Kad pogrešnu osobu postavite na menadžerski poziciju, nećete moći popraviti tu odluku.
Ni novcem, ni kompenzacijama, ni nagradama. Ničim. Ovim je riječima predsjednuik Uprave istraživačke kuće Gallup Jim Clifton sumirao rezultate njihova opsežnog istraživanja temeljenog na anketiranju milijuna radnika u SAD-u. Riječ je o studiji koja je dokazala da uspjeh kompanija, pa tako i gospodarstva u cjelini, uvelike ovisi o motiviranosti i angažmanu njihovih zaposlenika. Gallupovi istraživači došli su do frapantnog podatka – tvrtke koje potiču angažman djelatnika mogu čak 240% poboljšati svoje rezultate. No da je malo onih koji se takvom scenariju mogu nadati otkriva još jedan zapanjujuć rezultat istraživanja – golemih 70 posto američkih radnika neangažirano je na radnom mjestu, pri čemu 52% njih nije motivirano, a 18% je potpuno neangažirano što znači da su toliko negativno raspoloženi spram posla da potkopavaju uspješnost angažiranih kolega i postaju uteg oko vrata kompanija za koje rade.
30posto
od 100 milijuna zaposlenika u Americi angažirano je na radnom mjestu – puni su entuzijazma, željni učenja i poslovnog napretka
Pogubna kombinacija
Takvi loši radnici u većini slučajeva su "produkt" još lošijeg menadžmenta, a zbog tih pogubnih kombinacija američko gospodarstvo svake godine izgubi od 450 do 550 milijardi dolara, tvrde u Gallupu. "Kad se korporativni lideri u Americi ili bilo kojoj drugoj zemlji jednoga jutra probude is hvate da se moraju riješiti menadžera iz pakla, a udvostručiti broj kvalitetnih rukovoditelja i motiviranih radnika, sve će se promijeniti. Radnici će biti dvostruko učinkovitiji, broj klijenata će porasti, zbog čega će uzletjeti i same kompanija, a za njima i ukupno gospodarstvo", tvrdi Clifton.
Clifton
Kad se svijet riješi menadžera iz pakla, sve će se promijeniti
Pojednostavljeno – dobar radnik jamči korporacijsku inovativnost, rast i veće prihode, osmišljava nove proizvode i usluge što privlači više kupaca i na kraju otvara mogućnost većeg zapošljavanja, a upravo to gura ekonomije pojedinih zemalja, tvrde u Gallupu. Uđe li se malo dublje u problematiku (ne)angažiranosti američke radne snage, vidi se da su na radnom mjestu motiviraniji pripadnici generacije koja se bliži mirovini. Zaposlenici koji pak pripadaju Y generaciji angažirani su puno manje i među njima je najviše onih koji su se izjasnili da će u idućih 12 mjeseci dati otkaz poboljša li se stanje na tržištu rada. Žene su nešto više motiviranije za rad od svojih muških kolega, a zanimljivo je da viši stupanj obrazovanja ne znači i veću angažiranost na radnom mjestu.
Zadovoljstvo = novac
Kad je u pitanju učinak kompanija, osobito je zanimljiv podatak da one koje su izlistane na burzi, a imaju motivirane zaposlenike bilježe čak 147 posto veću zaradu po dionici od konkurenata čiji djelatnici i nevoljko obavljaju radne zadatke. A da sve ne bi ostalo samo na statističkoj razini, Gallupovo istraživanje sadrži i preporuke za menadžment koje mu mogu pomoći da unaprijedi motiviranost svojih djelatnika. Dvije su osnovne. Kao prvo, tvrde u Gallupu, treba se usredotočiti na odabir pravih ljudi.
70posto
radnika je neangažirano, zadatke odrađuju 'tek tako' ili su toliko negativno raspoloženi spram posla da potkopavaju uspješnost angažiranih kolega
"Koga će kompanija imenovati menadžerom jedna je od najvažnijih uloga za korporativnu budućnost. Tvrtke koje studiozno biraju vodeće ljude na osnovu njihova talenta i sposobnosti da motiviraju suradnike uvelike pojačavaju šanse za rast angažiranosti zaposlenika. Dobar odabir vodstva direktno utječe na učinkovitost i zadovoljstvo zaposlenih", stoji u istraživanju. Druga preporuka je: "Upoznajte ljude koji rade za vas. Prepoznajte njihove talente i potencijale i sukladno tome kreirajte radne zadatke i poslovne timove. Kad radnici znaju da se menadžment trudi ojačati njihove potencijale, puno će učinkovitije obavljati svoj posao".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu