Za najbolje poduzetnike meni su osnovni kriteriji poduzetnički duh i osobni integritet.
Nakon toga, svakako su bitni kriteriji i financijska uspješnost, inovativnost, te nacionalni ili regionalni doseg, te bar osnovna prepoznatljivost poduzetnika, njegove tvrtke ili proizvoda u javnosti. Ono što je poseban izazov je sama činjenica da izbor nije lak jer su mnogi pokazatelji različitih poduzetnika teško usporedivi, no baš zato mi je drago da imam čast sudjelovati u žiriju za nagradu EY Poduzetnik godine", kaže Saša Cvjetojević, poznati hrvatski poduzetnik, jedan od poslovnih anđela i veliki poticatelj maldih poduzetnika.
EY Poduzetnik godine održava se prvi put u Hrvatskoj. O kakvom se ustvari programu radi te koja je vaša uloga u žiriju?
Radi se o jednoj od najpoznatijih i međunarodno priznatih nagrada kojom se promiče poduzetništvo i koja odaje priznanje najboljim poduzetnicima u državi. Kao član žirija moram, zajedno s kolegicama i kolegama, pronaći onog poduzetnika koji se istaknuo i čiji primjer može biti pokazatelj i drugima što i kako možemo u Hrvatskoj.
Kakva su vaša očekivanja vezanu uz program EY Poduzetnik godine?
S obzirom da je ovo prvi put da se ovakav izbor organizira, očekujem da uspostavimo temelje kako bi izbor za poduzetnika godine bio tradicionalna i prepoznata manifestacija koja će se održavati svake godine i okupljati najbolje od hrvatskih poduzetnika, kako među onima u užem izboru za nagradu, tako i među članovima žirija.
Što novo u području poticanja poduzetništva donosi EY Poduzetnik godine?
EY poduzetnik godine je svjetski program koji se provodi na državnoj, regionalnoj i globalnoj razini u više od 145 gradova i 60 država. Pobjednik nagrade EY Poduzetnik godine predstavljat će Hrvatsku na događanju EY Svjetski poduzetnik godine koji se odvija svake godine u Monte Carlu. Ovaj program izbora se provodi već 28 godina, a kako u njemu sudjeluje 60 zemalja koje zajedno čine preko 90% svjetske gospodarske snage, nikako ne možemo reći da je to samo još jedan u nizu izbora.
U javnosti ste poznati kao uspješan poduzetnik koji ulaže u različite poduzetničke projekte. U kakvom je stanju hrvatsko poduzetništvo? Imamo li znanja i kvalitetu za konkurentnost na svjetskim tržištima?
Hrvatsko poduzetništvo nije u dobrom stanju, kao što ni okruženje u kojem se ono razvija. To su povezane stvari i danas imamo vrhunske poduzetnike koji su se razvili i uspijevaju unatoč okruženju. I ovom akcijom želimo poručiti da je nužna promjena okruženja, kako bi poduzetništvo i poduzetnik postali privlačno zanimanje, kako bi se neke vještine poduzetništva podučavale i u školama, te kako bi i ljudi koji neće postati poduzetnici znali razmišljati i djelovati poduzetno. Te promjene u načinu razmišljanja i u pogledu na poduzetnike, u kojem neće prevladavati ukorijenjena slika poduzetnika kao tajkuna proizašlog iz privatizacije koji je često povezan s pridjevom "kontroverzni" ili se u javnosti se pojavljuje s pršutom na čelu, dovesti će do toga da imamo više mladih koji se odlučuju realizirati svoje projekte ulaskom u poduzetničke vode. Tada ćemo biti stvarno konkurentni, ne samo kao pojedinci, već i kao društvo.
Što je najvažnije u razvoju uspješnog poduzetničkog projekta?
Najvažnija je upornost i pravodobno i svakodnevno odrađivanje posla. Upornost je bitna jer će prepreka biti puno, a svakodnevno odrađivanje i ispunjavanje planova koje smo si zadali, te poštivanje rokova i korektan odnos prema svima oko nas su jedini put koji se dugoročno isplati.
Za kraj, što ovaj program nudi poduzetnicima? Zašto bi se poduzetnici trebali prijaviti?
Ovaj program nudi poduzetnicima valorizaciju njihovog dosadašnjeg postignuća. On im pokazuje da i drugi kolege razumiju i podržavaju to što oni rade. Dodatni je poticaj sama ocjena drugih, koji su slično prošli ili još prolaze, da ste na dobrom putu. Poduzetniku je natjecanje u krvi. Većini pravih i uspješnih poduzetnika novac nikad nije bio motiv ili pokretačka snaga. Svi oni su željeli biti brži, bolji ili su jednostavno odlučili ići putevima kojima do tada nitko nije kročio. Stoga je priznanje za uspjeh bitna odrednica koju poduzetnik treba.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Lakše je govoriti, nego opravdati izgovorene riječi. Poduzetništvo se može ocijeniti trenutnim rezultatima. Zašto trenutnim? Jer poslovi i poduzeća imaju svoj životni ciklus (“Svijet prolazi…”, piše u Novome zavjetu).
Jel to onaj g. koji je kupio Teslu, a kad radi intervju na tv onda ga snime u skladistu kako radi i obucen je u bijelu kutu
? Ajme sprdacine li
Osobni ili stručni integritet – gospodin bi trebao mladim poduzetnicima objasniti kako postati predsjednik sekcije ljekarnika HUP-a – a pri tome ne biti fafmaceut, niti ljekarnik !!!!
Gospoda Glembajevi ili ti kako je nastao prvi milion za ulaganje. Možeš biti pametan , vrijedan i nadasve pošten a da si na burzi za nezaposlene odnosno ” Burzi svi koji dolazite zaboravirte svaku nadu “.
Uključite se u raspravu