radimo bez minusa. Praktički jedini ‘trošak’ kojeg imamo su stotine sati koje ulažemo u tzv. ART, a to ustvari nije trošak nego uživancija i ulaganje”, zaključio je jedan od vlasnika brenda ART za po DOMA Marin Adrić.
Da umjetnost ima svoj potencijal jasno je upravo iz rada ovog dvojca. Stvari se trebaju presložiti, treba im dati neku novu dimenziju i približiti ih široj masi. Oni to uspješno rade, a Art za po doma majice i posteri u ovom trenutku mogu se kupiti u web shopu na web stranici artzapodoma.com.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu