Poslovni uzlet grada Crikvenice, održan u tom gradu u petak, nastavak je četverogodišnjeg niza edukativnih manifestacija pokrenutih s ciljem podizanja konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva. Crikvenica je jedan od hrvatskih gradova koji svoj razvoj temelji na održivom gospodarstvu i osiguranju kvalitetnih uvjeta za život građana svih dobi. Ujedno je i jedan od rijetkih gradova s međunarodnim BFC certifikatom koji označava povoljnu investitorsku i poduzetničku klimu koja je preduvjet za dinamičan razvoj, rekao je gradonačelnik Damir Rukavina.
"Uz to grad kroz razne natječaje i dodjelu bespovratnih sredstava potiče razvoj poduzetništva, na godišnjoj razini i do 600 tisuća kuna. Kako bismo našim gospodarstvenicima pružili sve relevantne informacije, izdali smo brošure i vodiče za poduzetnike i iznajmljivače", kazao je Rukavina. Takvu pozitivnu poduzetničku klimu u proteklih godina prati realizacija brojnih važnih investicija, potvrdio je predsjednik Uprave hotelskog poduzeća Jadran Dino Manestar dodavši da su značajni pomaci učinjeni u smjeru razvoja kongresnog turizma.
Brozičević
Jedan od noviteta je i škola za zdravstveni turizam koja bi se uskoro trebala otvoriti svoja vrata.
Velika materijalna vrijednost
"Jadran je u svojih 50 godina postojanja stvorio veliku materijalnu vrijednost. Iza nas je sada turbulentno razdoblje i započeli smo strateški razvoj s jasnim ciljevima. Ono čemu stremimo je vraćanje Crikvenice u vrh turizma gdje pripada", kazao je Manestar. Sredozemna klima, visoka razina kvalitete zraka i mora te brojne druge prirodne predispozicije, neki su od najvažnijih aduta, nastavila je direktorica Turističke zajednice Kvarner Irena Peršić Živadinov. "Crikvenica je važan turistički čimbenik na razini županije i ima veliki potencijal u zdravstvenom turizmu. Rame uz rame stoje i Opatija, Lošinj i Rab, a tu je i Krk koji čini oko 30 posto našeg turizma. Svi možemo učiti jedni od drugih", dodala je Živadinov.
Peršić Živadinov
Želimo spojiti sve sastavnice lokalnog turizma i da se svi naši projekti međusobno nadopunjavaju.
Crikvenica se zahvaljujući investicijskom valu uvelike izmijenila proteklih nekoliko godina, no ovdašnje se gospodarstvo gotovo isključivo oslanja na turizam. Upravo stoga turizam se ne bi smio bazirati isključivo na lijepom vremenu tijekom ljetnih mjeseci, već iziskuje ulaganje napora u produljenje sezone, zaključak je panel diskusija na temu razvoja turizma u Crikvenici. Zdravstveni i sportski turizam ključni su aduti u tom procesu, smatra gradonačelnik. "Infrastrukturni projekti i olakšavanje poslovanja naši poduzetnicima nužni su za pružanje kvalitetnih usluga. Trenutno je u pripremi veliki ciklus uređenja plažnih prostora. Prijavili smo se i na EU fondove koji će u iznosu preko 80 posto financirati odvodnju za svaku kuću u Crikvenici", naglasio je. Aktualni su i projekti produljenja šetnice do Novog Vinodolskog, stipendiranja mladih i otvaranje novih radnih mjesta kako ne bi odlazili u inozemstvo.
1,7 milijuna
noćenja ostvarenih lani u Crikvenici rekord je toga grada, kaže direktorica TZ grada Crikvenice Marijana Biondić
Projekt Agrozone
"Valja istaknuti i projekt Agrozone kojem je prethodilo pet godina pripreme dokumentacije da bismo na 50 godina od države dobili pravo na upravljanje tim dijelom. Grad će uložiti u infrastrukturu, gradnju cesta i pripremu zemljišta za maslinike, vinograde, voćnjake te mediteransko bilje, što će u konačnici omogućiti minimalno 20 novih radnih mjesta", poručio je Rukavina.
Hostel Karlovac – 3 minute from Art film on Vimeo.
Na području Kvarnera turistički sektor bilježi konstantan rast, čak 60 posto više noćenja nego u proteklih 15 godina, kazala je direktorica Turističke zajednice Kvarner Irena Peršić Živadinov. Rezultat je to, kaže, svih strateških ulaganja na nivou županije. "Okrećemo se konkretnim profilima gostiju i idemo u brendiranje komparativnih prednosti. Prošle smo godine zabilježili 6% više noćenja, a rezultati prvih nekoliko mjeseci predsezone 2017. ukazuju na rast od 17 posto. Pozicionirali smo se na svjetskoj ljestvici zdravstvenog turizma, čemu je dokaz prije nekoliko dana u Opatiji održan IMTJ Medical Travel Summitt. Imamo i neke od najboljih restorana u Hrvatskoj. Želimo spojiti sve sastavnice lokalnog turizma i da se svi naši projekti međusobno nadopunjavaju", poručila je Živadinov.
Karlić
Dječji smo turizam uspjeli s margine dovesti do hvalevrijednih rezultata i pozicionirati Selca na popis svjetskih destinacija.
U Crikvenici je samo lani ostvareno 1,7 milijuna noćenja što je 9% više nego 2015. i rekord u posljednjih 20 godina, dodala je direktorica Turističke zajednice grada Crikvenice Marijana Biondić. "Radili smo na povećanju kvalitete i hotelskog i privatnog smještaja. Imamo i pet friendly ponudu, pazimo na svakog gosta. Oko 250 manifestacija na godišnjoj razini jamči da svaki gost može pronaći nešto za sebe i ulažemo u kreativni turizam. Naše je napore 2014. godine Creative Tourism Network nagradila priznanjem za najkreativniju destinaciju", ispričala je Biondić.
