Usvajanje novih vještina čini napredak mogućim te potiče osobni i profesionalni rast

Autor: Lucija Špiljak , 26. travanj 2021. u 22:00
Stručni žiri projekta Generacija NOW ocijenio je ‘digitalne igračke'/PD

Program je uspješno prošlo više od 2200 djece i mladih diljem Hrvatske, a žiri je ocijenio 68 projekata.

Hrvatski Telekom i Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) nedavno su proglasili pobjednike kreativnog natječaja Digitalna igra(čka) u sklopu donacijskog natječaja Generacija NOW, koji se petu godinu zaredom provodi s ciljem pružanja najmodernijih oblika edukacije mladima, kako bi pomoću najnovije tehnologije razvijali svoju kreativnost i inovativnost.

Od ukupno 68 pristiglih Internet of Things projekata na temu igara i igračaka, stručni žiri odabrao je tri najbolja projekta čiji su sudionici bili podijeljeni u tri kategorije ovisno o dobi učenika.

Inovativni projekti

“Natječaj Digitalna igra(čka) u sklopu projekta Generacija NOW još je jedan način na koji HT potiče korištenje STEM tehnologija kod mladih i tako pomažemo u izgradnji bolje budućnosti za njih, i društvo u cjelini. Program Generacije NOW uspješno je prošlo više od 2200 djece i mladih diljem Hrvatske, koji su kroz inovativne projekte pokazali kako njihova kreativnost zaista nema granicu”, istaknuo je Igor Vukasović, direktor Odjela za korporativne komunikacije u HT-u.

Učenici su za izradu projekta koristili Neuron ili Arduino Internet of Things komplete koji su im dodijeljeni u sklopu projekta.

Prema odluci žirija, u kategoriji prvog do četvrtog razreda osnovne škole najbolji projekt pod nazivom ‘Uživaj u svijetu, čuvaj svoju planetu’ osmislili su učenici OŠ fra Ante Gnječa iz Staševice. Riječ je o modernoj društvenoj igri sa sličnim pravilima poput igara Monopoly i Čovječe ne ljuti se, a kako bi obilježili Dan voda i Dan planeta Zemlje u travnju, igra ima i odgovarajući dizajn ploče.

Uživaj u svijetu čuvaj svoju planetu; OŠ fr. Ante Gnječa-Staševica

“Igru može igrati najviše četiri igrača, pri čemu svaki od njih ima svoju karticu u boji i svog pijuna. U našoj igri nema bacanja kockice, već igrači brojeve dobivaju nasumično prislanjanjem svoje kartice na senzor boje. Na ploči se nalazi i ‘kolo sreće’ na kojem imate priliku okušati svoju sreću ako stanete na veliko zlatno polje. Osim toga, u igri postoje i prečice.

Ako stanete na veliko zeleno polje, prije ćete doći do cilja. Igrač koji prvi dođe na cilj spasio je našu planetu te zujalica svira pobjedničku himnu njemu u čast”, stoji u opisu igre. U kategoriji petog do osmog razreda najboljim je proglašen projekt ‘Digitalna igra(čka) Pčelica’ Udruge Vjetar u leđa iz Zagreba. Ideja je bila da djeca izrade robota koji će moći provoziti lijekove ili opasne uzorke za laboratorijska ispitivanja, vršiti potragu za nestalima i pretraživati urušene zgrade.

Kako navode u opisu, cjelokupni robot je dizajniran u programu Tinkercad, inspiriran je već ranije viđenim modelima, a gotovo svaka komponentna je u završnom dijelu 3D printana. “Cilj projekta je bio da se djeca upoznaju da 3D dizajnom kao i aditivnim tehnologijama, da upoznaju kako upravljati električnim motorima. Važno je bilo da iskuse sami sastavljanje i kasnije proces programiranja. Ovdje se radilo s dvije skupine djece, jedni u 4. razredu i jedni u 6. razredu, stoga ih nismo razdvajali.

Arduino MKR1000 klavir; Krapinski informatički klub KRIK

Mlađi učenici su radili prvenstveno na 3D crtanju i ukrašavanju, kao i na sastavljanju mehaničke konstrukcije. Stariji učenici su radili na spajanju elektronike, programiranju i 3D printanju. Kod programiranja je uvelike pomogao Mentor, no učenici su upoznati s osnovama Arduino programiranja kroz cjelokupni proces izrade”, navode iz škole.

Najbolji rad u kategoriji srednjih škola je ‘Arduino MKR1000 klavir’ koji je izradio Krapinski informatički klub KRIK. Ova digitalna igračka ima funkciju sviranja tonova u opsegu 1 oktave s polutonovima. Osim sviranja, mogu se snimati melodije i potom reproducirati zvuk. Igračka prikazuje melodije, odnosno tonove i njihove dužine trajanja na web serveru, te odsvirane tonove na 16×2 segmentnom LCD-u.

Navode u opisu da igračka ima offline i online način rada, te sadrži sklopku za 9V napajanje i tropolnu sklopku za odabir funkcije rada. Ima offline i online način rada. Predsjednik Uprave HT-a Kostas Nebis istaknuo je povodom investicije u STEM obrazovanje kako usvajanje novih vještina ne potiče samo osoban i profesionalan rast već čini napredak mogućim.

Za bolje sutra

“Djelujući u sadašnjosti i osnažujući našu djecu, Generaciju NOW, zajedno stvaramo bolje sutra. Iznimno sam ponosan što HT u posljednjih pet godina kontinuirano ulaže u STEM edukaciju, ali prvenstveno što potiče razvoj STEM kompetencija u Hrvatskoj od najranije dobi te djeci i mladima pomaže u izgradnji bolje budućnosti za njih osobno, ali i za čitavo društvo.

Zahvaljujući tome, u našem programu sudjeluju mnogobrojne obrazovne institucije, a kreativni, predani i znanja željni mladi umovi korak su bliže ostvarenju svojih snova i ostvarenju svojega punog potencijala”, zaključio je Nebis.

Komentirajte prvi

ORGANIZATOR
Glavni partner
Partneri

New Report

Close