U preskakanju pogrešnih koraka mogu pomoći konzultanti

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 24. veljača 2017. u 14:08
Foto: Igor Kralj / Pixsell

Projekt treba razumjeti kao privremeni ili izvanredni posao koji rezultira jedinstvenim rezultatom, produktom ili uslugom, a sastoji se od aktivnosti,ciljeva,vremenskog roka i proračuna.

U sklopu Poslovnog uzleta grada Zaprešića održana je i edukacija posvećena važnosti, načinu funkcioniranja te uvjetima korištenja novca europskih fondova. Kristina Androlić, vlasnica tvrtke Androlić konzalting za poslovno savjetovanje, izradu projektnih prijava na natječaje domaćih i EU fondova okupljenima je ukazala na najčešće pogreške koje se pri prijavi na pojedini natječaj događaju te odgovorila na brojna pitanja.

Ukazala je na potencijale koje imamo na raspolaganju te da će se sveukupno reformom kohezijske politike na raspolaganje staviti do 351,8 milijardi eura namijenjenih ulaganju u europske regije, gradove i realno gospodarstvo te da se radi o glavnom sredstvu ulaganja za ostvarivanje ciljeva strategije Europa 2020. Naime, riječ je o programu čiji je cilj stvaranje rasta i otvaranje radnih mjesta, rješavanje pitanja klimatskih promjena i ovisnosti o energiji te smanjenje siromaštva i socijalne isključenosti. Ipak, na putu do tog novca stoje najčešće pogreške koje se pokazuju eliminacijskima. Radi se o nepostojanju ili nevidljivoj poveznici između specifičnih ciljeva projekta i specifičnih i općeg cilja pojedinog poziva na koji se aplicira, nedostataku kreativnog razmišljanja i predlaganja inovativnih rješenja, zatim podataku da gotovo 98 posto projekata nema financijsku održivost te da prijavitelji često ne razumiju značenje pojedinih horizontalnih tema te opisuju aktivnosti koje nemaju nikakve veze s njima. „U preskakanju takvih pogrešnih koraka mogu pomoći konzultanti koji će voditi računa i o projektnoj dokumentaciji i poštivanju pravila natječaja“, dodala je.

Naglasila je i da projekt treba razumjeti kao privremeni ili izvanredni posao koji rezultira jedinstvenim rezultatom, produktom ili uslugom, a sastoji se od aktivnosti,ciljeva,vremenskog roka i proračuna. „Pitanja koja si prijavitelji trebaju postaviti su i je li projekt komercijalno održiv, postoji li potreba na tržištu, je li investicija rentabilna te je li relevantan Pozivu i strategijama”, kazala je Androlić.

Komentirajte prvi

New Report

Close