Biondić
Oko 250 manifestacija godišnje jamči da svaki gost može pronaći nešto za sebe. Medicinski turizam jedna je od najpropulzivnijih niša.
Medicinski turizam jedna je od najpropulzivnijih niša, složila se, a Crikvenica tu ima još jednu značajnu komparativnu prednost: "Studija hidrometeorološkog zavoda pokazala je da je crikvenička rivijera pogodna za sve aktivnosti gotovo cijele godine i da obiluje sunčanim satima". Neizostavna perjanica crikveničkog turizma i svjetski poznata destinacija su Terme Selce, obiteljski projekt nastao na tradiciji zdravstvenog turizma duljoj od 130 godina. Od osnivanja prije gotovo tri desetljeća do danas postali su prvi izbor brojnih uglednih sportaša različitih profila, a u skladu s trendovima suvremenog doba svoju paletu usluga redovito nadopunjavaju. Razvili su nekoliko temeljnih djelatnosti, od poliklinike s dijagnostičkom djelatnošću do fizikalne medicine i rehabilitacije, kao i medicinski wellness te brojne druge.
Hvale suradnju s gradom
"Brinemo o najrizičnijim skupinama poput olimpijaca, ali i menadžera te općenito ljudi suočenih s velikim količina stresa. Takav status u skladu s najvišim europskim i svjetskim standardima iziskuje brojna ulaganja i izvrsno educiran kadar. Pohvalila bih i izvrsnu suradnju s gradom na 30-ak različitih projekata. Jedan od ciljeva bila je i popularizacija mediteranske kuhinje, a ponosni smo na projekt Šetnica zdravlja", kazala je Vlasta Brozičević iz Termi Selce.
Dodala je i da svaki projekt, pa i oni niskobudžetni doprinose unapređenju zdravlja i kvaliteti turističke ponude crikveničkog područja. Jedan od noviteta je i Škola za zdravstveni turizam Vlasta Brozičević koja bi se uskoro trebala otvoriti svoja vrata. "Kao i svaki sektor i mi se suočavamo s nedostatkom kvalificirane radne snage. U prosjeku su potrebne dvije godine da mlada osoba po završetku obrazovanja stasa u profesionalca", napomenula je.
Manestar
Iza nas je sada turbulentno razdoblje i započeli smo strateški razvoj s jasnim ciljevima.
Prema Marjanu Karliću, direktoru poznatog odmarališta za mlade – hostela Karlovac, Crikvenica je po svojim prirodnim bogatstvima i ispred konkurencije. Značajne su to prednosti za razvoj sportskog i zdravstvenog turizma, smatra, zbog kojeg u hostel Karlovac dolaze iz čitavog svijeta. "Već 15-ak dana uz more i rekreaciju smanjuje pojavu bronhitisa kod djece. Imamo turistički proizvod na pravom mjestu i s pravom cijenom. Zato smo za naše goste, djecu i mlade, odlučili podići kvalitetu usluge", dodao je. Ulaganja su na početku bila velika, veća od devet milijuna kuna koliko je bilo potrebno da se devastirani smještajni objekt revitalizira. "Nema turizma bez ulaganja. U svemu tome imali smo izuzetnu potporu grada i dječji smo turizam uspjeli s margine dovesti do hvalevrijednih rezultata i pozicioniranja Selca na popis svjetskih destinacija", dodao je na kraju.
Osobni štih i prijateljski odnos gostima su presudni
U sklopu edukativnog dijela Poslovnog uzleta grada Crikvenice direktorica i vlasnica tvrtke Eppur si muove (ESM) s dugogodišnjim iskustvom u području razvoja ljudskih potencijala Marija Kalinić, održala je interaktivnu radionicu namijenjenu povećanju razine usluge u turizmu. Uz osnovne elemente koji čine kvalitetnu uslugu, obrađene su i teme utjecaja vlastitih stavova i uvjerenja na kvalitetu usluge i zadovoljstvo gostiju, zatim značajke verbalne i neverbalne komunikacije, kao i načina postupanja u slučaju prigovora i reklamacija. Preduvjet dobre verbalne komunikacije, istaknula je predavačica, aktivno je slušanje. Svoj odnos prema gostu odajemo neverbalnim ponašanjem, a prvi se dojam stvara u svega nekoliko prvih sekundi kontakta. To su obično stvari kojih nismo uvijek svjesni, ali koje u velikoj mjeri mogu odrediti kvalitetu svakog odnosa s kupcem, klijentom ili gostom. Naznačeno je da se kvaliteta usluge sastoji od materijalnog dijela, poput interijera i dekoracije, za što je odgovorna upravljačka ili vlasnička struktura. S druge se strane nalazi osobni aspekt kao najvažniji dio usluge koji ujedno predstavlja i kompetitivnu prednost. "Gostima su najvažniji brz odgovor na zahtjev, topao i prijateljski način komuniciranja te entuzijazam u i radost u pružanju usluge. Tu su i osmijeh, pristojan pozdrav i pozitivan stav, ali i brojni drugi čimbenici", napomenula je Kalinić. Reklamacije i pritužbe ponekad mogu biti i neosnovane, no s gostom uvijek treba provjeriti što se zapravo dogodilo. Percepcija određenog problema ne mora biti ista kod gosta i turističkog djelatnika, a na konfliktima nikad ne treba inzistirati, poručeno je s radionice.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu