U Hrvatskoj gospodarskoj komori u srijedu je održan seminar o pripremanju tvrtke za ulaganja. Fokus je stavljen na teme koje najviše muče domaće poduzetnike, poput privlačenja investitora, razvoja poslovanja i prepoznavanja pravog trenutka za prodaju.
"Hrvatskoj treba više edukacije i više izvora financiranja, posebno malim i srednjim tvrtkama, zato ćemo vidjeti što je sve potrebno poduzetnicima da uspješno privuku investicije", istaknuo je Domagoj Dan Maček, voditelj Odjela za privlačenje investicija HGK, otvarajući seminar. O pripremi poduzeća za prodaju i ulaganje investitora govorio je Saša Putrić iz Denvest Advisoryja koji je naglasio kako prva faza podrazumijeva razdoblje prije odluke o prodaji firme i ona je pod kontrolom vlasnika, dok se u drugoj fazi uključuju savjetnici.
Šarić
Investitori traže zdrave temelje firme koje ne ovise o vlasniku.
"Za privlačenje investitora je važna stalna edukacija menadžmenta, povećanje vrijednosti tvrtke (kroz diversifikaciju kupaca i dobavljača, izgradnju brenda te stvaranje financijski stabilnog modela poslovanja koji donosi solidan profit), kvalitetna projekcija budućeg poslovanja i pravovremeni angažman savjetnika. Nakon donošenja odluke o prodaji počinje druga faza u kojoj savjetnici analiziraju poslovanje, izrađuju financijske modele budućeg razvoja tvrtke, pripremaju dokumentaciju, kontaktiraju potencijalne kupce i vode cijeli proces", elaborirao je Putrić.
Mirela Alpeza, direktorica CEPOR-a, je prezentirala što je sve potrebno za uspješan izlazak iz biznisa kroz prodaju poduzeća. Naglasila je da se sve tvrtke suočavaju s tim problemom, a kod nas je izlazak uglavnom povezan s umirovljenjem, dok se vani ljudi odlučuju na prodaju kad vide pravu priliku da zarade ili se počnu baviti nekim drugim poslom.
Lučić
Tko god želi uložiti u vas kao kompaniju, očekuje nekakav povrat.
"U EU oko 450.000 tvrtki s preko 2 milijuna zaposlenika prolazi proces transfera poslovanja, a oko 150.000 firmi tome ne pristupa na adekvatan način pa se dovodi u pitanje oko 600.000 radnih mjesta. Zato se Unija posvetila tome da ti prijenosi budu što uspješniji, a sve se svodi na to da je potrebno jačati svijest poduzetnika o tome da je prijenos vlasništva proces za koji je potrebno napraviti ozbiljnu pripremu. To nije tehnička stvar, već traži pronalazak pravog nasljednika ili kupca, što nije lak ni brz posao", pojasnila je Alpeza, dodavši da Hrvatska nije napravila previše po tom pitanju, iako se sve češće suočavamo s takvim situacijama jer prva generacija privatnih poduzetnika iz 90-ih ulazi u dob za umirovljenje.
2 milijuna
zaposlenih ima 450 tisuća tvrtki u EU koje prolaze proces transformacije
"Oko 16.500 hrvatskih tvrtki sa 180.000 zaposlenih ima vlasnike starije od 55 godina i oni kritično trebaju početi razmišljati o izlasku iz posla. Naše istraživanje je pokazalo da ne pristupaju tome organizirano i samo 6 posto ih planira prodaju tvrtke, dok preko 60 posto smatra da će tvrtka ostati u obitelji", kazala je Alpeza. "Najbitnije je na vrijeme početi s pripremama za izlazak i uskladiti očekivanja vlasnika i investitora", poručila je Alpeza. Ante Lučić, direktor tvrtke A-Link, je pričao o upravljanju ljudskim resursima i vodstvu firme poručivši da sve u poslovanju počinje i završava s ljudima.
Alpeza
Oko 16.500 hrvatskih tvrtki ima vlasnike starije od 55 godina.
"Tko god želi uložiti u vas, očekuje nekakav povrat. Kad se procjenjuje vrijednost neke tvrtke, većinom se gledaju financijski pokazatelji, a slabo se vrednuje ljudski kapital", rekao je Lučić koji je razvio i vlastitu metodologiju vođenja i unaprjeđivanja HR aktivnosti. Najbolje marketinške prakse i business coaching predstavio je Gerhard Šarić iz konzultantske tvrtke Venatus Jones. "Svaki pravi trener, pa tako i poslovni, je tu da onog koga trenira nauči kako da postane snažniji i neovisniji. Sve tvrtke se suočavaju s manje-više istim problemima pa ih najčešće uz malu pomoć trenera mogu prevladati", izjavio je Šarić, uz napomenu da investitori traže zdrave temelje firme koja ne smije ovisiti o vlasniku.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Kakav besmisleni skup. Zna se sto se gleda pri kupnji/preuzimanju tvrtke i sto se kako placa. Super mi je da i business coach (tko placa takve besmislice?) Ima sto za reci o M&A operacijama. Samo u Hrvatskoj je i to moguce
Uključite se u raspravu