Uz industriju, sve snažniji razvoj malog poduzetništva u Koprivnici

Autor: Darko Bičak , 09. svibanj 2017. u 22:01
Koprivnica je gospodarsko, kulturno i političko središte Koprivničko-križevačke županije/FOTOLIA

Podravka i Carlsberg su nositelji industrijske proizvodnje u Podravini, a na njih se naslanja niz srednjih i manjih tvrtki.

Pozitivne makroekonomske pokazatelje na nacionalnoj razini prate i gospodarski rezultati grada Koprivnice, a u narednom razdoblju se planira uložiti dodatna energija i novac u razvoj malog i srednjeg poduzetništva. Kako ističe Mišel Jakšić, gradonačelnik Koprivnice, jedan od koraka u tom smjeru je i širenje koprivničkog poduzetničkog centra. 

Gradski poticaji
"Olakšice, poticaji i poduzetničke zone neki su od načina kojima kao grad našim poduzetnicima možemo olakšati da ostanu ovdje. Hrvatska je bila poznata po proizvodima svjetskog glasa, ali bez decentralizacije i promjene porezne politike teško ćemo ponovno dostići takve sjajne rezultate", kazao je Jakšić. Martina Golčić, direktorica poduzetničkog inkubatora Koprivnički poduzetnik, naglašava da je postojeći inkubator premali te da je u tijeku projekt da se iz EU fondova osiguraju dodatna sredstva s kojima će povećati kapacitete.

Pojašnjava da uz postojećih 30-ak tvrtki u inkubatoru, postoji i znatna lista čekanja.  "Nova zgrada je dobro isplanirana i imat će 15 fiksnih i 15 fleksibilnih ureda te još 20 mjesta za razvoj ideja u kreativnom okruženju. Također, moći će je koristiti i male proizvodne djelatnosti. Voljeli bismo da mladi ljudi razvijaju zajedništvo i suradnju. Važan je susret s drugim poduzetnicima i to je jedna od najvećih prednosti takvog rada. Naša je uloga da na terenu uočimo potencijal kod novih poduzetnika te da im pomognemo u realizaciji njihovih ideja. Vrijeme je ključno jer ako danas nešto radite i pritom ste spori, netko će vas preduhitriti", naglasila je Golčić.

Od IT-a do izrade glazbala
Tvrtke koje trenutno koriste prostor inkubatora različitih su djelatnosti, od IT-a, projektantskih ureda, konzultantskih tvrtki, marketinških agencija, izrade glazbenih instrumenata, dizajna i izrade haljina, ekoloških poduzeća, tvrtki za prodaju i proizvodnju sustava koji koriste obnovljive energije, tvrtki za posredovanje i trgovinu, proizvodnja i prodaja namaza od humusa, web dizajn, obrta za proizvodnju slastica i kolača i dr.

"Grad Koprivnica je želio svima osigurati pomoć pri pokretanju posla tako da svima omogući korištenje prostora inkubatora i to se pokazalo jako korisnim, ali došli smo u situaciju da je prostora premalo.  Drugi problem koji je sada evidentan je da se zbog ovako različitih djelatnosti potreba za specifičnim edukacijama i drugim vrstama mentorskih usluga širi. Koliko smo sretni što imamo dobre i različite  poduzetnike u našem inkubatoru, toliko nam to predstavlja i izazov, jer svatko ima vrlo specifične probleme s kojima se susreće u razvoju svojeg poslovanja, a mi želimo svima pomoći u tim prvim, osjetljivim godinama rada i to je naš svakodnevni izazov", istaknula je Martina Golčić, direktorica inkubatora. Iako se u narednom razdoblju puno očekuje od poduzetništva, danas se gospodarstvo Koprivnice bazira ipak na krupnoj industirji. Tradicionalne prednosti Podravine su plodna zemlja, vrijedni ljudi i stalna ulaganja, a što je sve doveli do toga da Koprivnica danas bude jedno od središta hrvatske prehrambene industrije.

 

Jakšić

Olakšice, poticaji i poduzetničke zone neki su od načina kojima kao grad našim poduzetnicima možemo olakšati da ostanu ovdje.

Kada se govori o Koprivnici, gotovo je neizbježno govoriti i o Podravci koja je gotovo pa temelj gospodarskog razvoja grada. Brendovi poput Vegete, dječje hrane Lino, gotovih juha te svega ostalog su poznati daleko izvan hrvatskih granica. Naravno, iako najveća i najvažnija, Podravka tu nije sama jer u Koprivnicu djeluje i pivovara Carlsberg sa svojim brendovima Pan, Tuborg, Carlsberg koji su nezaobilazni na tržištima puno većim od nacionalnog. Od multinacionalnih kompanija tu je svakako i papirna ambalaža Hartman, ali i niz drugih tvrtki iz prehrambene te ostalih industrija. Prema podacima konzultantske kuće Bisnode, u Koprivnici trenutno posluje 1899 poslovnih subjekata. Od početka 2016. bilo ih je osnovano 162, dok je istovremeno bila ugašeno 242 subjekata. Također, od početka 2016. godine 26 subjekata je ušlo u fazu stečaja. U fazi predstečaja u istom razdoblju je završilo 153 subjekata.

Polovica županijskog prihoda
Kako pojašnjava Branimir Kovačić, viši financijski analitičar Bisnodea, među svim poslovnim subjektima u ovom gradu, ukupno ih je 646 ili 34,1 posto predalo godišnje financijsko izvješće u javni registar za 2015. godinu. Oni su kumulativno ostvarili 5,1 milijardu kuna prihoda, a kumulativna neto dobit iznosila je 398 milijuna kuna. Ta poduzeća ukupno su u 2015. zapošljavala 8189 osoba, što predstavlja prosjek od 12,7 zaposlenika po poduzeću. Izvoz je iznosio 1,55 milijardi kuna, dok su analizirana poduzeća investirala ukupno 174,9 milijuna kuna tijekom 2015. godine.

"U usporedbi s ukupnim rezultatima Koprivničko-križevačke županije, Koprivnica je imala 38,4 posto udjela među poduzećima koja su predala godišnje financijsko izvješće. U ostvarenim prihodima na razini cijele županije, poduzeća iz ovog grada sudjelovala su sa 52,1 posto udjela. Analizirana poduzeća imala su udio od 73,1 posto u ukupnom županijskom izvozu, dok su njihove investicije činile 43,7 posto svih investicija na županijskoj razini. Ukupno 52,2 posto svih zaposlenih u županijskom realnom sektoru odnosilo se na poduzeća smještena na području Koprivnice", kazao je Kovačić. U godinu dana je broj zaposlenih u promatranim poduzećima pao za 3,8 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close