U poduzetništvo se ulazi iz prilike, ali i nužde

Autor: Ana Blašković , 01. siječanj 2019. u 22:00
Dobra prilika motiv je za 25 posto ispitanih/FOTOLIA

Poslovni pothvati iz nužde su lošije promišljeni i imaju kraći životni vijek.

Dok se u Europskoj uniji u poduzetničke vode uglavnom ulazi zbog uočene dobre prilike, u Hrvatskoj se poduzetnikom podjednako postaje iz nužde i prilike.

Kao razlog pokretanja vlastitog posla, samozaposleni ističu dobru priliku (25%), a jednak broj ih navodi nuždu jer nisu mogli pronaći drugo zaposlenje te nasljeđivanje obiteljskog posla (23%), podaci su Eurostata.

Od ostalih članica po uočenim prilikama predvodi Bugarska (42%), a slijede ju Italija i Mađarska. Inače, do sličnog su rezultata došli i autori GEM istraživanja na čelu sa Slavicom Singer, koji upozoravaju da je poduzetništvo iz nužde problematično jer su takvi poslovni pothvati lošije promišljeni te kraće traju jer ih poduzetnici češće vide kao privremenu situaciju dok ne nađu posao.

Iako u EU četiri od pet samozaposlenih poduzetnika ne ovisi o jednom dominantnom klijentu, u toj smo kategoriji očiti rekorderi. Čak 91 anketiranih poduzetnika istaknulo je da i preživljavanje ne ovisi samo o jednom izvoru prihoda, dok je prosjek EU na 60 posto.

Zato kao glavne prepreke u pokretanju vlastitog poslovanja domaći poduzetnici redom navode visoke administrativne terete, razdoblje bez klijenata te kašnjenje u plaćanju. 

Komentirajte prvi

New Report

Close