Zašto treba napustiti stav ‘mi najbolje znamo posao’

Autor: Tomislav Hrastovčak , 03. travanj 2014. u 17:08
Marina i Ana Mihoković (FOTO: Davorin Višić/PIXSELL)

Trebaju vam mišljenja ‘osoba sa strane’ i ono što dobijete od njih uzmite na razmatranje kao potencijalni smjer, kaže business coach Goran Blagus.

Business coach Goran Blagus i financijski savjetnik Filip Jelić u sklopu projekta Poslovanje na kvadrat održali su novi sastanak s predstavnicima obiteljske tvrtke Mihoković iz Zagreba, koja se bavi proizvodnjom metalne galanterije.

Više o suradnji sa stručnjacima, napretku tijekom projekta, ali i o novostima u poslovanju ispričala nam je Marina Mihoković, koja je u tvrtki zadužena za prodaju i marketing.

"Dobili smo puno projekata na izradi "custom made" proizvoda, tj. proizvoda koje izrađujemo po specifičnim zahtjevima za kupce, a to su projekti i proizvodi koji iziskuju tehnički veću razinu znanja", kaže. "Zajedno s kupcima rješavamo tehničke probleme prije same izrade proizvoda, tražimo optimalnu varijantu za proizvodnju kako bi proizvod bio tehnički i vizualno dobro napravljen, a cijena prihvatljiva za krajnjeg kupca", ističe Marina te dodaje kako su im se povećale usluge rezanja, savijanja i obrade lima te plastifikacije metala.

Podsjetimo, Mihoković je mala proizvodna tvrtka sa sjedištem u zagrebačkoj Svetoj Klari koja posluje već više od 20 godina, a bavi se  proizvodnjom metalnih proizvoda kao što su zidni sistemi polica, skladišno arhivski regali i police, spojni okovi za drvene konstrukcije, metalni stalci, konstrukcije za uređenje interijera itd. Poduzeće također pruža usluge plastifikacije metala, CNC savijanja i rezanja lima te obrade metala. 

Napredak u prezentaciji

Marina Mihoković nam je među ostalim otkrila u čemu vidi najveći napredak od početka samog projekta. "Najveći napredak je vidljiv u prezentaciji naših proizvoda, tj. usluga prema kupcima i u boljoj međusobnoj kooperaciji ključnih ljudi u poduzeću", tvrdi predstavnica tvrtke.

Dodatno ističe i da su na posljednjem sastanku sa stručnjacima naučili kako kod donošenja bilo kakve odluke sve treba staviti na papir "jer je tada slika puno drugačija, i što se tiče prezentacije proizvoda budućim kupcima, ali i same organizacije unutar poduzeća".

Predstavnica tvrtke također navodi kako je bilo govora i o upravljanju radnicima. "Tijekom projekta stručnjaci su nam ukazali na propuste koje smo imali s upravljanjem djelatnicima u poduzeću te dali korisne savjete koje sada implementiramo", zaključuje Marina Mihoković.

Na dosadašnju suradnju s tvrtkom osvrnuo se i Goran Blagus. "Prema do sada viđenim rezultatima i samom pristupu suradnje s nama, na vidjelo izlaze prvi konkretni rezultati dosadašnjeg rada. Kako često svaki početak zna biti jako težak, ni kod Mihokovića nije bilo drugačije. U prvom redu dosta energije i vremena trebalo je uložiti na realno sagledavanje situacije u kojoj se nalazimo, a onda je još trebalo i prijeći preko osobnih emocija i shvaćanja koja u nekim situacijama nisu najpovoljnije djelovale na tvrtku", kaže business coach.

"U neku ruku to je proces koji smo očekivali i vrlo je čest kod obiteljskih tvrtki, no u momentu kada vlasnici postanu dovoljno otvoreni za povratne informacije 'osoba sa strane' i počnu donositi odluke koje nisu samo 'po osjećaju', tada dolazi do odličnog napretka. I to je baš taj moment koji se trenutno dešava s Mihokovićem. Na raspolaganje su dobili različita rješenja, različite smjerove i bili su dovoljno otvoreni da ih saslušaju. Sada, kada vide kako imaju izbor, puno je lakše djelovati i donositi odluke", dodaje Blagus.

"Zatvorenost" obiteljskih tvrtki

Blagus se pritom dotiče upravo "zatvorenosti" kod obiteljskih tvrtki. "Mnoge današnje obiteljske tvrtke rezultat su velike količine rada, truda i često ekstremnog odricanja. To je nešto što je svakako potrebno u samom početku (ponekad taj početak traje i 10 godina), no s vremenom ta zatvorenost i stav 'mi najbolje znamo posao' dolazi na naplatu u obliku poslovnih problema za koje nismo bili spremni ili ne znamo odakle dolaze", kaže business coach.

"Nitko ne osporava da takve tvrtke stvarno produciraju najbolju kvalitetu ali za dugoročniji uspjeh na tržištu danas to nije dovoljno. Često se dešava kako kupci kupuju nešto manje bolji proizvod od najboljeg na tržištu ili konkurencija bolje upravlja financijama pa je ima više u medijima (jer ima više novaca)… i set sličnih situacija koje znaju dosta frustrirati poduzetnike s najboljim proizvodom, a s jako malim tržišnim udjelom", pojašnjava stručnjak. 

Rješenje je, kaže, jednostavno, no implementacija je teška. "Trebaju vam mišljenja 'osoba sa strane' i ono što dobijete od njih uzmite na razmatranje kao potencijalni smjer. Ne mora značiti da su njihove opservacije uvijek točne, no budite svakako sigurni da oni vide ono što vi iz svoje pozicije ne možete nikako vidjeti", zaključuje Blagus.

Komentirajte prvi

New Report

Close