Pravila zapošljavanja i kriteriji prema kojima se definira koje kvalitete mora imati dobar zaposlenik konstantno se mijenjaju, a u skladu s tim dolaze i nove potrebe, želje i područja koja su od velikog značaja samim zaposlenima. Zadovoljan djelatnik menadžmentu nesumnjivo olakšava upravljanje tvrtkom, a to se zadovoljstvo više ne temelji samo financijskoj motivaciji, već na različitim načinima na koje će kompanijsko vodstvo omogućiti radnicima da se dokažu.
Studija Blessing Whitea iz 2013. godine pokazala je da će četvrtina zaposlenika biti zadovoljnija na poslu, ako im nadređeni da više prilika da rade ono u čemu su najbolji. Pritom je pet posto ispitanika reklo da prilike za razvoj karijere te dodatne poslovne obuke i edukacije ključne za porast njihova zadovoljstva. Za menadžere je, dakle, važno držati korak s tim konstantnim promjenama koje se tiču želja djelatnika pa donosimo nekoliko koraka koji će vodstvu kompanije olakšati taj posao i pružiti jasniji uvid u želje ljudi s kojima surađuju.
Dozvoliti neformalno učenje
Dozvolite da se učenje događa spontano i neočekivano. Istraživanje je pokazalo da se gotovo 70 posto učenja događa neformalno i iznenada dok ste na poslu. Bilo da se događa jer promatrate druge, koristite razna sredstva ili učite na tuđim i vlastitim greškama, ova vrsta učenja je presudna za razvoj zaposlenika. Da bi potaknuli ovu vrstu razvoja, složite rasporede zaposlenika tako da budu manje strogi uz pojačanu fleksibilnost. Dopustite zaposlenicima da sami nađu vremena da uče na svoje način i promatraju tuđe procese koji će im koristiti. Možda će biti potrebno reorganizirati rasporede, ali imajte na umu da su zaposlenici zadovoljniji kad im je omogućena fleksibilnost u radnim uvjetima.
Novac nije jedini motivator
Obratite više pozornosti na poticaje koji neće biti isključivo financijske prirode. Osim novca, stvari kao što su napredak u karijeri, pa čak i poticanje boljih profesionalnih odnosa u uredu, izuzetno su veliki motivatori zadovoljstva i angažmana. Studija Blessing White otkrila je da 25 posto zaposlenika vjeruje da će biti zadovoljnije svojim poslom imaju li dobar odnos sa svojim nadređenima. Zaposlenici žele učiti i rasti s ljudima prema kojima osjećaju poštovanje i koji jednako tako i njih poštuju. Održavanje zdravih međuljudskih odnosa u poslovnom okruženju jedan je od vodećih primjera nefinancijskih poticaja koji će pozitivno djelovati na vaše zaposlenike i radni kolektiv. Ako se menadžeri i čelni ljudi unutar organizacijske strukture tvrtke dobro slažu i otvoreno rade zajedno, zaposlenici će učiniti isto. Osim toga, važno je zapamtiti da, iako je profesionalnost važna, jednako je važno poznavati svoj poslovni tim i na osobnoj razini. Potrudite se da se zabavite sa svojim timom i da ponekad pokrenite razgovore o drugim temama i stvarima koje se ne tiču samo posla.
Neka rade ono u čemu su najbolji
Potaknite svoje zaposlenike da rade i dodatno poboljšaju ono u čemu su najbolji. Bez obzira na njihovu ulogu ili razinu znanja, svatko se želi osjećati dobro jer se njihove prednosti cijene, učinkovito koriste i nadograđuju. Ovogodišnje Deloitteovo istraživanje pokazalo je da su samo lani korporativni budžeti za obrazovanje i razvoj porasli 15 posto. Ne smijete zaboraviti što najviše motivira zaposlenike da i dalje s jednakim entuzijazmom doprinose razvoju poslovanja tvrtke. Pružite im alate i mogućnosti koje će im pomoći da dodatno pokažu svoje kvalitete te da izgrade nove.
Međusobno poštovanje je ključ
Uskladite ciljeve i želje zaposlenika kako bi dobili jasniju viziju svog poslovanja. Unutar cijele tvrtke svaki zaposlenik treba ne samo izgraditi razumijevanje vlastitih ciljeva i preferencija u radu, već imati razumijevanje i za ciljeve i poslovne uloge svojih kolega. Kad budu blisko surađivali, zaposlenici će, naravno, naučiti radne sklonosti svog tima. Međutim, važno je i da vodstvo to nauči i da poštuje zaposlenike baš kao što i oni poštuju njih. Osim toga, otvoreno komuniciranje o tome koji su konkretni zadaci svakog pojedinca unutar šire slike organizacijskih ciljeva motivira zaposlenike da više i učinkovitije rade na svom položaju. To će također potaknuti zaposlenike da pomognu onima koji se muče jer oni razumiju kako funkcionira šira slika poslovanja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu